پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۵۸ ب.ظ

۰

قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا گفت: اقدامات دولت برای مقابله با کرونا کافی نیست و شرایط را بدتر خواهد کرد.

محمد حسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با اشاره به فاز دوم مواجه با کرونا و دستور بازگشایی برخی مراکز توسط دولت، اظهار داشت: دو موضوع در رابطه با وضعیت کرونا وجود دارد یکی وضعیت گسترش کرونا و خطراتی که برای مردم دارد و دیگر مشکلات موجود در اقتصاد کشور است.

وی ادامه داد: متاسفانه دولت درآمد کافی ندارد تا بتواند در حین افزایش دوران قرنطینه، برای افرادی که مشکلات اقتصادی دارند، جبران مالی کند.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با بیان اینکه متاسفانه دولت برای مقابله با شیوع کرونا به موقع اقدام نکرد، افزود: قرنطینه باید خیلی زودتر انجام می شد تا آمار مبتلایان و مرگ و میر افزایش نمی یافت.

قدیری ابیانه با بیان اینکه متاسفانه در ایام عید دولت راه های سفر را نبست و شاهد افزایش تردد ها بودیم، تصریح کرد: در مجلس و دولت اختلافاتی هم برای واریز سهمیه بنزین وجود داشت که خوشبختانه انجام نشد؛ بنابراین بی تدبیری های دولت از یک سو و بی توجهی عده ای از مردم به این بیماری، منجر به افزایش شیوع ویروس کرونا شد که مهار آن را مشکل کرده است.

وی ادامه داد: متاسفانه دولت برنامه ای برای برخورد با کسانی که تعلل می کنند، ندارد و سخت گیری های لازم را انجام نمی دهد و همین موضوع باعث شده که امر قرنطینه موفقیت های لازم را نداشته باشد.

دولت فشل و بی تدبیری داریم

وی با طرح این سوال که اگر بخواهیم شرایط قرنطینه را ادامه دهیم با فرض اینکه همه مردم رعایت کنند، منابع مالی افرادی که بیکار شده اند باید از کجا تامین شود؟ گفت: یکی از راه ها این است که دولت بدون پشتوانه پول چاپ کند و آنرا در اختیار مردم قرار دهد که اگر این کار انجام شود ارزش پول کاهش و تورم افزایش می یابد.

قدیری ابیانه اظهار کرد: راه دیگر اینکه دولت تلاش کرد وام 5 میلیارد دلاری از بانک جهانی بهداشت دریافت کند که در برگرداندن این پول، کشور به مشکل خواهد خورد ضمن اینکه با پرداخت این پول هم موافقت نشد.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا خاطرنشان کرد: برخی در این تصور هستند که دولت می تواند مشکلات مالی را جبران کند اما این در حالیست که ما در شرایط تحریم به سر می بریم و حتی صادرات نفت خام که روزی 2 میلیون 300 هزار بشکه بوده به 300 هزار بشکه در روز کاهش یافته، پس این کار هم امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه دولت فشل و بی تدبیری داریم، تصریح کرد: متاسفانه آقای روحانی اصلا خود را مسوول مبارزه با کرونا نمی داند و تدابیر لازم را انجام نمی دهد.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا خاطرنشان کرد: در کشور قبل از کرونا هم مشکلات اقتصادی وجود داشت و تنها 10 تا 20 درصد این مشکلات مربوط به تحریم هاست. 

بدهی هزار هزار میلیارد تومانی دولت

وی با بیان اینکه متاسفانه جزء پرتعطیلات ترین کشورها هستیم، گفت: تصور مردم از درآمدهای نفتی غیرواقعی است در حالی که تولیدات نفتی کشور 2 میلیون بشکه کاهش یافته است و میزان بدهی دولت به هزار هزار میلیارد تومان رسیده است.

صف گرسنگان در آمریکا وخامت اوضاع اقتصادی را نشان می دهد

قدیری ابیانه با اشاره به تظاهرات مردم آمریکا برای برداشته شدن قرنطینه، افزود: اینگونه تظاهرات ها نشان می دهد که کمک دولت آمریکا نمی تواند مردم را از فقر نجات دهد و صف گرسنگان در این کشور نشاندهنده وخامت اوضاع اقتصادی است.

مردم خود را مخاطب شعار های سال قرار دهند.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با اشاره به شعار " جهش تولید "، تصریح کرد: اگر در سال گذشته"رونق تولید" نیاز بود امسال باید"جهش تولید" داشته باشیم تا کاستی های گذشته و ایام کرونا جبران شود که لازمه این کار تغییر در سطح اقتصادی و فرهنگی مردم است.

وی ادامه داد: کلید پیشرفت کشور همان شعارهای سالی است که مقام معظم رهبری اعلام کرده اند به شرطی که مردم هم خود را مخاطب این شعارها بدانند و فکر نکنند که تنها مسوولین، مخاطب این شعار ها هستند.

قدیری ابیانه در پایان با اشاره به انتخابات مجلس یازدهم ، خاطر نشان کرد: خوشبختانه در اسفند ماه مجلسی انتخاب شده که قطعا از مجلس فعلی بهتر است و امیدوارم که دولت بهتری هم بتوانیم انتخاب کنیم تا با مشارکت یکدیگر بتوانند مشکلات کشور را حل کنند.

mojnews.com/fa/tiny/news-326650

۹۹/۰۲/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">