پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۶:۲۶ ق.ظ

۰

امام علی (ع)✍️ در نامه اى ۴۱ نهج‌البلاغه خطاب به حاکم بصره که خود او را منصوب کرده بودند می‌نویسند که‌: 

📌"اما بعد. تو را در امانت خود شریک کردم و یار و همراز خود شمردم و هیچیک از افراد خاندان من در غمخوارى و یارى و امانتدارى در نزد من همانند تو نبود.

... اى کسى که در نزد من از خردمندان مى بودى."📌

در این نامه به ذکر خیانت‌های او می‌پردازد و می‌فرماید:

"چون فرصت به دست آوردى به مردم خیانت کردى و شتابان، تاخت آوردى و برجستى و هر چه میسرت بود از اموالى که براى بیوه زنان و یتیمان نهاده بودند، برگرفتى و بربودى و ...

ملاحظات:👈 وقتی امام علی (ع) که خود معصوم بودند فردی را منصوب می‌کنند که نزد ایشان هیچیک از افراد خاندان خود در غمخوارى و یارى و امانتدارى در نزد خود را همانند او نمی‌دانستند و در نزد خود او را از خردمندان مى شناختند" ولی در نهایت دست به خیانت می‌زند چه انتظاری در انتصاب از سوی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و شورای محترم نگهبان و ... داریم؟!

این بر می‌گردد به ویژگی انسان که هر چند فردی بسیار خوب و عادل و متقی باشد ممکن است سقوط نماید، همانطور که این والی بصره منصوب و مورد اطمینان امام علی (ع) سقوط کرد.

ماجرای خیانت و سقوط در ماجرای طلحه و زبیر هم مشهود است به نحوی که آن دو از سوی حضرت محمد ‌(ص) که به وحی هم وصل بودند لقب طلحه‌الخیر و سیف‌الاسلام را گرفتند ولی بعداً علیه امام علی (ع) شمشیر کشیدند.

در طول انقلاب هم شاهد افرادی بودیم که یک زمانی تا پای شهادت پیش رفتند و از خلوص‌نیت برخوردار بودند لیکن بعداً به جرگه خائنین پیوستند، و راه خیانت پیشه کردند. نمونه آن موسوی و کروبی و بنی‌صدر و منتظری و روحانی و احمدی‌نژاد بودند.

بعضی‌ها معتقدند اینها از اول منحرف و خائن بودند ولی بعدها ماهیت خود را نشان دادند ولی برخی‌ها اعتقاد دارند که آنها از اول اینگونه نبودند ولی بعدها پایشان لغزید و به آرمان‌های اولیه خیانت کردند.

هر دو حالت ممکن است اما مهم آن است که آنها راه خیانت را برگزیدند و جهنم را برای خود واجب ساختند.

باید مراقب باشیم که ما نیز همچون آنها نلغزیم و راه خیانت و خباثت را پیشه خود نکنیم و خود را مصون از لغزش ندانیم و از خود مراقبت کنیم تا ان‌شاالله عاقبت‌به‌خیر شویم.

محمد حسن قدیری ابیانه

متن عربی و ترجمه فارسی و شرح نامه و نیز صوت ترجمه فارسی نامه فوق را می‌توانید در آدرس زیر مشاهده کنید:

ahlolbait.com/article/16496

۹۹/۰۲/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">