پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۳ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۴۷ ق.ظ

۰

از بین بردن جوجه‌ها برای افزایش قیمت مرغ بوده است

چهارشنبه, ۳ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۴۷ ق.ظ

محمدحسن قدیری ابیانه سفیر اسبق ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به دستور دولت در مواجه با عاملان جوجه کشی،گفت: اقدام از بین بردن جوجه‌ها اگر خائنانه نباشد قطعا احمقانه است؛ به این معنا که احتمالا کسانی درصدد بودند تا تولید مرغ در کشور کاهش پیدا کند و در نتیجه قیمت آن افزایش پیدا کند تا این امر باعث ایجاد نارضایتی در کشور شود.

او ادامه داد: البته موضوع از بین بردن محصول را پیش از این هم در دولت شاهد بودیم؛ برای مثال زمانی که تولید سیب زمینی بیشتر از حد نیاز بود برای حفظ قیمت آن هزاران تن سیب زمینی را دفن کردند در حالی که می‌توانستند سیب زمینی‌ها را در مناطق محروم توزیع کنند.

قدیری ابیانه خاطر نشان کرد: ناگفته نماند که از بین بردن محصول برای حفظ قیمت آن یکی از ترفندهای لیبرالیسم است و ما پیش از این هم شاهد تکرار این موضوع در آمریکا و سایر کشورهای غربی بودیم؛ برای مثال در آمریکا زمانی که می‌خواستند قیمت گندم را حفظ کنند مقدار بسیاری از این محصول را از بین بردند، در حالی که در جهان و حتی خود آمریکا بسیاری از مردم گرسنه وجود دارد. حال هم که افکار عمومی نسبت به این کشتار احساس انزجار از خود نشان دادند؛ رئیس جمهور دستور پیگیری این موضوع را داده است .

سفیر اسبق ایران یادآور شد: یکی از مسئولان هم در توجیه این موضوع گفته بود که ما اعلام کرده بودیم که تخم مرغ ها را از بین ببرند در حالی که این موضوع هم امری خطاست؛ چرا باید این اتفاق بیفتد؟ به دلیل اینکه قیمت ها نشکند؟ در این شرایط کرونایی که فشار اقتصادی بر مردم بسیار است این از بین بردن آیا منطقی است؟ به هرحال آنچه مردم مشاهده کردند در زنده به گور کردن جوجه ها قبلا هم در خاک کردن سیب زمینی‌ها مشاهده کرده بودند.

او ادامه داد: این اتفاقات در حقیقت نشانه لیبرالیسم است و مبنای تفکر لیبراسیم هم صرفا سود صاحب سرمایه است و این انزجاری هم که از این اقدام در مردم به وجود آمده به انزجار از لیبرالیسم منتهی می شود و این اقدامی محکوم است که مسئولان باید درباره آن توضیح داده و افکار عمومی را قانع کنند که چرا این اتفاق افتاده و چه کسی به اینها توصیه چنین اقدامی را کرده؟ چه کسی باید با این اقدام مقابله می‌کرد اما نکرد؟ اصلا چرا باید منتظر دستور رئیس جمهور برای برخورد با این اقدام باشند؟ چرا اینها را در اختیار روستائیان قرار ندادند؟

قدیری ابیانه در پایان گفت: به هرحال این مساله قابل پیگیری جدی است و امیدوارم که این دستور رئیس دولت صرفا برای خاموش کردن صدای افکار عمومی نباشد و این مساله باید پیگیری شود.

yjc.ir/fa/amp/news/7325299

۹۹/۰۲/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">