پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۵۶ ب.ظ

۰

محمدحسن قدیری ابیانه گفت: در فرهنگ عمومی غرب فردگرایی یک اصل است و اگر منافع شخصی تهدید شود حاضرند همه چیز را پای منافع خویش قربانی کنند.

 25-04-2020

 به گزارش یزدرسا، شیوع ویروس عالم‌گیر کرونا در همه کشورهای جهان و نوع مقابله کشورهای مختلف با این ویروس، واقعیت‌های تأمل‌برانگیزی را نمایان کرد.

در حالی که کشورهای غربی، سال‌ها است که پیشرفت‌هایشان را به رخ جهانیان می‌کشانند، اما در قبال این مسئله نه تنها مزیت بالاتری نسبت به دیگر کشورها نداشتند بلکه حتی رفتارها و عملکردی از آن‌ها نمایان شد که کاملا با آنچه به جهان نشان داده بودند، در تضاد بود.

در همین ارتباط با دکتر محمدحسن قدیری ابیانه که سال‌های متمادی در غرب زندگی کرده است چرایی این مسئله را بررسی کرده‌ایم؛ سابقه حضور قدیری ابیانه در رأس سفارت‌خانه ایران در کشورهایی مانند مکزیک و استرالیا و همچنین قبل از آن فعالیت‌های دانشجویی و سیاسی او در ایتالیا، موجب شده تا این کارشناس مسائل بین‌الملل، تحلیل واقع بینانه‌ای از وضعیت این روزهای غرب داشته باشد.

فردگرایی در فرهنگ غربی یک اصل است

محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس و تحلیلگر مسائل بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار یزدرسا پیرامون عملکرد غرب در قبال ویروس کرونا، گفت: در فرهنگ عمومی غرب -که لیبرالیسم حاکم است-، فردگرایی و ترجیح منافع فرد بر جمع یک اصل است، اما در عین حال افراد طوری تربیت شده‌اند که رعایت منافع جمع و حقوق دیگران را به نفع منافع فردی می‌دانند و لذا در رعایت فرهنگ جمعی معمولا کوشا هستند اما این رعایت حقوق جمعی تا جایی است که منافع خود فرد را تأمین کند و اگر منافع شخصی تهدید شود حاضرند همه چیز را پای منافع خویش قربانی کنند.

وی افزود: این روحیه را ما در فرهنگ عمومی غرب در قبال سایر کشورها و ملت‌ها مشاهده می‌کنیم، اما در قبال ملت خودشان هم این نوع رفتار یک واقعیت است. صاحبان سرمایه بارها نشان داده‌اند که حاضرند منافع مردم خودشان را فدای منافع مادی شخص خودشان کنند.

سفیر اسبق ایران در مکزیک با بیان اینکه کرونا زمینه را برای بروز و ظهور ماهیت این کشورها فراهم کرد، اظهار داشت: آمریکا و هم‌پیمانان اروپایی‌اش برای غارت سایر ملت‌ها متحد شده‌اند، اما آنجایی که موضوع منافع کشور خودشان باشد هم‌پیمانان خود را نیز قربانی می‌کنند؛ همین امر موجب شد تا شاهد دزدی و غارت تجهیزات بهداشتی از یکدیگر توسط آن‌ها باشیم و غربی‌ها چه در سطح کشورها نسبت به یکدیگر و چه در سطح فردی این رفتار را مرتکب شدند.

در غرب فدا کردن منافع جمع برای منافع شخصی حد و مرز ندارد

قدیری ابیانه با تأکید بر اینکه در حقیقت کرونا عیوب و ماهیت واقعی جامعه غرب را مشخص کرد، یادآور شد: فدا کردن منافع جمع برای منافع شخصی خود حد و مرز ندارد و حتی کسانی که در ایران نیز از همان فرهنگ غربی پیروی می‌کنند، همین‌گونه عمل کردند. تا جایی که شاهد این بودیم که برخی افراد وابسته به جریان لیبرال، حتی در شرایط کرونایی خواستا تداوم تحریم‌های امریکا علیه ایران بودند با این تصور که اگر امریکایی‌ها بر ایران چیره شوند، آن‌ها به مناصبی دست خواهند یافت.

وی تأکید کرد: برعکس آنچه در کشورهای غربی اتفاق افتاد، نوع مقابله با ویروس کرونا در ایران، مزیت‌های ملت ما و ویژگی‌های بی نظیر اقشار مختلف جامعه ایرانی را به نمایش گذاشت.

آنچه ایران را متفاوت از غرب کرد

تحلیلگر مسائل بین‌الملل اضافه کرد: فداکاری‌های کادر درمانی، اهتمام ویژه روحانیت و بسیجیان برای خدمت به ملت به اشکال مختلف و حتی حضور آن‌ها در بیمارستان‌ها جهت کمک به بیماران و کادر درمانی، تلاش‌های گسترده سپاه و ارتش و نیروهای انتظامی و نقش‌آفرینی مساجد و حسینه‌ها در کمک به مردم حتی به قیمت به خطر افتادن جان خود و بستگانشان، تصویری متفاوت از ایران را به نمایش گذاشت و موجب شد که عملکرد ایران در مبارزه با ویروس کرونا بهتر از عملکرد کشورهای -به اصطلاح- جهان اولی باشد.

قدیری ابیانه با بیان اینکه کرونا لطمه اساسی به تفکر غرب‌زدگی زد و ماهیت غرب را بیش از پیش عریان کرد، اظهار داشت: ترامپ اخیرا گفته است که ما در کرونا یاد گرفتیم به هیچ کشوری اعتماد نکنیم و این در حالی است که هم‌پیمانان امریکا نیز یاد گرفته اند که به امریکا اعتماد نکنند؛ حتی سایر مقامات ایالتی آمریکا اعتمادی به دولت فدرال ندارند و نگران هستند که دولت فدرال امکانات آن‌ها در مبارزه با کرونا را برباید.

وی تأکید کرد: کرونا یک فاجعه جهانی است و برای کشور ما نیز یک فاجعه است اما نشان دادیم که بهتر از دیگران می‌توانیم بر این موضوع فائق آییم؛ کرونا نیز بگذرد  و ایران نیز آن را شکست خواهد داد اما ایران پس از کرونا افراد غرب زده کمتری خواهد داشت.

yazdrasa.ir/eu/article/37845667

۹۹/۰۲/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">