پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۹:۳۳ ق.ظ

۰

خبر: شهرداری تهران به همراه وزارت کشور از طرح ساخت خانه 35 متری برای شهروندان رو نمایی کردند.

شهردار تهران از ارسال طرح خانه‌های کوچک مقیاس (35 متری) به وزارت کشور خبر داده و گفته است: «این موضوع در کارگروه ویژه مسکن در حال بررسی است و منتظر تصمیم نهایی هستیم».

وی با بیان اینکه متولی اصلی این موضوع سازمان نوسازی است و در ضوابط طرح تفصیلی اجازه ساخت واحدهای 35 متری وجود دارد، تاکید کرده است: «طبق این طرح به هر ساختمان اجازه داده شده تا 20 درصد واحدهایش را کوچک مقیاس و حداکثر 35 متر بسازد».

نظر👈 قدیری ابیانه: این طرح خیلی خوب است و باید سالها قبل اجرا می شد. یکی از دلایل تاخیر در ازدواج و عواقب نامناسب آن در ابعاد مختلف، مشکل در تامین مسکن برای زوج های جوان است.
کوچک سازی مسکن و فروش یا اجاره آن اجازه می دهد که زوج های جوان زندگی مشترک را در این مسکن ها شروع کنند.
طبیعتا جهیزیه برای این نوع مسکن هم برای اقشار ضعیف ممکن می‌باشد.
از دیر باز در کشورهای ثروتمند غربی مجوز و بلکه مشوق برای ساخت واحدهای مستقل آپارتمانی کوچک حتی کمتر از 35 متر رایج بوده و اتفاقا طرفداران زیادی هم دارد. با این تفاوت در کشورهای غربی زندگی در این آپارتمان های کوچک و نقلی را با وسایل دست دوم مبله می کنند، حال آنکه ما اصرار داریم که تجهیزات برای آغاز زندگی باید حتما نو باشد و این امر فشاری برای خانواده دخترانی است که وضعیت مالی مناسبی برای تهیه جهیزیه ندارند.
موانع ازدواج باید برچیده شود و یکی از راه های آن هم ساخت واحدهای مسکونی کوچک است.
صورت مسئله این نیست که واحدهای مسکونی بزرگ بهتر است یا کوچک. مسئله این است که آیا زوج های جوان زندگی مشترک را در واحدهای مسکونی کوچک آغاز کنند یا ازدواج به تاخیر بیفتد و سن ازدواج بالا رود و هم فساد گسترش یابد و هم جمعیت کشور کاهش.
البته آپارتمان های کوچک برای زوج های بازنشسته ای که فرزندانشان زندگی مستقلی را شروع کرده اند نیز مناسب است.

۹۹/۰۲/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">