پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۸:۱۰ ق.ظ

۰

قدیری‌ابیانه کارشناس مسایل بین‌الملل گفت: آمریکا با خروجش از برجام و بی اعتنایی به قطعنامه 2231 دیگر قادر به بازگشت به این توافق نیست و نمی‌تواند بر روی قطعنامه که در بخشی از آن تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران ملغی می‌شود تاثیر بگذارد.

محمدحسن قدیری ابیانه در گفت‌وگو با ایسنا درباره مواضع آمریکا در مخالفت با پرتاب ماهواره قاصد و تلاش‌ها در شورای امنیت برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی گفت: از آمریکا جز مخالفت با پیشرفت‌های ایران در هر زمینه‌ای که باشد انتظار دیگری نمی‌توان داشت. آمریکایی‌ها فکر می‌کردند اگر ایران را تحریم کنند ایران از پای در می‌آید اما جهان شاهد بود که در اوج تحریم‌ها ایران تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد و حتی در شرایط کرونایی که جهان را در بر گرفته است عملکرد ایران بسیار بهتر از آمریکا بوده است. دنیا دید که آمریکا به عنوان مدعی ابرقدرتی چگونه در مدیریت بحران کرونا زمین‌گیر شده است.

وی ادامه داد: رفتار آمریکا در مخالفت و ایجاد مانع بر سر دریافت وام صندوق بین‌المللی پول حاکی از ضعف این کشور در برابر ایران و شکست سیاست تحریمی‌اش است. این در حالی است که ایران این وام را برای مقابله با ویروس کرونا می‌خواست استفاده کند.

این دیپلمات پیشین کشورمان با اشاره به همراهی کشورهای اروپایی به ویژه سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان با مواضع آمریکا در مخالفت با پرتاب ماهواره قاصد اظهار کرد: اروپا تا کنون نشان داده است که استقلال عملی در برابر آمریکا ندارد و به شدت از آمریکا تاثیر می‌پذیرد به خصوص که اروپا و آمریکا سیاست‌های خاورمیانه‌ای شان را تحت نفوذ صهیونیست‌ها پیش می‌برند. یادمان نمی‌رود که آمریکایی‌ها گفته بودند ایرانی خوب، ایرانی مرده است از این رو تردیدی نداریم که ملت ایران با هر مشکلی رو به رو شود آنها از آن شاد می‌شوند.

قدیری ابیانه در پاسخ به این پرسش که وزیر امور خارجه آمریکا با ارایه طرحی به شورای امنیت سعی در تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در این شورا بر خلاف قطعنامه 2231 دارد گفت: استفاده از مکانیزم ماشه امکانی بود که در اختیار اعضای 1+5 در برجام بود و وقتی آمریکا از این توافق خارج شد دیگر امکان استفاده از این مکانیزم را ندارد. آمریکا سعی دارد با چنین اقداماتی این‌گونه تداعی کند که هنوز عضو برجام است، اما این طور نیست و این کشور امکان استفاده از این مکانیزم را ندارد. اساسا هم در برجام هم این‌ طور نبوده است که ایران نتواند موشک آزمایش و تولید کند بلکه از ایران درخواست شده است که موشک‌های با هدف هسته‌ای نسازد و آزمایش نکند.

وی درباره مواضع احتمالی چین و روسیه در برابر چنین طرح‌هایی در شورای امنیت اظهار کرد: از مواضع این کشورها پیداست که آنها موافق تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران نیستند و باید طبق قطعنامه 2231، تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران در موعد مشخص برداشته شود. این درحالی است که آمریکا و غرب تحریم‌های زیادی را علیه روسیه و چین نیز به بهانه‌های مختلف اعمال کرده است از این رو مسکو و پکن این فرصت و شانس را دارند که سلاح‌های متعارف خود را به ایران بفروشند لذا معتقدم تلاش آمریکا در این رابطه مذبوحانه است.

این کارشناس مسایل بین‌الملل تاکید کرد: ایران در مذاکرات با کشورهای چین و روسیه باید این موضوع را دنبال کند.

وی گفت: هرگونه موافقت یا مماشات برای پذیرش دوباره آمریکا در برجام اشتباه است و نباید با آن موافقت شود. اگر اروپایی‌ها بخواهند از این مکانیزم برای بازگشت آمریکا استفاده کنند ایران نباید با آن موافقت کند در غیر این صورت باید تمامی تعهداتش را ذیل برجام به ویژه تعهدات نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای اش در چارچوب پروتکل الحاقی را کنار بگذارد.

isna.ir/amp/99020805807

۹۹/۰۲/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">