پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

جمعه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۲:۵۹ ب.ظ

۰

محمد حسن قدیری ابیانه سفیر اسبق کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری درباره اندیشه او گفت: مطالعات و کتاب های شهید مطهری پاسخگوی شبهات، سوالات دانشجویان و جو کمونیستی و گروه‌های مختلف موجود در دانشگاه در  آن دوران بود و همین امر تاثیر زیادی در شکل گیری نهضت فکری اسلامی داشت.

او افزود: شهید مطهری تا حدود زیادی مانع جذب دانشجویان و جوانان به گرایش‌های چپ و جناح‌های انحرافی شد. این مسئله در انقلاب اسلامی هم تاثیر خود را به جا گذاشت. در کتاب‌های شهید مطهری مستند بودن، منطقی و روان بودن را می توان دریافت، هرچند این کتاب‌ها پاسخ گوی شبهات و سوالات آن دوران بود، اما طوری نگاشته شده که امروز هم این کتاب‌ها جزء بهترین کتاب‌هایی است که به رشته تحریر در آمده است.

قدیری ابیانه ادامه داد: اینکه شهید مطهری دست به قلم می‌برد و کتابی تحت عنوان داستان راستان برای کودکان می‌نویسد و سعی می‌کند به زبان خیلی ساده مسائل اسلامی را مطرح کند از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است، معمولا مخاطبین علمایی در سطح شهید مطهری روحانیون و عامه مردم بودند و به یاد ندارم که فردی در کتاب هایش کودکان را مخاطب قرار دهد.
او افزود:کتاب‌های شهید مطهری نه تنها برای مسلمانان ایرانی بلکه برای مسلمانان جهان و غیر مسلمانان هم می تواند مفید باشد و باید به نحو مناسبی در عرصه جهانی عرضه شود.

سفیر اسبق کشورمان ادامه داد: شهید مطهری بر روی نهضت فکری اسلامی تاثیر زیادی داشت و کسی است که حضرت امام (ره) فرمودند همه کتاب هایش خوب است. علاوه بر این  شهید مطهری در شکل گیری نظام اسلامی ما جزء یاران اصلی امام خمینی (ره) بود. هنگامی که حضرت امام (ره) در پاریس بودند او جزء شورای انقلاب انتخاب شد و مسائل انقلاب اسلامی را جهت می‌داد.

او درباره شهادت شهید مطهری گفت: گروه فرقان و گودرزی که رئیس این گروه بوده و طلبه منحرفی در زمان خود بود به همراه گروه‌های دیگری که احساس کردند ماندن شهید مطهری به نفع اسلام، نظام و جریان انقلابی است،  او را به شهادت رساندند، هرچند گروه فرقان او را ترور  کردند، اما کسانی که مایل به ترور شهید مطهری بودند بیش از گروه فرقان بودند.


yjc.ir/00UmXq

۹۹/۰۲/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">