پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۰۲:۴۸ ق.ظ

۰

ایران محور ثبات در منطقه است.

سه شنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۰۲:۴۸ ق.ظ

روزنامه رسالت: 📰برای تبیین ویژگی های پیام رهبری و نیز بازخوانی دوباره ارزش های این حرکت ارزشمند گفت و گویی با دوتن از کارشناسان حوزه دیپلماسی خارجی صورت گرفته که در ادامه می خوانید.

📌* ایران محور ثبات در منطقه است

محمدحسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک، به اقدام جسورانه ایران در ارسال بنزین به ونزوئلا اشاره کرد و به «رسالت» گفت: حرکت و به سلامت رسیدن نفتکش ها با پرچم ایران و رادار روشن که امکان رصد آنها را فراهم می کند، علی رغم تهدیدهای آمریکایی صلابت نیروهای کشورمان را به رخ همه جهان کشاند و این نتیجه بسیار مهمی برای کشور به همراه داشت.  

وی افزود: رسیدن سالم و بدون مشکل نفتکش های ایرانی در نتیجه آمادگی نیروهای مسلح کشورمان در صورت تعرض به نفتکش ها و در راستای ضربه زدن به منافع آمریکا بود. این آزمایشی بود که قبل از این درباره توقیف کشتی انگلیسی رخ داده بود و آمریکا از تبعات اقدام خود آگاه بود. در نتیجه منجر به انفعال دشمن شد و آمریکا علی رغم همه تهدیدها اجازه انجام هیچ حرکتی را به خود نداد، زیرا می دانست ایران در انجام اقدام متقابل جدی است. 

قدیری ابیانه با بیان اینکه عده ای در داخل کشور نگران حماقت آمریکا و دخالت های این کشور در قبال نفتکش های ایرانی بودند، اضافه کرد: با وجود این احتمال همه نیروهای مسلح در آمادگی کامل قرار داشتند، زیرا ایران به ونزوئلا که حیاط خلوت آمریکا محسوب می شود، وارد شد. 

این دیپلمات پیشین کشورمان با اشاره به تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا گفت: تحریم های شدید باعث کاهش بنزین و فرآورده های نفتی در این کشور شده است به طوری که پالایشگاه های ونزوئلا امکان تولید بنزین نداشته باشند، اما ایران این توطئه را خنثی کرد. این در حالی است که ونزوئلا اعلام کرده صد هزار بشکه بنزین به کوبا صادر می کند. ایران علاوه بر بنزین، تجهیزات و مواد لازم برای راه اندازی پالایشگاه های ونزوئلا ارسال کرده است تا این مراکز بر خلاف میل آمریکا به فعالیت خود ادامه دهند.قدیری ابیانه با اشاره به تاثیر اقدام ایران بر کشورهای منطقه گفت: کشورهای منطقه امنیت خودشان را در اتکاء به حضور نظامی آمریکا و پشتیبانی این کشور از خودشان می دانند اما مقابله ایران با آمریکا با زدن پهپاد آمریکا و حمله به عین الاسد و اقدام جسورانه در ارسال نفتکش ها به ونزوئلا، ابهت این کشور در منطقه را از بین برده است. 

وی تاکید کرد: محور ثبات در منطقه ایران است، نه آمریکا و تحولات اخیر نشان داده وجود و دخالت این کشور در کشورهای دیگر ضرر و آسیب به دنبال خود می آورد. قدیری ابیانه در پایان تقدیر رهبر معظم انقلاب از این حرکت را ارزشمند و نشان از توان و قدرت بالای کشورمان در عرصه های بین المللی دانست و یادآور شد تلاش های تمامی خدمه و کارکنان این نفتکش ها نیز از نگاه ایشان دور نمانده و باید از تمامی پرسنلی که خطرات این اتفاق مهم را به جان خریدند قدردانی شود.

resalat-news.com/?p=23041

۹۹/۰۳/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">