پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۴۵ ق.ظ

۰

قدیری ابیانه سفیر اسبق کشورمان گفت: شهید بهشتی فرد دنیا دیده‌ای بود که ماهیت گروهک‌ها را به خوبی می‌شناخت و از همین رو نیز فریب آن‌ها را نمی‌خورد. 

محمدحسن قدیری ابیانه سفیر اسبق کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سالروز واقعه هفتم تیر، گفت: شهید بهشتی فرد دنیا دیده‌ای بود که ماهیت گروهک‌ها را هم از نظر ایدئولوژی و هم از نظر عملکرد به خوبی می‌شناخت و از همین رو نیز فریب آن‌ها را نمی‌خورد.

او ادامه داد: شهید بهشتی به اسلام خود بسیار پایدار و پایبند بود، اطاعت از امام خمینی (ره) را واجب می‌دانست ، به چند زبان خارجی مسلط بود و یکی از عناصر اصلی نظام محسوب می‌شد که در حقیقت شخصیت و تاثیرش بسیار فراتر از ریاست قوه قضائیه بود، کمااینکه دبیرکل حزب جمهوری اسلامی هم بود. همچنین نفاق و التقاط را خوب می‌شناخت و فریب آن را نمی‌خورد؛ به همین دلیل هم بنی صدر و جناح او و هم نیرو‌های به ظاهر انقلابی و التقاطی و هم فکران آنها همه برای تخریب او بسیج شده بودند و تبلیغات وسیعی بر ضد او به راه افتاد و تمام رسانه‌های بیگانه هم در این راه برای تخریب آیت الله بهشتی شریک بودند، به طوری که ایشان را که ساده زیست هم بودند کاخ نشین معرفی می‌کردند.

قدیری ابیانه گفت: به هر حال شهید بهشتی واقعا مظلومیت داشت و به قول حضرت امام خمینی(ره) برای مردم ایران مانند یک ملت بود و این عبارت بسیار معناداری است، ایشان مظهر صلابت مردم ایران بود، ولی با شهادتش مشخص شد که چقدر مظلوم است.

سفیر اسبق کشورمان در تشریح فعالیت منافقین علیه مسئولان و مردم کشورمان گفت: این گروه از ابتدا هم مورد حمایت بیگانگان بود و وسایلی که برای انفجار و ترور در اختیار این‌ها قرار می‌گرفت وسایل پیشرفته‌ای بود؛ برای مثال بمب‌هایی که می‌شد در چمدان جا شود و قدرت تخریبی بسیار گسترده‌ای داشت که هم در ۷ تیر و هم ۸ شهریور از این‌ها استفاده شد از طریق بیگانگان به آنها می رسید. کار تا جایی پیش رفت که حتی منافقین بنا داشتند حضرت امام خمینی (ره) را هم ترور کنند که خوشبختانه موفق نشدند.

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: منافقین حتی تلاش داشتند تا آیت الله طالقانی را هم تحت تاثیر قرار دهند با توجه به اینکه برخی از فرزندان آیت الله طالقانی هم تحت تاثیر منافقین و گروهک‌ها بودند، ولی ایشان در نهایت در نماز جمعه موضع محکمی را بر ضد منافقین گرفتند و حمایت قاطع خود را از حضرت امام خمینی رسما اعلام کردند و بعد از این ماجرا هم ایشان فوت کردند؛ یعنی حتی بعید نیست که آیت الله طالقانی هم به دست این‌ها به شهادت رسیده باشد، آن هم به خاطر این مواضع قاطعی که بر ضد منافقین گرفت و همه آن‌ها را نا امید کرد.

فعال سیاسی اصولگرا درباره سرانجام منافقین گفت: سال گذشته در اخبار آمده بود که فردی در هلند ترور شده که بعد گفته شد این همان کلاهی است . ظاهرا این موضوع تکذیب هم نشد و تایید شد که این همان کلاهی معروف بود که شهید بهشتی را به شهادت رساند، حال اینکه چه کسی او را ترور کرده و آیا بر اثر اختلافات داخلی بوده یا خیر هنوز مشخص نشده، بلکه مهم این است که مرگ به سراغ او آمد و مجازات اصلی او هم در جهنم خواهد بود.

او با اشاره به واقعه هشتم شهریور بیان کرد: کشمیری هم فرد دیگری بود که توانست در دستگاه‌های مختلف نفوذ کند و توانسته بود اعتماد مسئولان عالی رتبه نظیر شهید رجایی را جلب کند. آنها شهید مفتح و مقام معظم رهبری را هم از افراد بسیار موثر و آینده دار نظام می‌دانستند و به همین دلیل برای ترور هر دوی آن‌ها نیز اقدام کرده بودند، هر چند شهید مفتح به شهادت رسید، اما خوشبختانه مقام معظم رهبری از حادثه‌ای که قطعا می‌توانست به شهادت ایشان منجر شود جان سالم به در بردند.

سفیر اسبق کشورمان افزود: آنها هرگز مسئولیت این حمله را رسما به عهده نگرفتند، چرا که از نظر بین المللی دچار معذوریت می‌شدند، البته در فیلم‌های دیدارشان با صدام گفتند که همه می‌دانند عامل انفجار ۷ تیر چه کسی بوده، یعنی در حقیقت در آنجا به نوعی این ترور را غیر مستقیم برعهده گرفتند.

او در پایان گفت: تشییع با شکوهی برای شهدای این حادثه انجام شد، ماهیت منافقین را برای همه آشکار کرد و همکاری بزرگی هم برای شناسایی خانه‌های تیمی منافقین از سمت مردم صورت گرفت که همین همکاری هم موجب شناسایی این خانه‌ها و نابودی مزدوران شد.

yjc.ir/00V423

۹۹/۰۴/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">