پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۹، ۰۶:۳۸ ب.ظ

۰

جریان اصلاحات در انتخابات ۱۴۰۰ شکست می‌خورد

يكشنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۹، ۰۶:۳۸ ب.ظ

قدیری ابیانه سفیر اسبق کشورمان درباره کاندیدای احتمالی جریان اصلاح‌طلب در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: معتقدم که محمدجواد آذری‌جهرمی یکی از افرادی است که حتما به عرصه انتخابات ریاست جمهوری قدم خواهد گذاشت؛ اما احتمالا تایید صلاحیت نخواهد شد.

 تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: شرکت اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهور‌ی نتیجه‌ای مانند انتخابات مجلس برایشان خواهد داشت.

 

محمدحسن قدیری ابیانه، سفیر اسبق کشورمان درباره کاندیدای احتمالی جریان اصلاح‌طلب در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: معتقدم که محمد جواد آذری جهرمی یکی از افرادی است که حتما به عرصه انتخابات ریاست جمهوری قدم خواهد گذاشت؛ اما احتمالا تایید صلاحیت نخواهد شد.

 

او ادامه داد: البته این موضوع درست است که کاندیدا باید جوان باشد، اما نباید خام باشد؛ در حالی که معتقدم آقای آذری جهرمی زیادی خام است و نشان داده که حتی در اندازه معاون اولی هم نیست.

 

قدیری ابیانه افزود: آقای جهانگیری هم گزینه دیگری است که البته بعید می دانم نامزد شود؛ زیرا شعارهایی را در انتخابات گذشته سر داد که به هیچ‌یک از آنها عمل نشد؛ کمااینکه در انتخابات مجلس سر لیست کارگزاران حتی نتوانست ۷۰ هزار رای بیاورد؛ ضمن اینکه برادرش هم پرونده قضائی دارد که اگر هم تایید شود، این مسائل مانع رای آوردنش خواهد بود (هرچند ممکن است که به خاطر وعده‌های ۹۶ تاییدصلاحیت نشود) علاوه بر این در این مدت هم که مسئول مبارزه با فساد بوده نشان داده که در این کار موفق نبوده است. معتقدم جهانگیری اگر کمی منطقی فکر کند اصلا نامزد نخواهد شد.

 

سفیر اسبق کشورمان بیان کرد: معتقدم که آقای نوبخت هم مایل به نامزدی است و زمانی هم که گفت سفرهای استانی‌اش به خاطر نامزدی در ریاست جمهوری نیست در حقیقت خواست نام خود را هم به عنوان کاندیدای احتمالی مطرح کند و واقعا هم به این خواسته خود رسید. علاوه بر این، معاف کردن هنرمندانی با در آمد‌های میلیاردی از مالیات هم به نظر برای دریافت حمایت آن‌ها در انتخابات ریاست جمهوری است.

 

تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به احتمال حضور سورنا ستاری هم گفت: ستاری هم فرد خوش نامی است که در زمینه‌های مسئولیت‌های خودش نسبتا خوب عمل کرده است، اما مسئولیت ریاست جمهوری فقط مسائل فناورانه نیست و دولت ابعاد مختلفی نظیر سیاسی، اقتصادی و بین‌المللی دارد که او فاقد این توانایی‌هاست. از همین رو حتی بر فرض اگر کاندید شود و رای هم بیاورد نمی‌تواند دولت را به خوبی اداره کرده و در جهت حل مشکلات کشور گام بردارد.

 

او محمدجواد ظریف را کاندیدای احتمالی دیگر انتخابات دانست و اضافه کرد: آقای ظریف همواره اصرار داشته که خود را شبیه به مصدق نشان دهد و در سخنرانی‌اش در شورای امنیت هم سخنرانی و نقل قولش از مصدق تایید این قضیه بود و رسانه‌ها هم سعی کردند که او را با مصدق مقایسه کنند؛ البته هردوی آن‌ها در یک چیز مشترک بودند و آن اعتماد بی جا به آمریکا بود. 

 

قدیری ابیانه ادامه داد: ممکن است واعظی هم وارد این عرصه شود، اما او هم به این سبب که نامش کنار روحانی بوده رای نخواهد آورد؛ صحبتی هم از سید حسن خمینی به عنوان نامزد است و حتی ممکن است که او را برای این پست تحریک کنند، اما نوه امام خمینی(ره) بودن برای ریاست جمهوری کفایت نمی‌کند و او تجربه مسئولیت‌های بزرگ را ندارد؛ لذا بعید می‌دانم اگر او وارد هم بشود تایید صلاحیت شود، زیرا برای اخذ نامزدی مجلس خبرگان هم موفق نشد.

 

سفیر اسبق کشورمان افزود: محمدرضا عارف هم احتمالا هوای این پست را در سر دارد، اما اگر نامزد و حتی تایید هم شود اعتباری برای رای آوردن در بین اصلاح‌طلبان ندارد؛ بنابراین اصلاحات فاقد نامزدی هستند که به پیروزی او امیدوار باشند، اما نکته‌ مهم این است که معمولا اصلاح‌طلبان ادعای زیادی دارند مبنی بر اینکه مردم طرفدار آن‌ها هستند، اما شرکت در ریاست جمهور‌ی احتمالا نتیجه‌ای مانند انتخابات مجلس برایشان خواهد داشت و ارقام صندوق‌ها نشان خواهد داد که پایگاهی در بین مردم ندارند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

yjc.ir/00V6Fy

۹۹/۰۴/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">