پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۹، ۰۹:۰۸ ق.ظ

۰

قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا گفت: متأسفانه دولت هیچ اقدامی درباره مسکن انجام نمی‌دهد چراکه بسیاری از افراد تصمیم‌گیرنده در این حوزه صاحب خانه‌های خالی زیادی هستند!

محمد حسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با اشاره به نابسامانی اوضاع مسکن، اظهار داشت: مهم‌ترین ریشه گران شدن مسکن و اجاره‌بها مربوط به کاهش ارزش پول ملی است.

وی ادامه داد: تا زمانی که ارزش پول ملی بهبود نیابد گرانی‌ها در حوزه مسکن و سایر کالاهای اساسی حل نخواهد شد.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا بابیان اینکه عدم دریافت مالیات از خانه‌های خالی هم از دیگر عوامل تأثیرگذار بر قیمت مسکن است، افزود: متأسفانه دولت هیچ اقدامی دراین‌باره انجام نمی‌دهد چراکه بسیاری از افراد تصمیم‌گیرنده در این حوزه صاحب خانه‌های خالی زیادی هستند!

 

*وزیر مسکن خانه‌های ۷۵ متری را لانه می‌دانست!

قدیری ابیانه بابیان اینکه اگر خانه‌های خالی اجاره داده شوند بخشی از مشکل مسکن حل خواهد شد، افزود: دولت روحانی که در ۷ سال گذشته افتخار این را دارد که حتی یک واحد از مسکن مهر را هم نساخته است، در حال حاضر پیشنهاد ساخت مسکن 25 متری را می‌دهد.

وی با این اینکه وزیر مسکن خانه‌های ۷۵ متری را لانه می‌دانست، تصریح کرد:  البته حق با آقای وزیر بود چراکه این خانه‌ها نسبت به خانه ۱۰۰ میلیاردی آقای روحانی و خانه‌های فرزندان و دامادهای وزیر سابق مسکن مزخرف به نظر می‌رسند!

 

*ضرورت گسترش اشتغال در روستاها برای جلوگیری از مهاجرت

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با اشاره به دیگر دلایل مشکل مسکن، تصریح کرد: سیاست‌های کسب عوارض توسط شهرداری‌ها هم از موانع تولید مسکن به شمار می‌آید.

قدیری ابیانه بابیان اینکه ساخت مسکن نوعی تولید محسوب می‌شود، ادامه داد: بجای اینکه شهرداری‌ها از ساخت مسکن حمایت کنند، در تلاش‌اند تا نیازهای شهر و هزینه‌های شهرداری را از مسکن‌های جدید اخذ کنند که این امر مانعی برای ساخت مسکن به شمار می‌رود، بنابراین شهرداری‌ها باید برای ساخت مسکن به‌شرط رعایت الگوهای ساخت،  تخفیف قائل شوند.

وی اظهار داشت: از دیگر مشکلات مسکن مهاجرت از روستاها و شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ است بنابراین لازم است که تولید و اشتغال را در روستاها گسترش دهیم تا مهاجرت کمتر انجام شود.

 

*یارانه پنهان دولت ۲ برابر بودجه عمومی کشور است

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا وجود یارانه‌های پنهان در برخی امور بخصوص در امر سوخت را از دیگر دلایل گران شدن مسکن دانست و  گفت: میزان یارانه‌های پنهان مبلغی بیش از هزار هزار میلیارد تومان است.

قدیری ابیانه بابیان اینکه یارانه‌ها و بودجه کشور نباید پنهان باشند، افزود: میزان یارانه‌های پنهان چیزی حدود ۲ برابر بودجه عمومی کشور است.

وی گفت: یکی از وظایف مجلس شورای اسلامی در زمان بررسی بودجه این است که بودجه پنهانی وجود نداشته باشد.

 

*خانه‌های ۲۵ متری تبدیل به خانه‌ی مجردها نشود!

وی با اشاره به پیشنهاد ساخت مسکن ۲۵ متری، افزود: با پیشنهاد ساخت مسکن‌های ۲۵ متری موافق هستم چراکه این مسکن‌ها می‌تواند در ابتدای زندگی کمک‌حال جوانان باشد.

قدیری ابیانه گفت: در کشورهای ثروتمند و اروپا بسیاری از جوانان زندگی‌شان را در خانه‌های ۲۵ و ۳۰ متری آغاز می‌کنند لذا موافق این پیشنهاد هستم اما معتقدم باید تسهیلاتی هم به آن تعلق گیرد.

وی ادامه داد: البته باید مراقب بود که این مسکن‌ها به خانه‌هایی برای مجردها تبدیل نشود و تنها برای زوج‌های جوان اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: این دولت که طی این ۷ سال کاری از پیش نبرده است و در یک سال باقی‌مانده هم قطعاً کاری نخواهد کرد اگر هم بخواهد زمینی برای این مسکن‌ها اختصاص دهد، چون دولت فاسد و رانت‌خواری است، معلوم نمی‌شود که این زمین‌ها به چه کسی واگذار خواهد شد.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا تصریح کرد: متأسفانه وام‌هایی که دولت برای مسکن، ازدواج و بسیاری از مسائل دیگر اختصاص می‌دهد، ۷۰ درصد آن‌ها به کارمندان بانک‌ها داده‌شده و تنها ۳۰ درصد به اقشار جامعه اختصاص داده می‌شود.

 

*امیدی به دولت برای رفع مشکل مسکن نیست

وی ادامه داد: امیدی وجود ندارد که این دولت بتواند گامی برای مسکن بردارد و شعارهایی که در سال پایانی از سوی دولت داده می‌شود صرفاً برای پیروزی همفکرانشان در انتخابات آینده است.

قدیری ابیانه گفت: بهترین راه این است که این دولت تعطیل شود و کسانی روی کار بیایند که سابقه اختلاس نداشته باشند و به قول حضرت امام (ره) جزء لیبرال‌ها و مرفهان نباشند.

وی بابیان اینکه متأسفانه این دولت جزء مرفهان و لیبرال‌ها بود، گفت: مشکل مسکن ریشه‌ای است لذا باید چاره اساسی برای آن اندیشید.

mojnews.com/fa/tiny/news-336039

۹۹/۰۴/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">