پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۴۲ ق.ظ

۰

ظریف نشان داد که نه صادق است و نه شجاع

دوشنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۴۲ ق.ظ

متاسفانه آقای ظریف و مافوق او حسن روحانی هر جا که کم می‌آورند ناجوانمردانه از رهبری مایه می‌گذارند. وی دیروز در مجلس گفت "رهبر مرا صادق و شجاع نامیدند".

اولاً این از بدیهیات عرصه دبپلماسی است که وقتی کشوری فردی را به‌عنوان مذاکره‌کننده با طرف‌های خارجی می‌فرستد، سعی می‌کند او را در عرصه عمومی و رسانه ای تقویت کند تا بر توانش در مذاکرات افزوده شود.

ثانیاً آقای ظریف شما واقعا انتظار داشتید که رهبری بر ساده‌لوحی وزیر امور خارجه کشور تأکید کنند؟!
ایشان نفرمودند شما "ساده‌لوح" نیستید، نفرمودند "دشمن‌شناس" نیستید، اما بارها مستقیم و غیر مستقیم فرمودند که "مراقب باشید فریب دشمن را نخورید" که متأسفانه شما فریب خوردید. فرمودند که "آن‌ها به وعده‌هایشان عمل نخواهند کرد" که نکردند اما شما خوش خیال بودید. فرمودند که "از آن‌ها تضمین بگیرید" که نگرفتید و ساده‌لوحانه گفتید که "امضای کری ضمانت است". فرمودند "یک‌قدم در مقابل یک‌قدم". همه آنچه را که آن‌ها خواستند عمل کردید تا بعدازآن آن‌ها به وعده‌هایشان عمل کنید.

دعوت به "دقت در مذاکرات و توافقات" کردند که نکردید. وقتی در مجلس گفتید که در متن برجام صحبت از لغو تحریم‌ها است و نه تعلیق و نمایندگان متن انگلیسی را برایتان خواندند که همه‌جا بر تعلیق و نه لغو تأکید شده است گفتید که آن بخش را نخوانده بودید!

مگر هدف مذاکرات لغو تحریم‌ها نبود که شما عبارت "تعلیق تحریم‌ها" و نه "لغو تحریم‌ها" را نخوانده امضاء کردید؟

بله هدف اصلی شما لغو تحریم‌ها نبود بلکه صرفا رسیدن به تعامل با آمریکا به هر قیمتی بود. چه تفکر ساده‌لوحانه‌ای داشتید و چقدر دشمن ناشناسید.

به یاد دارم دریکی از مصاحبه‌های تلویزیونی با صداوسیما از ظریف در مورد هدف از مذاکرات پرسیدند و هر دلیلی را مجری می‌گفت ظریف می‌گفت "بالاتر" و درنهایت گفت آن دلیل مهم‌تر "تعامل با آمریکا" هست.

لازم است بگویم از دیدگاه این‌جانب ظریف نه شجاع است، نه صادق و نه دشمن‌شناس و حتی اگر زمانی هم صادق و شجاع بوده این ویژگی را امروز قطعا از دست‌داده است. اگر شجاع بود نمی‌گفت که برجامی که کامل نخوانده و نفهمیده امضاء کرده است را بازهم اگر به گذشته برگردد با همان نواقص امضاء خواهد کرد. اگر شجاع و صادق بود باید به اشتباهات خود و همکارانش و رئیس جمهور اعتراف می‌کرد و از محضر ملت عذرخواهی می‌کرد.

اگر شجاع بود و ناجوانمرد نبود نباید جایی که مورد هجوم نمایندگان به خاطر برجام قرارگرفته از رهبری سفسطه گرایانه برای خودش مایه می‌گذاشت.

من ظریف را فردی ترسو، دروغ‌گو، دشمن ناشناس، مرعوب و مجذوب و مفتون غرب و نامتعادل و ناجوانمرد ارزیابی می‌کنم. البته اگر او این‌گونه نبود توسط روحانی برای وزارت امور خارجه برگزیده نمی‌شد که از قدیم گفته‌اند "کبوتر با کبوتر، باز با باز". روحانی وزیری هم‌جنس خود را می‌طلبید و نتیجه عملکرد روحانی و دولت و دیپلماسی‌اش جز درخت آفت‌زده و بی محصول برجام نیست. درختی که نه تنها میوه نداد بلکه آفتش به سایر درختان مثمر باغ هم سرایت کرد.

لازم است سیاست خارجی ما هرچه زودتر روی ریل عزت، حکمت و مصلحت قرار گیرد و این ممکن نیست مگر اینکه قوه مجریه تغییر منش و روش بدهد و این ممکن نیست مگر اینکه دوره ریاست جمهوری روحانی به پایان برسد و معتقدم لازم نیست تا 1400 برای پایان دوره ریاست جمهوری روحانی فرصت سوزی شود. استیضاح ریاست جمهوری و رأی به عدم‌کفایت سیاسی او راهکار قانونی برای این مهم است و خبری مسرت‌بخش برای ملت خواهد بود.
به جهانیان نیز این پیام را مخابره خواهد کرد که آن مرد که هرچه می خواستید به او تحمیل می کردید رفت!

در رأی به عدم‌کفایت سیاسی بنی‌صدر روحانی که آن زمان نماینده مجلس بود در نطق خود می‌گوید که "نیاز به رأی عدم‌کفایت سیاسی نیست و با آن مخالفت کرد و عنوان نمود که بنی‌صدر با توجه به عملکردش خودبه‌خود معزول است" و عدم رأی به عدم‌کفایت بنی‌صدر را این‌گونه توجیه کرد.

قطعاً عملکرد روحانی بدتر از بنی‌صدر در مقطع رأی به عدم‌کفایت سیاسی و سپس عزل او هست و اگر با منطق روحانی حکم کنیم "روحانی خودبه‌خود معزول است" با این تفاوت که معتقدم مجلس می‌بایست به عدم‌کفایت سیاسی او نیز هرچه زودتر رأی دهد و کشور را از شر لیبرال‌ها و مرفهانی که دل درگرو غرب دارند و خود و بستگانشان غرق در فسادند برهاند.

محمد حسن قدیری ابیانه:
Www.ghadiri.ir 
@ghadiri1404
@Gozideha1404
Instagram.com/ghadiri.ir 

۹۹/۰۴/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">