پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

جمعه, ۳ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۴۹ ب.ظ

۱

✍️یادداشت اختصاصی محمد حسن قدیری ابیانه، کارشناس مسائل بین الملل

بی تردید آمریکا یک بار دیگر می‌خواست توطئه ای مشابه آنچه که قبلاً علیه هواپیمای روسیه صورت پذیرفته بود، به اجرا درآورد و با نزدیک شدن به هواپیمای مسافربری و پنهان سازی خود کنار آن هواپیما، پدافند هوایی سوریه را وادارد تا با هدف قرار دادن هواپیمای جنگی، به اشتباه هواپیمای مسافربری ایران را مورد حمله و هدف قرار دهد. قطعا این روش، تاکتیک جنایتکارانه‌ای علیه مسافران معمولی و هواپیمای غیرنظامی است که آمریکا همچنان به دنبال قربانی کردن مسافران بی‌گناه است. روشی که رژیم صهیونیستی از آن برای فعالیت های جنایتکارانه بهره می‌گیرد، لذا لازم است جمهوری اسلامی ایران از این اقدام جنایتکارانه آمریکا به سازمان‌های بین‌المللی شکایت کند.

✅تلاش آمریکا برای تکرار سناریوی هواپیمای روسی با ایجاد مزاحمت برای هواپیمای مسافربری

به گزارش راهبرد معاصر؛ شب گذشته بیم آن می‌رفت که جان عده‌ای از هموطنان ما و مسافرانی که از ایران به سمت بیروت در پرواز بودند با تهدید آشکار جنگنده‌های آمریکایی به خطر بیفتد. حادثه‌ای که برای هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران در آسمان سوریه پیش آمد و کادر هوایی و مسافرانی که از تهران عازم بیروت بودند را دچار یک هیجان ناخواسته و آسیب‌های جسمی کرد، نه تنها یک اقدام خطرناک بلکه یک اقدام غیر‌قانونی در فضای حقوق بین‌الملل به شمار می‌رود، از سوی دیگر لازم به ذکر است که اصولاً حضور آمریکا در کشور و آسمان سوریه غیرقانونی است و جنبه استعمارگری و تجاوزکارانه دارد، لذا براساس قوانین بین‌المللی آمریکا حق حضور در این کشور اعم از زمینی یا هوایی را ندارد و هر چه زودتر باید خاک و آسمان سوریه را ترک کند.

قطعا جنگنده های آمریکایی با یک برنامه از پیش هدف‌گذاری شده هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران را دنبال کرده‌اند، آنها به خوبی می‌دانستند این یک هواپیمای مسافربری است، لذا نیازی به دخالت یا استفاده از هواپیمای جنگی نبوده است، بی تردید آمریکا یک بار دیگر به دنبال اجرای توطئه‌ای بود که قبلاً علیه هواپیمای روسیه صورت گرفته بود، تا با نزدیک شدن به هواپیمای مسافربری و پنهان سازی خود کنار آن هواپیما به‌نحوی وانمود کند که پدافند هوایی سوریه به اشتباه هدف قرار دادن هواپیمای جنگی، هواپیمای مسافربری ایران را مورد حمله و هدف قرار دهد. بی‌تردید این روش، تاکتیک جنایتکارانه‌ای علیه مسافران معمولی و هواپیمای غیرنظامی است که آمریکا همچنان به دنبال قربانی کردن مسافران بی گناه است. روشی که رژیم صهیونیستی از آن برای فعالیت های جنایتکارانه بهره می گیرد، لذا لازم است جمهوری اسلامی ایران از این اقدام جنایتکارانه آمریکا به سازمان های بین‌المللی شکایت کند، ضمن اینکه آمریکا باید منتظر اقدام متقابل ایران باشد و نباید فراموش کنند که هواپیمای مسافربری زیادی از اطراف آسمان ایران عبور می‌کنند، هر چند این سخن به معنای آن نیست که ایران قصد تهدید جان مسافران بیگناه را دارد، اما آمریکایی‌ها باید بدانند که اقدامات آنها تلافی می‌شود و هر حادثه‌ای که هواپیما و جان مسافران ایرانی را تهدید کند قطعا با پاسخ کوبنده‌ای به مسوولان آمریکایی توأم خواهد بود.

بی تردید مسئولان جمهوری اسلامی ایران در اولین فرصت بدون از دست دادن زمان باید این موضوع را در سازمان های بین المللی مطرح و شکایت خود را از آمریکا اعلام نمایند، حتی مسافران مجروحی که جراحاتی برداشته اند و آنهایی که دچار رعب و وحشت شده اند می‌توانند با شکایت از آمریکا تقاضای غرامت و خسارت کنند. بدیهی است حضور آمریکایی‌ها در عراق و سوریه در منطقه و بسیاری از کشورها غیرقانونی است، لذا باید آمریکا را هر چه زودتر موظف به ترک این کشورها کنیم.

آمریکا بداند مردم جهان از دامنه ضعف ها و زوال قدرت این کشور به خوبی آگاه است، لذا مردم دنیا دیگر آمریکا را یک ابر قدرت بزرگ نمی‌دانند، بنابراین آمریکایی‌هایی که قدرت رو به افولی هستند با این حرکات نمی‌توانند مانع سقوط موقعیت تک‌ابرقدرتی خود و مانع شکل‌گیری جهان چند‌قطبی شوند.


rahbordemoaser.ir/fa/news/51946

۹۹/۰۵/۰۳

نظرات  (۱)

سلام علیکم.چرا اصلا شما را در عرصه سیاست کنونی نمی بینم؟!علی رغم اینکه سوابق درخشانی دارید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">