پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۹، ۰۲:۲۸ ب.ظ

۰

۱۳۹۹/۰۵/۵: محمدحسن قدیری ابیانه تحلیلگر مسائل بین‌الملل و سفیر اسبق ایران در مکزیک در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه توافق 25 ساله بین ایران و چین رخدادی مثبت است، اظهار داشت: چین کشوری مقتدر است که موقعیتش رو به بهبود است، ایران نیز علاوه بر نفوذ در منطقه، به قدرت فرامنطقه‌ای تبدیل شده است؛ لذا به نفع این دو کشور است که از جایگاهی و توانی که دارند جهت گسترش روابط فی‌مابین استفاده کنند.

وی افزود: نکته قابل اهمیت برای چین این است که ایران کشوری مستقل است و تحت تأثیر غرب و آمریکا نیست؛ کشورهای دیگری مانند امارات یا عربستان هم می‌توانند نفت چین را تأمین کنند اما از آنجایی که این کشورها استقلالی از خودشان ندارند، نمی‌توانند ضامن تأمین سوخت چین برای درازمدت باشند و چین به آن‌ها اعتماد ندارد.

سفیر اسبق ایران در مکزیک گفت: آمریکا به شدت از انعقاد چنین قراردادی عصبانی و منفعل است به ویژه آنکه طبق این تفاهم‌نامه قرار است تجارت با پول‌ ملی دو کشور انجام و دلار کنار گذاشته شود؛ همین امر موجب شده تا غرب و آمریکا به شدت به این قرارداد حمله کنند و به شایعه‌پراکنی روی بیاورند.

قدیری ابیانه با بیان اینکه امروز کشور چین یک قطب مهم اقتصادی در جهان محسوب می‌شود، تأکید کرد: در واقع قرارداد ایران و چین نشان دهنده این است که جهان در حال حرکت به جهان چندقطبی است و آمریکا و کشورهای غربی دیگر جایگاه گذشته را ندارند.

وی با اشاره به اهمیت ایران قرارداد در مناسبات دو کشور، عنوان کرد: هم ایران و هم چین به این قرارداد نیاز دارند و به نوعی این تفاهم‌نامه منافع درازمدت دو کشور را تأمین می‌کند.

yazdrasa.ir/article/38196507

۹۹/۰۵/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">