پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۹، ۰۱:۵۹ ب.ظ

۰

قدیری ابیانه دیپلمات پیشین کشورمان گفت: عمل به وظایف در هر یک از بخش‌های کشور هم‌زمان با وحدت حول محور ولایت و رهبری کشور را از افتادن در مسیر تحریف و تحریم دور خواهد کرد.

محمد حسن قدیری ابیانه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ضرورت مقابله با تحریف مسایل و حقایق ایران در بحبوحه مقابله با تحریم از سوی ایران که مقام معظم رهبری در سخنان اخیرشان بر آن تاکید داشتند، گفت: هرگونه نمایش عدم وحدت حول محور رهبری دشمن را برای فتنه انگیزی علیه ایران در شرایط فشار حداکثری و تحریم ها برانگیخته می‌کند تا با تشدید تحریم‌ها هر چه بیشتر به ایران فشار آورد. از طرفی متاسفانه برخی هستند در داخل که به این فضا دامن می زنند و به دشمن گرا می دهند که با تشدید تحریم‌ها ایران هر چه بیشتر ضعیف‌تر می شود و آمریکا باید به این فشار خود ادامه دهد.

وی ادامه داد: هر چند آمریکا و بدخواهان داخلی در این مسیر موفق نبوده‌اند و بعد از سه سال که از سیاست‌های خصمانه ترامپ علیه ایران با تشدید تحریم ها می‌گذرد ایران هم چنان ایستاده است اما این رفتارها از سوی برخی گروه‌ها و اشخاص سیاسی باید مورد توجه باشد و قوه قضاییه این حرکات را رصد کرده و برای آن مجازات شدید وضع کند.

این کارشناس مسایل بین‌الملل با بیان این که تحریف واقعیت‌های ایران در شرایط کنونی چه به لحاظ بیرونی و چه داخلی به امنیت ملی کشور خدشه وارد می کند و باید مانع آن شد، اظهار کرد: اتفاقات و حوادثی مثل آن چه در سال ۸۸ و ۹۶ یا ۹۸ اتفاق افتاد از جمله تحولاتی هستند که به تحریف تاریخ و واقعیت‌های ایران می‌انجامد و حتما با پشتوانه‌های خارجی و عناصر داخلی انجام می‌شود. بیشتر این اتفاقات در قالب اعتراض به وضع معیشتی و فشارهای اقتصادی اتفاق افتاده است که به نظر می آید با هدف ناکارآمد نشان دادن کشور در اداره امور است و باید مسئولان در تمامی حوزه ها و سطوح مراقب این فرافکنی و جوسازی باشند.

قدیری ابیانه گفت: عامل اصلی تحریف وقایع در بسیاری از مواقع ناشی از مواضع سیاسی و سیاسی کاری افراد و گروه‌ها در حمایت از منافع شخصی و سیاسی‌شان است.

وی راه مقابله با این اقدامات را آگاه سازی مردم و افکار عمومی نسبت به اهداف و امیال دشمنان داخلی و خارجی دانست و افزود: اینکه افکار عمومی با انتشار هر خبر و گزارشی آنها را باور کنند و به حاکمیت و کشور بی اعتماد شوند خطرناک است. آنچه در مورد توافق ۲۵ ساله میان ایران و چین اتفاق افتاد و به فضا سازی علیه این توافق منجر شد حکایت از نبود سواد رسانه ای و هوشیاری و آگاهی در بخش هایی از جامعه است که متاسفانه هر حرف و گزارشی را باور می کنند. امروز مسلم شده است که توافق با چین به هیچ وجه جنبه هایی که از آن یاد می شد را ندارد. شبکه های اجتماعی معاند و ضد انقلاب در این رابطه بسیار فعال هستند از این رو رسانه‌ها و دستگاه تبلیغاتی کشور نیز باید هوشیار و باهوش باشند تا در مقابله با این اقدامات رسانه‌ای و تبلیغاتی موفق شوند.

وی ادامه داد: معتقدم دستگاه قضایی کشور باید نسبت به افراد و شخصیت های سیاسی و گروه های سیاسی که اقدام به تحریف وقایع و اتفاقات می‌کنند و دروغ پراکنی می‌کنند جدی‌تر برخورد کند چرا که این اقدامات می تواند خیانت علیه کشور و امنیت ملی تعریف شود. به ویژه کسانی که در این شرایط دشمن را چه در گذشته یا در زمان حال تشویق به تحریم بیشتر علیه ایران می‌کنند به این امید که بتوانند به این وسیله اهداف‌شان را پیاده کنند. کسانی که از ترامپ خواستند ایران را بیشتر تحریم کند باید محاکمه شوند نه این که در همین زمان به آنها پست و مقام داده شود.

قدیری ابیانه تصریح کرد: ما اکنون در جنگ اقتصادی هستیم و نباید اجازه دهیم این افراد به راحتی و در فضایی باز دشمن را به تحریم و تحریف علیه ایران ترغیب کنند.

این دیپلمات پیشین کشورمان گفت: معتقدم با وحدت و همدلی می توانیم تهدید را به فرصت تبدیل کنیم. همان طور که رهبری گفتند ما توانستیم از محدودیت ها و تحریم در بخش موشکی به توانمندی در این عرصه برسیم از این رو در بخش های دیگر از جمله بخش‌های سیاسی و اقتصادی نیز اگر هر یک از بخش‌های مربوطه به وظایف‌شان به درستی عمل کنند می‌توانیم در آنها هم به خودکفایی و استقلال برسیم.

isna.ir/amp/99051510946

۹۹/۰۵/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">