پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۹، ۰۹:۰۹ ب.ظ

۰

محمدحسن قدیری ابیانه: از زمان تصدی مقام ریاست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ماه دسامبر ۲۰۱۹، این نخستین بار است که گروسی به ایران سفر می‌کند. رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی اتمی، از زمانی که وارد این سازمان شده به خوبی نشان داده که دائما در زمین آمریکا بازی می کند.

به گزارش راهبرد معاصر؛  مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز گذشته  در پیامی نوشته بود که روز دوشنبه برای دیدار با مقامات ایرانی برای حل مسائل حل نشده و مسائل پادمانی به ایران و تهران سفر می کنم! بسیاری از تحلیلگران براین باورند که آقای گروسی در این سفرتلاش می کند تا از دو سایت قدیمی بازدید کند و برخی نیز بر این موضوع تاکید دارد که مدیرکل آژانس در پی گسترش همکاری با ایران است.

محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل بین الملل درباره چرایی سفر آقای گروسی به ایران گفت: از زمان تصدی مقام ریاست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ماه دسامبر ۲۰۱۹، این نخستین بار است که گروسی به ایران سفر می‌کند. رافائل گروسی مدیر کل  آژانس بین المللی اتمی، از زمانی که وارد این سازمان شده به خوبی نشان داده که دائما در زمین آمریکا بازی می کند، با وجود اینکه وی همانند گذشته  هیچ مدرکی در رابطه با انحراف ایران از موارد صلح آمیز هسته ای به دست نیاورده در راستای بازی در زمین  آمریکا و اتهام زنی به جمهوری اسلامی ایران سعی می کند مواضعی اتخاذ کند تا آمریکا از آن به نفع آمریکا استفاده کند تا با اتخاذ مواضع یک طرفه ای زمینه های سوء استفاده علیه ایران را فراهم کند.

 

وی دراین باره خاطر نشان کرد: در حال حاضر به نظر می رسد آقای گروسی با اهداف ذکر شده ماموریت خود را به ایران آغاز کرده است تا بعد از این سفر درمجامع بین المللی و بازدید از مراکزی که اتفاقا جزء بازدیدهای غیر ضروری از مراکز ایران به شمار می رود را جزء عقب نشینی ایران از اجرای برخی مفاد برجام اعلام کند، درحالی که عقب نشینی ایران از اجرای برخی مفاد برجام به دلیل عدم تعهد غربی ها به برجام به عنوان عدم عمل ایران به برجام است قطعا این موضوع زمینه سوء استفاده آقای گروسی و متعاقب آن آمریکا را باز می کند.

 

کارشناس مسائل استراتژیک توضیح داد: این در حالی است که آمریکا از برجام خارج شده و اروپایی ها هم به وظایف خود در قبال برجام عمل نکردند در حالی که متوقع هستند ایران به صورت یک جانبه به کلیه مفاد برجام عمل کند، بدون اینکه تحریمی علیه ایران لغو شده باشد، ضمن اینکه در همین مدت هم با خروج آمریکا که یک پای توافق برجام  بود تحریم های بین المللی علیه ایران تشدید شده است.

 

قدیری ابیانه خاطر نشان کرد: به نظر می رسد سفر آقای گروسی به ایران اقدامی تبلیغی علیه جمهوری اسلامی و دادن بهانه ای به دست آمریکایی ها واروپایی ها است، البته اروپایی ها به صراحت اعلام کردند که آمریکا حق استفاده از مکانیزم ماشه را ندارد اما فرانسه وانگلیس به دلخواه بدون هیچ بهانه ای می توانند مکانیزم ماشه را فعال کنند.

 

وی تصریح نمود: آقای گروسی به دنبال استفاده از این فرصت است تا برخلاف" ان پی تی"  مراکز بیشتری در ایران را که  حتی در پروتکل‌های الحاقی قرار ندارد را مورد بازرسی قرار دهد. با آنکه جهان غرب به خوبی می داند که ایران به جز استفاده صلح آمیز از انرژی هسته  ای دست به اقدام دیگری نمی زند، اما آنها با طرح اینکه مشکوک به ساخت بمب هسته ای در برخی مکان ها هستند و بازرسی ضرورت دارد، قصد کسب اطلاعات بیشتری دارند، به این معنا که به هر قیمتی به دنبال آن هستند که از کارخانجات موشکی ما بازدید کنند، نه به خاطر اینکه ما به دنبال ساخت موشک هایی با قابلیت پرتاب بمب هسته ای باشیم، بلکه آقای گروسی می رود تا اعلام کند ایران برخی از مفاد برجام را عمل نکرده است، این در حالی است که ایران پیشتر اعلام کرده بود به دنبال عدم تحقق وعده های اروپا در برجام از برخی تعهدات به عقب بازگشته است، هر چند بازگشت به عقب مطابق با مکانیزم برجام است.

 

قدیری ابیانه خاطر نشان کرد: اروپایی ها و آژانس در حالی مرتب اعلام می کنند که ایران به تمامی مفاد برجام عمل کند، در حالی که برجام یک توافق چندجانبه بوده وعمل ایران به توافق برجام موکول به عمل غربی ها و 5+1 در برجام است . خروج یک طرفه آمریکا از برجام و عدم تعهد اروپایی ها به وظایف خود در برجام حقیقتی است که اگر آقای گروسی غیر از متعهد بودن ایران به برجام در گزارش خود منعکس کند نشان می دهد وی همچنان در زمین آمریکا بازی می کند و هدف از این سفر به غیر از اتهام  زنی بیشتر به ایران نبوده است.

۰۳ شهریور ۱۳۹۹ - 2020 August 24

 rahbordemoaser.ir/fa/news/56114

۹۹/۰۶/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">