پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۲۸ ب.ظ

۰

📆تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹

محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس عالی امور استراتژیک در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ اظهار کرد: کشور‌های عربی بدون حمایت استکبار بخصوص آمریکا نمی‌توانند روی پای خود بایستند، لذا تکیه به خارج دارند بن زاید در راس امور امارات قرار دارد و دارای ثروت فراوان و عظیم است، اما باز هم برای حفظ قدرتش تکیه اش به خارج است.

وی گفت: آمریکا حامی رژیم صهیونیستی است و این رژیم سیاست خاورمیانه‌ای آمریکا را تعیین می‌کند، و از این رو بن زاید به این نتیجه رسیده برای حفظ قدرت باید حمایت رژیم صهیونیستی را داشته باشد.

این کارشناس استراتژیک افزود: این توافق امتیازات زیادی برای رژیم صهیونیستی دارد و آنها حاضر بودند برای علنی کردن این روابط که از قبل هم وجود داشته در حوزه تجارت، اقتصاد امتیازاتی بدهند ولی طبق اخبار شنیده شده این اسراییل است که از امارات امتیازات زیادی دریافت کرده و کنترل خیلی از مسائل امارات را بدست گرفته است.

وی اشاره کرد: طبق قرائن این ارتباط به خواست بن سلمان بوده تا به هدفش که جانشینی است دست یابد هر چند بن سلمان نیز با اسرائیل روابط پنهان دارد، ولی علنی نیست منتظر است تا کشور‌های دیگر این ارتباط را علنی کنند و بحرین حتما این کار را انجام خواهد داد.

وی افزود: حتی سودان با رژیم صهیونیستی ارتباط دارد حاکم سودان به اسرائیل سفر داشته است، اما به آن رسمیت نداده، چون ارتش سودان ضد صهیونیست است و اگر مخالفت صورت بگیرد ترس کودتا علیه خودش وجود دارد، از طرفی آمریکا و اسرائیل دارند کشور‌ها را به سمت ارتباط علنی و رسمی با این رژیم هدایت می‌کنند، اما این امتیاز‌ها بیشتر برای در راس قدرت ماندن خودشان است تا کشورشان و به خاطر آن، قدرت؛ حیثیت، منافع، استقلال کشورشان را قربانی رژیم صهیونیستی می‌کنند.

قدیری ابیانه گفت: با نزدیک‌تر شدن انتخابات در آمریکا و نداشتن دستاورد طی این سال‌ها توسط ترامپ، آمریکا در سیاست خارجی وارد مرحله رویارویی با کشور‌های مختلف از جمله تحریم چین، روسیه، اروپا، ناتو... شده است. وضعیت ترامپ به قدری وخیم است که برخی جمهوری خواهان سرشناس نیز اعلام کرده اند که به او رای نخواهند داد بلکه به رقیب دموکراتش رای خواهند داد و این بی سابقه است.

وی افزود: آمریکا از آل سعود به عنوان گاو شیرده یاد می‌کند و این دستاورد رابطه امارات با اسرائیل می‌تواند به عنوان موفقیت ترامپ در انتخابات پیش رو محسوب شود زیرا که نفوذ پرقدرت صهیونیست‌ها در رسانه‌های گروهی را به سمت خود جلب می‌کند تا از او در انتخابات حمایت کنند. از طرفی این رقابت در اسرائیل بین نتانیاهو و رقیبش وجود دارد و او می‌تواند به مردمش بگوید توانسته رابطه علنی با امارات برقرار کند، و این کار باعث این می‌شود تا کشور‌های دیگر نیز روابطشان را علنی کنند.

وی ادامه داد: با همه این وادادگی‌های امارات، اسرائیل مخالف دادن هواپیمای اف ۳۵ به امارات شده و علنا این موضوع را اعلام کرده و این در حالی است که آمریکا برای سرپا نگه داشتن صنایع نظامی وبه فروش سلاح نیازمند است، پمپو گفته است قصد دارد هواپیما به امارات بفروشد، اما با حفظ برتری رژیم صهیونیستی در منطقه.

سفیر سابق ایران در مکزیک اشاره کرد: رژیم صهیونیستی رو به اضمحلال است و تا ۲۰ سال آینده وجود نخواهد داشت منتهی این رژیم تلاش دارد به هر نحو که شده سرنوشت محتوم خود را به عقب بیندازد. حکام منطقه هم از جانب.ملت‌های خود احساس امنیت نمی‌کنند و رژیم خودشان را پایدار نمی‌بینند؛ معتقد هستند امور به شکلی به سمت قیام‌های مردمی جهت کسب مشارکت در حکومت حرکت می‌کند.

 وی در پایان تصریح کرد: در عربستان بن سلمان شروع به حذف مخالفان کرده که این حذف‌ها به نفع او و حکومتش نیست. حکومت آل سعود ناپایدار است و این توافقات در نهایت به ضرر این کشور‌ها و مردمشان تمام خواهد شد هر چند افرادی، چون بن زاید و بن سلمان برای منافع شخصی تن به دادن امتیازات بزرگ به دشمنان جهان اسلام خواهند داد.

basijnews.ir/fa/news/9271271

۹۹/۰۶/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">