پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۹، ۰۲:۰۸ ق.ظ

۰

«بایدن» و همسویی با برنامه های ضدایرانی «ترامپ»

پنجشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۹، ۰۲:۰۸ ق.ظ

محمدحسن قدیری ابیانه: آقای جوبایدن به مراتب برای جمهوری اسلامی ایران خطرناک تر از آقای ترامپ است به این دلیل که هر دو گرگ هستند اما ترامپ گرگ در لباس گرگ و جوبایدن گرگی در لباس میش.

به گزارش راهبرد معاصر؛ جو بایدن، کاندیدای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به تازگی یادداشتی را در وبسایت شبکه خبری «سی‌ان‌ان» منتشر کرده است که به موضوع ایران و سیاست احتمالی وی در این زمینه در صورت انتخاب به عنوان رئیس جمهور می‌پردازد. یادداشت جدید او تقریبا مؤید انتظارات و اظهارات و مواضع مقامات رسمی ایرانی است. عنوان مقاله بایدن تقریبا خلاصه و هدف سیاست خارجی وی در قبال ایران را به زبانی ساده بیان می‌کند: «راه بهتری برای فشار بر ایران وجود دارد». گزاره فوق نشان می‌دهد که بایدن اختلاف نظری را با دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا در زمینه اصل فشار بر ایران ندارد، بلکه تفاوت آنها در روش، کیفیت و سلیقه اعمال فشار بر تهران است.

محمد حسن قدیری ابیانه در گفت و گو با راهبرد معاصر درخصوص تازه ترین اظهارات جو بایدن در خصوص اعمال تحریم ها بر جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: تفاوت دموکرات‌ها با جمهوریخواهان یا تفاوت آقای اوباما و جوبایدن با آقای ترامپ مثل مثال سگ زرد برادر شغال است، حتی به عبارتی می توان گفت آقای جوبایدن به مراتب برای جمهوری اسلامی ایران خطرناک تر از آقای ترامپ است به این دلیل که هر دو گرگ هستند اما ترامپ گرگ در لباس گرگ و جوبایدن گرگی در لباس میش است.

وی در این باره اظهار داشت: گرگی چون آقای اوباما و جوبایدن که با هوشیاری در لباس میش پنهان شده به مراتب بسیار خطرناک‌ تر از گرگی در لباس واقعی خود است. شکی دراین موضوع وجود ندارد که سیاستمداران هر دو حزب آمریکا همواره جمهوری اسلامی ایران را تهدید کرده و با نظام جمهوری اسلامی ایران دشمن هستند بنحوی که خانم کلینتون حتی ایران را تهدید به بکارگیری سلاح هسته ای کرد.

کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به چرایی آمدن اوباما پای میز مذاکره گفت: آقای اوباما در یک مصاحبه تلویزیونی توافق آمریکا با ایران را در قالب برجام اینگونه تحلیل کرد که هدف از توافق با جمهوری اسلامی ایران تداوم تحریم ها بود چرا که تحریمهای وضع شده علیه ایران عملا در حال فروپاشی بود، لذا برای حفظ تحریم‌ها جمهوری اسلامی ایران را پای میز مذاکره و میز توافق برجام نشاندیم!

وی دراین باره توضیح داد: در حالی که دولتمردانی چون آقای روحانی و ظریف مدعی بودند که ما به خاطر حذف تحریم‌ها امضای برجام را پذیرفتیم، و مرور زمان نشان داد که آقای اوباما به هدف خود رسیده، نه آقای روحانی و نه تنها تحریم ها لغو نشد بلکه با شدت بیشتری از سوی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران دنبال شد.

قدیری ابیانه با اظهار اینکه تفاوت دو حزب حاکم در آمریکا در دوره قبلی و دوره آقای ترامپ چیست گفت: آقای اوباما با سیاست هوشمندانه شیطانی که در پیش گرفت توانست کشورهای مختلف را نیز همگام با آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران بسیج کند، حتی توانست توافق و امضای چین و روسیه را برای تحریم ایران بگیرد. آقای جان کری در مصاحبه‌های خود عنوان کرده بود که اقدام آقای ترامپ در خروج زود هنگام از برجام اشتباه بود چرا که ما هم قصد داشتیم در مدت کوتاهی از گذشت توافق برجام محدودیت های دیگری را با برجام های بعدی به ایران از طریق هدف قرار دادن موضوعات حقوق بشری و مسائل موشکی و نفوذ منطقه‌ای ایران اعمال کنیم.

 وی دراین باره خاطر نشان کرد: جان کری تاکید کرده بود آنها به دنبال محدودسازی حضور ایران در منطقه هستند، لذا در صورت نپذیرفتن برجام های بعدی از طرف ایران دولت یا حزب آقای اوباما هم از برجام خارج می شدند، لذا دموکراتها بر این بودند تا همانند آقای ترامپ با به کارگیری مکانیزم ماشه جمهوری اسلامی ایران را تحت فشار قرار دهند.

 وی در ادامه تصریح نمود: هم حزبی های آقای اوباما مثل آقای جو بایدن در حقیقت به دنبال اعمال تحریم‌های هوشمند علیه جمهوری اسلامی ایران هستند تا بنحوی بتوانند یک بار دیگر علیه ایران اجماع جهانی ایجاد کنند . تحقق سیاست های قبلی و تداوم آن مورد نظر آقای جوبایدن است تا سیاست های کثیف و توطئه های خود را علیه ایران را در چارچوب دشمنی‌های همیشگی با ظاهری شیک تر دنبال کنند.

محمد حسن قدیری ابیانه خاطر نشان کرد: هر دو حزب سیاسی آمریکا برای رسیدن به هدف اعمال فشار بر ایران از طریق فشارهای معیشتی بر مردم وارد می شوند تا با سخت گرفتن بر زندگی بر مردم آنها را علیه نظام اسلامی به خیابان ها بکشانند، منتها حزب آقای جو بایدن این سیاست را اینگونه مطرح می‌کند که ما در حمایت از ملت ایران دولت و نظام جمهوری اسلامی را تحریم می‌کنیم یعنی همان سیاست دشمنی را تحت عنوان حمایت از ملت ایران اعمال می کنند، در صورتی که آقای ترامپ این سیاست را به صورت غیر هوشمندانه مطرح می کند که ما ایران را تحریم می کنیم تا مردم دچار مشکل معیشتی شوند و بر علیه حکومت اعتراض ایجاد کنند.

وی دراین خصوص تصریح کرد: آقای ترامپ با سیاست های احمقانه خود موجب ایجاد اختلاف با هم پیمانان آمریکا شد ، به طوری که از تحریم اتحادیه اروپا و ناتو هم سخن به میان آورد، با همسایه های خود مشکل پیدا کرد و چین و روسیه را تحریم کرد، لذا تعداد کشورهای تحریم شده را به شدت افزایش داد، ضمن اینکه شکاف داخل حکومتی آمریکا را به شدت افزایش داد، بنحوی که دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان همدیگر را با افشاگری ها در رسانه های خودی بی اعتبار کردند، لذا قدرت نرم آمریکا به شدت تضعیف شد.

وی در این باره توضیح داد: هر چند آمریکای ها به شعار مرگ بر آمریکای ایرانیان تا پیش از روی کار آمدن آقای ترامپ اعتراض داشتند اما از زمان روی کار آمدن وی تا کنون مردم آمریکا پرچم خود را می سوزانند و شعار مرگ را بر سر سردمداران خود سر می دهند، بنابراین آقای ترامپ آمریکا را تضعیف و ایران را تقویت کرد، بنحوی که آخرین موضع اعلام شده آقای جو بایدن تاکید بر همین موضوع است که اقدامات آقای ترامپ ایران را تقویت و آمریکا را تضعیف کرد.

محمد حسن قدیری ابیانه خاطر نشان کرد: این یک واقعیت است که احزاب آمریکایی دشمن اصلی ایران به شمار می روند لذا باید بپذیرند که با روی کار آمدن آقای جو بایدن گشایشی برای ایران حاصل نمی شود. کسانی که چنین تحلیلی را باور ندارند قطعا درک درستی از سیاست و روابط بین‌الملل ندارند، چرا که دو حزب جمهوری خواه و دموکراتها هر دو دشمن جمهوری اسلامی ایران هستند اما تفاوت آنها در نحوه دشمنی آنها با جمهوری اسلامی ایران است نه اصل دشمنی، لذا در طول چهل و یک سال گذشته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دموکراتها و جمهوری خواهان در دشمنی با جمهوری اسلامی کم نگذاشتند، هرچند آنها در سیاستهای توسعه ای خود همواره با شکست مواجه شدند ، لذا روی کار آمدن آقای جو بایدن یا انتخاب مجدد آقای ترامپ تفاوتی در اعمال سیاست‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران ایجاد نمی کند، هرچند که به لطف خدا و روی کار آمدن دولت انقلابی و جهادی در سال ۱۴۰۰ سیاست‌های آمریکا با شکست حتمی مواجه خواهد شد و آمریکا که از تک ابرقدرتی خود افول کرده قادر نخواهد بود از طریق حربه اقتصادی رو به روی نظام جمهوری اسلامی ایران بایستد.

rahbordemoaser.ir/fa/amp/news/59070

۹۹/۰۶/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">