پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۸ مهر ۱۳۹۹، ۰۹:۳۲ ب.ظ

۰

قدیری ابیانه تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: «همین ۲۰۰ میلیونی که برای ودیعه مسکن نمایندگان در محله های اطراف مجلس در نظر گرفته شده (که پایان دوره باید به مجلس بازگردانده شود)، در شرایط فعلی کفاف اجاره یک واحد ۱۰۰ متری را هم نمی دهد؛ در حالی که معتقدم منزلی که در اختیار نمایندگان قرار می گیرد باید مبله هم باشد.»

هفته گذشته اخباری چون واگذاری خودرو دناپلاس، پرداخت وام ودیعه مسکن و تحویل واکسن آنفلوآنزا به نمایندگان در فضای رسانه ای داغ شد و تیتر بسیاری از مطبوعات را به خود اختصاص داد. این حواشی تا جایی پیش رفت که مجلس واکسن ها را به وزارت بهداشت پس فرستاد و برخی نمایندگان از تحویل خودرو دناپلاس منصرف شدند. در این باره محمد حسن قدیری ابیانه تحلیلگر سیاسی به خبرنگار نقد دولت گفت: «نقدهای زیادی پیرامون وام یا رهن 200 میلیونی برای منزل نمایندگان مطرح و به سوژه تمسخر سایت ها و شبکه های اجتماعی مبدل شده است. این درحالیست که وقتی کسی به ماموریتی اعزام می شود طبیعتا مسکن او هم در محل ماموریت تامین می شود و این امر مخصوص تمام دستگاه هاست»

✅منازل سازمانی مجلس تبدیل به مالکیت شد!

وی با بیان اینکه عده ای به عنوان نماینده از شهرستان های مختلف انتخاب شده اند که باید ۴ سال در تهران به عنوان نماینده مردم ماموریت داشته باشند اظهار کرد: «این یک امر طبیعی است که باید مسکن نماینده در تهران فراهم باشد تا بتواند همراه با خانواده خود در این ۴ سال زندگی کند. قبلا برای نمایندگان منازلی ساخته شده بود که شنیدم متراژ آنها تا ۳۰۰ مترمربع بوده است ولی در اواسط یا انتهای دوره چهار ساله‌اشان با ترفندهایی به نام نماینده ها شده است؛ یعنی این منازل سازمانی را با تبدیل مالکیت با قیمت پایین تر به نام نمایندگان زدند. اما در حال حاضر سوال اینجاست که نماینده ای که ساکن شهرستان است و به مجلس می آید بعد از اتمام ساعت کاری باید در خیابان کارتن خواب شود؟»

این تحلیلگر مسائل سیاسی در ادامه افزود: «همین ۲۰۰ میلیونی که برای ودیعه مسکن نمایندگان در محله های اطراف مجلس در نظر گرفته شده (که پایان دوره باید به مجلس بازگردانده شود)، در شرایط فعلی کفاف اجاره یک واحد ۱۰۰ متری را هم نمی دهد؛ در حالی که معتقدم منزلی که در اختیار نمایندگان قرار می گیرد باید مبله هم باشد چون اگر بتواند با این مبلغ منزلی هم رهن کند به هر حال تامین وسیله های ضروری زندگی هم هزینه بر خواهد بود. بنابراین این قبیل صحبت ها علیه مجلس هجمه و بی تدبیری از سوی کسانی است که نقد می کنند.»

قدیری ابیانه بیان کرد: «بعضی می گویند نماینده باید درد مردم را بفهمد، باید از کسانی که این صحبت ها را مطرح می کنند پرسید نماینده باید کارتن خواب و معتاد شود تا درد کارتن خواب و معتاد را بفهمد؟ در هر ارگانی هر فردی به ماموریت که اعزام می شود اسکان او را هم در اختیارش قرار می دهند یا هزینه آن را تقبل می کنند وگرنه در هر دوره ای قرار نیست مردم یک نفر را به عنوان نماینده انتخاب کنند و بعد به او بگویند به مجلس که رفتی بی خانمان هم باش.»

وی به کارآمدی مجلس ها اشاره کرد و گفت: «ناکارآمدی مجلس به این نیست که کسی که نماینده شد باید بی خانمان باشد بلکه ناکارآمدی به تصمیم گیری ها و عدم انجام وظایف نمایندگی است که بروز پیدا می کند. رسانه ها باید افکار عمومی را روشن کنند. ضمن اینکه انتقادی که به مجلس دارم این است که با ۲۰۰ میلیونی که برای رهن منزل در نظر گرفته شده نمی توان یک واحد ۱۰۰ متری در وسط شهر اجاره کرد.»

این تحیلگر مسائل سیاسی در ادامه خاطر نشان کرد: «فرق نمی کند نماینده از چه جناحی است، انقلابی گری به این نیست که منزل در اختیار نماینده قرار ندهند. انقلابی گری به این است که از نظر وضعیت زندگی امکانات لاکچری در اختیار نماینده ها نباشد ولی در این ۴ سال یک منزل معمولی که بتواند خانواده خود را به همراهش بیاورد باید به او اختصاص داده شود حتی معتقدم باید منازل به نحوی باشند که نماینده بتواند برای خود اتاق کار هم داشته باشد.»

وی افزود: «در حال حاضر یک وکیل عادی در این کشور دفتر، منشی و ... دارد و هیچ وقت یک وکیل سراغ موکل نمی رود ولی نماینده باید به حوزه های انتخابیه خود سرکشی کند و با مردم در ارتباط باشد؛ در این صورت آیا نباید وسیله نقلیه در اختیار داشته باشد؟ مثلا نماینده چابهار، خوزستان و .... که باید با هواپیما به حوزه های انتخابیه خود بروند باید این هزینه رفت و آمد هم تامین شود؛ همچنین نماینده در حوزه های انتخابیه خود هم باید دفتر داشته باشد تا مردم بتوانند با او ارتباط بگیرند پس طبیعی است وقتی یک نفر می خواهد نماینده ۳۰۰ هزار تا یک میلیون نفر یا بیشتر باشد باید وسیله نقلیه هم در اختیار داشته باشد.»

وی تصریح کرد: « همه فرمانداری ها و استانداری ها ماشین شاسی بلند دارند تا برای تردد در روستاها و راه های سخت به مشکل برنخورند. با توجه به این شرایط می توان گفت به جای اینکه برای همه نماینده ها خودرو شاسی بلند تهیه کنند یک تعدادی در مجلس باشد تا نماینده ها راحت تر به مناطق صعب العبور حوزه های انتخابیه سر بزنند. البته این راه حل مشکل نماینده ای را که باید با هواپیما سفر کند حل نمی کند بنابراین باید ترتیبی داده شود تا در حوزه های انتخابیه هم خودرو مناسب در اختیار نماینده ها برای بازدید از حوزه انتخابیه قرار بگیرد.»

قدیری ابیانه به ماجرای تحویل واکسن آنفلوآنزا به مجلس اشاره کرد و گفت: «شاهد بودیم که چند نماینده به دلیل ابتلا به کرونا فوت کردند یک تعداد دیگر هم گرفتار این بیماری شدند این در حالیست که آقای رئیس جمهور به دلیل ترس از ابتلا به کرونا در مجلس حاضر نمی شود بعد نماینده ها باید حضور داشته باشند و کرونا بگیرند؟ آنها گناه کردند که نماینده مجلس شدند؟ بنابراین حتما باید ملزومات سلامتی آنها هم فراهم شود تا بدون خطر برای سلامتیشان بتوانند در جلسات متعدد شرکت کنند.»

وی در پایان تاکید کرد: «این نوع انتقادات را انتقادات ظالمانه می دانم. نماینده انقلابی کسی نیست که کارتن خواب شود یا کسی نیست که بگوید به من واکسن نزنید تا بیمار شوم، مجلس انقلابی مجلسی است که مواضع انقلابی داشته باشد. قوانین صحیح وضع کند. بر امور مربوطه نظارت کند. با مفاسد به مقابله برخیزد. باید مراقب باشیم نماینده ها خود دچار فساد و اشرافی گری نشوند نه اینکه انقدر هجمه ها را زیاد کنند که مجلس واکسن ها را پس بفرستد. نماینده ها نباید تسلیم این جوسازی ها شوند. به هر حال نماینده ها باید در جلسات کمیسیون‌ها شرکت کنند و ارتباطات گسترده ای داشته باشند نمی توانیم در قبال خطر ابتلای آنها به کرونا بی تفاوت باشیم.»

naghdedolat.ir/news/id/1480

۹۹/۰۷/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">