پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۹، ۰۸:۰۰ ب.ظ

۱

دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹: آنقدر شرایط را وخیم کردند که حتی رئیس جمهور بعدی هم نمی‌تواند به سرعت این شرایط را تغییر دهد.

گروه سیاسی جهان نیوز: محمد حسن قدیری ابیانه، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با جهان نیوز در واکنش به سخنان اخیر رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم و نباید شرایط کنونی را با دوران تحریم مقایسه کرد، اظهارداشت: باید از آقای روحانی پرسید که اگر تحریم جنگ اقتصادی نیست پس چیست؟ در زمان امضای برجام هم ایران در جنگ اقتصادی با آمریکا بود و وقتی از اوباما پرسیدند که به چه دلیل برجام را امضا کردی، او پاسخ داد که برای جلوگیری از فروپاشی ساختار تحریم ها این کار را انجام داده و از طرفی آقای روحانی و ظریف هم می‌گفتند که برای حذف تحریم ها مذاکره کردند، در حالی که سرانجام حرف آمریکایی‌ها به کرسی نشست و ساختار تحریم‌ها هم در زمان اوباما و هم در دوره ترامپ حفظ و تشدید شد.

 

وی با تاکید بر اینکه هر کس جز ترامپ هم رئیس جمهور آمریکا شود، تحریم‌های آمریکا علیه ایران ادامه خواهد داشت، بیان کرد: وعده‌های دولتمردان درباره حذف تحریم ها محقق نشد و متاسفانه دولت درمقابله با تحریم ها یا به قول آقای روحانی جنگ اقتصادی هم اقدامات لازم را انجام نداد. آقای روحانی اصولا همه چیز را به کدخدا وابسته می داند، هم آن زمانی که می‌گفت حل تمام مشکلات مردم حتی آب خوردن هم بستگی به مذاکره و تعامل با کدخدا بستگی دارد و هم در شرایط فعلی کشور که همه مشکلات را از چشم کدخدا می‌بیند. در حالی که مشکلات خودش را نمی‌بیند، نمی‌پذیرد و حاضر به عذرخواهی هم نیست و قصد ندارد که مسیر خودش را هم تغییر دهد.

 

سفیر اسبق ایران در مکزیک با اشاره به اظهارت مقامات دولتی درباره مذاکره با غربی ها در ابتدای تشکیل دولت تدبیر و امید، اظهار داشت: اینها همان کسانی هستند که معتقدند آمریکا اگر اراده کند با یک بمب می‌تواند طرف ۱۰ دقیقه تمام سیستم‌های نظامی ایران را از کار بیندازد و ایرانیان به جز پخت آبگوشت بزباش و قورمه سبزی در هیچ تکنولوژی توان ندارند. این نوع نگاه، مشکل کشور است و مردم فریب وعده های روحانی را خوردند.

 

قدیری ابیانه درباره سخنان روحانی مبنی بر اینکه ما در شرایط صلح آن وعده‌ها را به مردم دادیم و در حال حاضر شرایط جنگ است، تصریح کرد: وعده های آقای روحانی به هیچ وجه متناسب با وضعیت اقتصادی کشور چه در زمان صلح و چه در زمان غیر صلح نبود؛ وعده های روحانی فریب افکار عمومی بود و اقتصاد کشور کشش آن را نداشت. ایشان برای توجیه عدم تحقق وعده های داده شده، اعلام می‌کند که این وعده ها مربوط به زمان صلح بوده و حتی در زمان صلح هم که ایشان می‌گویند این وعده ها عملی نشد. البته هیچگاه صلحی در کار نبوده و آمریکا همواره با ایران در جنگ اقتصادی بوده است.

 

وی با اشاره به سخنان روحانی، که گفته بود «من بلد نیستم کاری به دنیا نداشته باشم و برای حل مشکلات فقط به داخل نگاه کنم»، گفت: البته آقای روحانی در اینجا راست گفتند که من بلد نیستند. اگر با حس نیت به این موضوع نگاه شود می‌شود گفت که واقعا ایشان بلد نیست مشکلات را حل کند. در ایام انتخابات ریاست جمهوری سال 96 این هشدار را دادم که اگر روحانی دوباره رئیس جمهور شود اقتصاد کشور مثل ساختمان پلاسکو فرو می ریزد.

 

سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در استرالیا با بیان اینکه از ابتدا پیش‌بینی می‌کرده که برجام به نتیجه نمی رسد، خاطرنشان کرد: وقتی رئیس جمهور معتقد می‌گوید که "حتی آب خوردن مردم هم بستگی به مذاکرات دارد" و وزیر خارجه می‌گوید "هر توافقی بهتر از عدم توافق است" نتیجه بهتر از برجام را نمی‌توان انتظار داشت و این اظهارات یعنی ایران مجبور است با غربی‌ها به توافق برسد ولو به هر قیمتی.

 

وی با اشاره به نقش فتنه 88 در شکل‌گیری ساختار جدید تحریم‌ها بر علیه ایران، بیان کرد: آقای مایکل لدین که به پدر انقلاب های رنگین معروف است به یکی از سران فتنه (میر حسین موسوی) نامه می‌نویسد که ما (به عنوان دولت آمریکا) چه کار کنیم که به نفع شما شود و چه کارهایی نکنیم تا شما از آن آسیب نبینید، از طرف ستاد این کاندیدا به او پیشنهاد می‌شود که تحریم ها را تشدید کنید اما حمایت خود را از ما علنی نکنید.

 

این دپیلمات سابق کشورمان درباره نحوه مواجهه دولت روحانی با تحریم ها اظهار داشت: آقای روحانی بیشتر استراحت می کند و کمتر کار می کند. حتی وزاری دولت هم نمی توانند ایشان را ببینند و این فاجعه است.

 

قدیری ابیانه با اشاره به ناتوانی دولت روحانی در دورزدن تحریم‌ها، تصریح کرد: بسته شدن راه های دور زدن تحریم‌ها، نتیجه سیاست‌هایی است که آقای روحانی دنبال می‌کرد. بسیاری از اطلاعات اقتصادی کشور را تحت عنوان شفاف‌سازی و FATF در اختیار بیگانگان قرار دادند و آنها راه‌های دور زدن تحریم‌ها را از این طریق کشف کرده و بستند. اصرار به تصویب FATF هم خود یک فاجعه است کما اینکه اصرار به انجام سند 2030 یک فاجعه است.

 

وی در پایان پیرامون پیشنهاد استعفای رئیس جمهور از سوی برخی از حامیانش، توضیح داد: آقای روحانی و تیمش کاری با مملکت کردند که این روند مشکلات اقتصادی تا پایان دولت ایشان ادامه خواهد داشت و آنقدر شرایط را وخیم کردند که حتی رئیس جمهور بعدی هم نمی‌تواند به سرعت این شرایط را تغییر دهد. افرادی که پیشنهاد استعفا می‌دهند می‌خواهند روحانی هر چه زودتر کنار رود که آثار عملکرد روحانی به پای آنها نوشته نشود. به نظر می‌رسد با وجود آقای روحانی و تیم ایشان راه‌حلی برای مسائل اقتصادی کشور نیست.

jahannews.com/interview/741531

۹۹/۰۷/۱۴

نظرات  (۱)

آن لله و انا الیه راجعون 

مایه ننگ جامعه ماست که با آمریکا همکاری بشود و مسببین آن اعدام نشوند... حضرت آیت الله خامنه ای مرجع عظیم الشان انقلاب این مایه ننگه مایه عاره که ملت در فشار باشند و عده ای با بیگانه دست دوستی دراز کنند چه کسی می خواهد هزینه تحمیل شده به کشور را بپردازد جز مردم.... باید دادستان های انقلاب چند تن از این مسئولین را اعدام کنند تا باقیه این همه ضربه به کشور نزنند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">