پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۹، ۰۲:۵۲ ب.ظ

۰

۲۷ مهر ۱۳۹۹

محمدحسن قدیری ابیانه گفت: آقای آشنا مشاور اصلی و رسانه‌ای آقای روحانی است و همیشه جهت‌دهی افکار عمومی در دولت در اختیار او بوده است به‌همین دلیل مشاوره‌های او بی‌تأثیر در آقای روحانی نبوده و در نتیجه در همه این‌سال‌ها از افکار عمومی غافل بوده است و البته کسی از نزدیکان جرأت ندارد مواضع آقای روحانی را مورد نقد قرار دهد. برای ما خوشایند نیست که رئیس‌جمهور کشورمان به سمتی برود که نزد افکار عمومی تا این میزان چهره‌ای منفی داشته باشد.


گروه سیاسی فردا: حسام‌الدین آشنا، مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور به یکی از بازیگران اصلی در هجمه به رئیس‌ و نمایندگان مجلس تبدیل شده است؛ علت اصلی حمله او و البته نزدیکان حسن روحانی سفرهایی است که محمدباقر قالیباف و نمایندگان مجلس در راستای وظیفه نظارتی خود به شهرهای مختلف انجام می‌دهند. دولت که در تمام این هشت سال آن‌طور که انتظار می‌رفت نتوانست ارتباط درستی با همه مردم در بخش‌های مختلف کشور برقرار کند در پایان کار خود به‌جای آن‌که بکوشد تا قدری ناکارآمدی‌های گذشته را جبران کند، صرفاً مترصد تخریب افراد و نهادهایی است که به وظایف قانونی خود عمل می‌کنند.

 

محمد حسن قدیری‌ابیانه درباره علت چنین تخریب‌هایی از سوی دولت با محوریت حسام‌الدین آشنا به «فردا» گفت: «آقای آشنا و آقای روحانی که نسبت به سفرهای رئیس و نمایندگان مجلس انتقاد می‌کنند از این موضوع ناراحتند که مجلس جور دولت را می‌کِشد. در واقع این وظیفه دولت بود که در این نزدیک به هشت‌سال صدای مردم را بشنود و دغدغه آنها را رفع کند و حالا که این کار را دولت‌مردان انجام نداده‌اند، نمایندگان مجلس می‌کوشند تا قدری جبران کارهای نکرده را بکنند. آقای روحانی، آقای آشنا و دیگرانی که دولت را در دست داشتند کاخ‌نشینی را به کوخ‌پیمایی ترجیح دادند و دولت به‌جای آن‌که در سال آخر کار خود پاسخگوی اعمالش باشد و کاستی‌های این سال‌ها را بپذیرد و در صدد جبران باشد، تلاش می‌کند مجلس را تخریب کند و مجلسی که تازه روی کار آمده و اختیار اجرایی هم ندارد را مسئول مشکلات امروزی معرفی کند.»

 

او ادامه داد: «باید از دولتی‌ها پرسید که چه‌طور قوه مجریه با میلیون‌ها پرسنل و در دست‌داشتن بیش از ۹۵ درصد اقتصاد در این هفت‌سال‌واندی کاری نکرد اما انتظار دارد ۲۹۲ نماینده همه مشکلات را یک‌شبه حل کند؟ می‌گویند سفرهای اخیر رئیس‌مجلس نمایشی است و این درحالی است که دولت هفت‌سالِ تمام به‌جای کارکردن مشغول نمایش بازی‌کردن بود. حداقل انتظار این است که دولت در همین یک‌سال باقی مانده تلاش کند تا حرکت مثبتی انجام دهد و به دنبال پاسخگویی باشد نه آن‌که همین مدت را مشغول فرافکنی و محکوم کردن بی‌دلیل نمایندگان مجلس باشد. به هر حال هفت سال موقعیت‌های ناب این ملت به هدر رفت و انتظار است که دستِ‌کم در این مدت باقی‌مانده از عمر دولت شاهد تغییر در رفتار قوه مجریه باشیم نه آن‌که آقای روحانی به بهانه کرونا نه پاسخگوی مجلس باشد نه جلسات سران قوا را تشکیل دهد.»

 

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی درباره نقش حسام‌الدین آشنا در دولت هم تصریح کرد: «آقای آشنا مشاور اصلی و رسانه‌ای آقای روحانی است و همیشه جهت‌دهی افکار عمومی در دولت در اختیار او بوده است به‌همین دلیل مشاوره‌های او بی‌تأثیر در آقای روحانی نبوده و در نتیجه در همه این‌سال‌ها از افکار عمومی غافل بوده است و البته کسی از نزدیکان جرأت ندارد مواضع آقای روحانی را مورد نقد قرار دهد. برای ما خوشایند نیست که رئیس‌جمهور کشورمان به سمتی برود که نزد افکار عمومی تا این میزان چهره‌ای منفی داشته باشد.»

 

قدیری‌ابیانه در پایان گفت: «آقای آشنا اخیرا حرف درستی زد؛ این‌که توهین به رئیس‌جمهور ملاک انقلابی‌بودن نیست. بله ما هم قبول داریم که توهین و نه نقد به رئیس‌جمهور کار درستی نیست اما آیا توهینِ رئیس‌جمهور به منتقدان و مردم ملاک اخلاق سیاسی است و در شأن رئیس‌جمهور است؟ آقای روحانی و آقای آشنا در تمام این سال‌ها به مردم و منتقدان دولت توهین کردند در صورتی که ثابت شد اگر به نقدها دلسوزانه گوش می‌دادند وضعیت کنونی به وجود نمی‌آمد.»

farda.fr/004JCz

۹۹/۰۷/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">