پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۹، ۰۷:۲۴ ب.ظ

۰

قدیری ابیانه کارشناس عالی مدیریت استراتژیک با اشاره به اینکه هزینه های تولید خودرو در کشور بسیار بالا است گفت: این ناشی از این است که تعدادی زیادی نیرو در این صنعت جذب شده اند و بسیاری از آنها مازاد بر نیاز هستند و البته پرداخت حقوق های نجومی و بی ضابطه مدیران در این صنعت تأثیر زیادی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس عالی مدیریت استراتژیک و سفیر اسبق ایران در مکزیک در گفتگو با دیارآفتاب؛ با اشاره به افزایش بی‌ضابطه قیمت خودرو و دلایل آن گفت: افزایش قیمت خودرو در کشور بی‌رویه نیست بلکه این مسئله ناشی از کاهش ارزش پول ملی است و وقتی ارزش پول ملی کاهش پیدا می کند طبیعتا به همان نسبت همه اجناس در کشور گران می شوند و مشکل امروز قیمت‌های بی‌ضابطه در کشور در کاهش ارزش پول ملی است.

وی افزود: یکی از دلایل کاهش جدی ارزش پول ملی پشتوانه اقتصادی در کشور است و زمانی که اقتصاد کشور وابستگی جدی به نفت دارد این مسئله حاصل می شود.

کارشناس اقتصادی اظهار کرد: متأسفانه زمانی که به هشدارهای مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته مبنی بر اقتصاد بدون نفت توجهی نشده نتیجه این شده که با کاهش درآمد نفتی ناشی از تحریم‌ها ارزش پول ملی در کشور کاهش پیدا کند و اجناس نیز به همان نسبت گران می‌شوند.

وی سوء تدبیرهای مدیریتی را نیز از دلایل دیگر خواند و افزود: یکی دیگر از مسائل دخیل در بی‌تدبیری‌های دولت اینواست که برای تأمین هزینه‌هایی همچون حقوق افراد شاغل و بازنشسته خود را ناچار به چاپ بدون پشتوانه پول می‌بیند و این رابطه مستقیم با کاهش ارزش پول ملی دارد و اگر می‌خواهیم بدانیم جنسی در کشور گران شده باید قیمت آن را نسبت به طلا بسنجیم.

قدیری ابیانه با بیان اینکه جدای از دلایلی که اقتصاد کشور می‌تواند بر گرانی و قیمت بدون ضابطه خودرو تأثیر داشته باشد دلایلی نیز در صنعت خودرو وجود دارد که نقش کمرنگی در این مسائل ندارد، افزود: یکی از آنها این است که هزینه های تولید خودرو در کشور بسیار بالا است و این ناشی از این است که تعدادی زیادی نیرو در این صنعت جذب شده اند و بسیاری از آنها مازاد بر نیاز هستند و البته پرداخت حقوق های نجومی و بی ضابطه مدیران در این صنعت تأثیر زیادی دارد.

وی تفاوت قیمت کارخانه با بازار آزاد را منشأ رانت و فساد در بازار خودرو خواند و افزود: یکی دیگر از دلایل مهم در مسئله خودرو بحث احتکار است که تفاوت قیمت آزاد و کارخانه باعث شده کسانی که نیاز به خودرو ندارند دست به احتکار خودرو بزنند.

کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه نگه داشتن ارزش پول ملی یکی دیگر از دلایل گرانی ها است، گفت: افراد برای اینکه بتوانند ارزش پول خود را حفظ کنند یا خودرو و یا اجناس دیگری خریداری می‌کنند که این مسئله هم کم تأثیر نگذاشته است.

وی با اشاره به راهکارهای مهم در این خصوص بیان کرد: از مهمترین عواملی که می‌توان قیمت‌ها را مهار کرد حفظ ارزش پول ملی است و بدون حفظ ارزش پول ملی این مسئله گرانی‌ها در همه اجناس کنترل نخواهد شد.

قدیری ابیانه افزود: شفافیت در مسائل مالی کارخانجات و جلوگیری از احتکار خود خودروسازان از دیگر مسائل کنترل قیمت خودرو است که می‌تواند تأثیرات مطلوبی برجای بگذارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین مسائلی که می‌تواند اقتصاد را از این وضعیت فعلی نجات دهد عمل به اقتصاد مقاومتی است و مقام معظم رهبری بیش از یک دهه شعارهای سال را مزین به اقتصاد می‌کنند که اگر با کار و تلاش در راستای تحقق شعارهای سال حرکت کنیم قطعا شکوفایی در اقتصاد را خواهیم دید.

انتهای پیام/

dana.ir/1659330

۹۹/۰۷/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">