پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۲۶ ب.ظ

۰

محمدحسن قدیری‌ابیانه گفت: کسانی که ترویج می‌کنند مذاکره با آمریکا رفع‌کننده مشکلات است یا ناآگاهانه سخن می‌گویند و یا مأمور هستند به ایران لطمه بزنند.

محمدحسن قدیری ابیانه سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: بعد از پیروزی انقلاب با وجود همه جنایت‌هایی که آمریکا در قبال انقلاب اسلامی و ملت ایران انجام داده بود، ایران سفارت آمریکا را تعطیل نکرد و این سفارت از ۲۲ بهمن ۵۷ تا ۱۳ آبان ۵۸ به عنوان بزرگترین و پردیپلمات‌ترین سفارت خارجی در ایران برقرار بود.

وی افزود: طی این مدت آمریکایی‌ها با مقامات کشور ما ملاقات داشتند و از به رسمیت شناختن انقلاب اسلامی، تلاش برای جبران گذشته و آمادگی برای مشارکت در سازندگی و پیشرفت کشور صحبت می‌کردند، اما اسناد به دست آمده از لانه جاسوسی نشان داد در همین ایامی که در ملاقات‌های دیپلماتیک حرف‌های مثبت و جذاب می‌زدند، به دنبال کودتا، تجزیه ایران، حمایت از تروریست‌ها، ضربه زدن به اقتصاد کشور و تلاش برای سرنگونی نظام بودند.

✅سفارت‌خانه‌های آمریکا حتی در کشورهای دوست آمریکا هم لانه جاسوسی است

تحلیلگر سیاسی اظهار داشت: لانه جاسوسی آمریکا تبدیل به موزه شده است و نشان می‌دهد که در آن ایام، آن‌ها دست به شنود تلفن‌های مقامات کشور ما می‌زدند، اتاق مخصوص جعل سند و کارت شناسایی داشتند، جاسوس‌پروری می‌کردند و از داشتن روابط دیپلماتیک دارای مصونیت، علیه ملت ایران استفاده می‌کردند.

قدیری‌ابیانه خاطرنشان کرد: انتشار اسناد لانه جاسوسی ضربه مهلکی به دیپلماسی آمریکا زد به نحوی که هنوز هم ورود این اسناد به آمریکا ممنوع است و اگر کسی اسناد منتشر شده در ایران از اسناد لانه جاسوسی را در امریکا در اختیار داشته باشد مجازات خواهد شد زیرا نگه داشتن اسناد سری آمریکا برای مردم مجاز نیست.

وی عنوان کرد: البته بعدها سایت ویکی‌لیکس و همچنین اسنودن افشارگر مسائل امنیتی با انتشار اسنادی نشان دادند که سفارت‌خانه‌های آمریکا حتی در کشورهای هم‌پیمان و دوست آمریکا لانه جاسوسی است؛ لذا اگر روزی بنا بر بازگشایی سفارت آمریکا شود باز هم از آن علیه ایران استفاده خواهند کرد.

✅اگر رابطه با آمریکا عامل پیشرفت بود کشور مصر باید پیشرفت می‌کرد

سفیر اسبق ایران در مکزیک تأکید کرد: بعضی‌ها تبلیغ می‌کنند که داشتن روابط دیپلماتیک با آمریکا عامل پیشرفت کشورها می‌شود و مثال‌هایی مانند کره جنوبی و ژاپن را مورد استفاده قرار می‌دهند، این درحالی است که عامل پیشرفت در این کشورها، نه داشتن رابطه با آمریکا بلکه سبک زندگی اقتصادی و فرهنگی مردم، بالا بودن ساعات مفید کاری، قناعت در مصرف، تعصب در مصرف کالاهای تولید کشور خودشان، فرهنگ و وجدان کاری عامل پیشرفت بوده است.

قدیری‌ابیانه اضافه کرد: کما اینکه کشورهایی مثل مصر و پاکستان هم با آمریکا رابطه دیپلماتیک دارند و هم پایگاه نظامی در اختیار آمریکا قرار داده‌اند و هم در سیاست‌های خود مطیع آمریکا هستند مصر حتی با اسرائیل هم رابطه دارد اما فقط در قاهره بیش از یک میلیون نفر در قبرستان زندگی می‌کنند و اکثر مردم فقیر هستند؛ سودان هم همواره با آمریکا رابطه داشته اما آمریکایی‌ها موجب تجزیه این کشور شدند. لذا اگر قرار بود رابطه با آمریکا منجر به پیشرفت شود باید موجب پیشرفت این کشورها می‌شد.

وی با بیان اینکه داشتن رابطه به معنی ختم دشمنی‌ها نیست و مانع پیگیری اهداف شوم آمریکا نمی‌شود، یادآور شد: امروزه کسانی دم از مذاکره و نتیجه‌بخش بودن آن با آمریکا می‌زنند که قبلا همین شعارها را می‌دادند که نهایتا منجر به برجام شد و برجام هم، نه تنها تحریم‌ها را خاتمه نداد بلکه چه در زمان اوباما و چه در زمان ترامپ بر شدت تحریم‌ها افزود.

✅کسانی که امروز دم از مذاکره می‌زنند باید پاسخگوی ادعاهای قبلی‌شان باشند.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: این افراد بجای طرح پیشنهاد مذاکره با آمریکا باید پاسخگوی ادعاهای قبلی‌شان در رابطه با مذاکره باشند؛ آقای روحانی که با شعار تعامل و مذاکره با آمریکا و اثربخش بودن آن رأی آورد، بعد از هفت سال با اشاره به تحریم‌های ظالمانه غذا و دارو، اعتراف کرد که به آمریکا به هیچ عنوان نمی‌توان اعتماد کرد. یا آقایانی که زمانی می‌گفتند چرا مرگ بر آمریکا می‌گویید امروز می‌گویند هرچه لعن دارید بر کاخ سفید بفرستید.

قدیری‌ابیانه تصریح کرد: برخی‌ها طوری صحبت می‌کنند که گویی اگر با آمریکا وارد مذاکره شویم تحریم‌ها کاهش پیدا می‌کند و لذا مطرح می‌کنند که چقدر باید اوضاع اقتصادی کشور به وخامت بگراید که حاضر به مذاکره شویم، گویی که مذاکره با آمریکا رافع مشکلات اقتصادی است در حالی که آمریکایی‌ها خود بخش مهمی از مشکلات اقتصادی هستند.

✅آن‌هایی که مذاکره با آمریکا را ترویج می‌کنند مأمور لطمه به کشور هستند

وی بیان کرد: زمانی که برجام پذیرفته شد از اوباما که رئیس‌جمهور بود سئوال کردند شما چرا برجام را پذیرفتید و امضا کردید او گفت تحریم‌ها در حال فروپاشی بود و کشورها دیگر تحمل خسارات بیشتر برای عدم رابطه با ایران را نداشتند و تأکید کرد که برای حفظ ساختار تحریم‌ها برجام را امضا کرد. در حالی که روحانی و ظریف و اصلاح‌طلبان می‌گفتند برای حذف تحریم‌ها برجام را امضا کردیم؛ امروز نتیجه برجام مشخص است و هم در زمان اوباما و هم در زمان ترامپ نه تنها تحریم‌ها لغو نشد بلکه گسترش یافت و متأسفانه ادعای اوباما درست از آب درآمد و تحریم‌ها حفظ شد و نه حذف.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا گفت: کسانی که اینگونه ترویج می‌کنند که مذاکره با آمریکا می‌تواند رفع‌کننده مشکلات باشد یا دشمن را نمی‌شناسند و ناآگاهانه سخن می‌گویند و یا مأمور هستند که به ایران لطمه بزنند. آن‌ها بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان و ترامپ و جو بایدن تفاوت قائل هستند در حالی که در دشمنی و اهداف خصمانه آن‌ها علیه ایران تفاوتی وجود ندارد.

✅ترامپ و بایدن هر دو به دنبال تجزیه ایران هستند

قدیری‌ابیانه افزود: ترامپ و بایدن هر دو به دنبال تجزیه ایران و تصاحب منابع نفتی کشورمان و محروم کردن ملت ایران از این ثروت ملی هستند که البته لازمه آن براندازی جمهوری اسلامی است. لذا آن‌ها در اهداف یکسان هستند و صرفا در اینکه کدام روش می‌تواند ضربه بزرگتری به ملت ایران بزند با هم تفاوت دیدگاه دارند.

وی ادامه داد: اگر برداشت آن‌ها این باشد که ایران تحت فشار حاضر به مذاکره و تسلیم و امتیازدهی می‌شود پس نباید این اهرم فشار را از دست بدهند و برای رسیدن به بقیه اهداف خود بر فشارها خواهند افزود نه اینکه آن‌ها را کم کنند. البته آن‌ها تصور می‌کردند که با فشار حداکثری ایران تسلیم خواهد شد اما اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که تحریم‌ها نمی‌تواند ایران را وادار به تسلیم کند، به‌طوری‌که مشاور عالی امنیت ملی ترامپ گفته دیگر تحریمی باقی نمانده که بخواهیم به آن اضافه کنیم یعنی هرچه از دست شان برمی‌آمده انجام داده‌اند و حربه به کار نگرفته‌ای باقی نمانده است.

yazdrasa.ir/eu/article/38622127

۹۹/۰۸/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">