پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۹، ۰۶:۲۵ ب.ظ

۰

محمدحسن قدیری‌ابیانه گفت: امروز شاهد به آتش کشیده شدن پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی در داخل خودشان هستند و شعار مرگ بر آمریکا در خود آمریکا طنین‌انداز شده است.

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، محمدحسن قدیری‌ابیانه کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه مذاکره با آمریکا برای ایران فایده‌ای ندارد، اظهار داشت: آمریکا، اروپا و کشور‌های دیگری که ما را تحریم کرده‌اند، آن‌ها هم از تحریم ما زیان اقتصادی می‌بینند و اگر احساس کنند که تحریم‌ها بر ایران اثر ندارد منصرف خواهند شد.

وی گفت: هم در زمان ترامپ و هم در زمان اوباما و هم اینکه اگر جو بایدن پیروز انتخابات آمریکا شود، سیاست خاورمیانه‌ای ایلات متحده را صهیونیست‌ها تعیین می‌کنند و همواره در دوران حکومت دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان همین وضعیت بوده و این یک واقعیت روشن و ملموس است.

✅آمریکا دیگر قدرت اول جهانی نیست

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا افزود: بنابراین باید دست از کدخدا دانستن آمریکا برداشت، آمریکا هر سال ضعیف‌تر از سال‌های قبل بوده است و در وضعیت بسیار خطرناکی برای کشور خودش به سر می‌برد و ممکن است همین انتخابات پیش‌رو زمینه جنگ داخلی را در آمریکا فراهم کند.

قدیری‌ابیانه خاطرنشان کرد: آمریکا دیگر قدرت اول جهانی نیست، مطابق با گزارش سازمان‌های بین‌المللی امروزه قدرت اول اقتصادی جهان چین است و به اذعان استراتژیست‌های هر دو حزب آمریکا، این کشور کلا رو به افول است و جهان به سمت چند قطبی شدن پیش می‌رود و نفوذ ایران هم در منطقه و جهان اسلام رو به افزایش است.

وی عنوان کرد: روابط برخی کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی و مخالفت جمهوری اسلامی ایران با آن، نفوذ ایران در بین ملت‌های این کشور‌ها را به شدت افزایش داده است؛ یک زمانی آمریکایی‌ها برای تجزبه ایران تلاش می‌کردند که البته این تلاش ادامه دارد، اما نگرانی امروز آن‌ها حضور و نفوذ ایران تا مدیترانه است.

تحلیلگر مسائل سیاسی اضافه کرد: یک زمانی آمریکایی‌ها حق خود می‌دانستند که در انتخابات ایران دخالت کنند به نحوی که هیلاری کلینتون در اظهاراتی اعتراف کرد که هدایت فتنه سال ۸۸ را آمریکایی‌ها در دست داشتند، اما امروزه آن‌ها از این دم می‌زنند که ایران در انتخابات آمریکا دخالت می‌کند.

✅امروز شعار مرگ بر آمریکا در خود آمریکا طنین‌انداز شده است

قدیری‌ابیانه ادامه داد: ایران در زمان جنگ برای خرید و واردات سیم خاردار با مشکل روبرو بود، اما امروز نگرانی آمریکا این است که ما تسلیحات پیشرفته صادر کنیم و این موفقیت بخاطر آن است که افرادی نظیر شهید تهرانی‌مقدم علیرغم همه تحریم‌ها با اتکای به نفس و خودباوری و احساس مسئولیت و فداکاری و امید به آینده تحریم‌ها را به فرصتی برای پیشرفت تبدیل کردند؛ تلاش امثال شهید تهرانی‌مقدم فوق امکانات موجود و برای ایجاد امکانات بود به طوری که یکی از گفته‌های این شهید این است که «فقط افراد ضعیف در حد امکانات کار می‌کنند».

وی با اشاره به وضعیت آشفته آمریکا یادآور شد: کسانی که می‌گفتند چرا مرگ بر آمریکا می‌گویید و چرا پرچم آمریکا را آتش می‌زنید امروز شاهد به آتش کشیده شدن پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی در داخل خودشان هستند و شعار مرگ بر آمریکا توسط آمریکایی‌ها در خود آمریکا طنین‌انداز شده است.

سفیر اسبق ایران در مکزیک بیان کرد: آمریکایی‌ها نقشه تجزیه شده ایران را منتشر می‌کردند، اما امروز صحبت از تجزیه در آمریکا به یک بحث و دغدغه جدی مقامات آمریکایی و از سوی دیگر خواسته بخش‌هایی از مردم آمریکا تبدیل شده است.

✅مشکلات اقتصادی ما ناشی از کدخدا دانستن آمریکا است

قدیری ابیانه با بیان اینکه مشکلات اقتصادی ما ناشی از کدخدا دانستن آمریکا است، تأکید کرد: کسانی که بر این اساس و با این تفکر به دنبال تعامل با آمریکا بودند و یا هنوز هم چشم بر واقعیت‌ها بسته‌اند و مشکلات کشور را فقط از آمریکا می‌دانند و ضعف‌ها و قصور‌ها و بی‌تدبیری‌های خود را نادیده می‌گیرند، به خاطر این است که هنوز هم آمریکا را کدخدا می‌دانند.

وی تصریح کرد: در طول مذاکرات آقای روحانی شعار می‌داد که آب خوردن ما هم به برجام بستگی دارد این یعنی اینکه تلاش می‌کرد ترحم آمریکایی‌ها را برانگیزد که به ملت ما کمک کنید! و وزارت خارجه شعار می‌داد هر توافقی بهتر از عدم توافق است یعنی ما چاره‌ای جز توافق با آمریکا نداریم و حاضریم هر شرطی را بپذیریم که البته اینگونه شد. برای رضایت آمریکا حتی تحریم تسلیحاتی را داوطلبانه پذیرفتند در حالی که چین و روسیه هم با این تحریم‌ها مخالف بودند و اکنون پایان این تحریم پنج ساله خسران‌ده را جشن می‌گیرند در حالی که از ابتدا نباید به آن تن می‌دادند.

کارشناس سیاسی گفت: حتی اگر بر فرض روزی قرار بر مذاکره با آمریکا شود، باید طرف ایرانی آن کسانی باشند که دشمن‌شناس بوده و به ملت و قدرت کشورمان اعتماد داشته باشند و غرب‌زده و مرعوب و مجذوب و عاشق غرب نباشند، چرا که کسانی که عاشق باشند عیب معشوق را نمی‌فهمند. بر همین اساس، مسئولین و جناح فعلی حاکم بر دولت، ابدا صلاحیت مذاکره با آمریکا را ندارند، چون مرعوب و مجذوب غرب هستند و دشمن را نمی‌شناسند و -علیرغم شعار‌هایی که می‌دهند- به ملت خودمان اعتماد ندارند.

basijnews.ir/fa/news/9290587

۹۹/۰۸/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">