پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۹، ۰۸:۲۴ ب.ظ

۰

📆چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹

قدیری ابیانه سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا با بیان اینکه بارها شاهد اعمال بیشترین تحریم‌ها علیه ایران بوده‌ایم، گفت: از منظر بین‌المللی، ذوق‌زدگی از پیروزی بایدن، آمریکا و هم پیمانش را در تشدید تحریم‌ها ترغیب می‌کند.

محمدحسن قدیری ابیانه در گفتگو با گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به اظهارات اخیر سخنگوی دولت مبنی بر اینکه در آستانه پایان جنگ اقتصادی هستیم گفت: دولت آقای روحانی بعد از انجام تعهدات ایران در برجام اعلام کرد که از آن روز تمام تحریم‌ها لغو می شوند اما دیدیم که پس از آن، تحریم‌ها روز به روز افزایش پیدا کرد.

✅دولتمردان ما یا خوش‌خیالند یا فریبکار

وی با بیان اینکه بارها شاهد اعمال بیشترین تحریم‌ها علیه ایران بوده‌ایم، افزود: اینکه سخنگوی دولت می‌گوید ما در پایان جنگ اقتصادی هستیم این هم از آن نوع ادعاهاست و دو حالت بیشتر ندارد یا خوش خیال هستند یا فریبکار.

قدیری ابیانه با تاکید بر اینکه مردم ایران به ادعاهای دولتمردان عادت کرده‌اند، تصریح کرد: در رویکرد ترامپ و بایدن علیه ایران تفاوتی وجود ندارد بلکه بایدن با توجه به شکست تحریم همه‌جانبه معتقد به تحریم‌های هوشمندانه بوده یعنی معتقد است که باید تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال کرد که موثر‌تر باشد که در این راستا تحریم‌های احمقانه‌ای مانند تحریم آیت‌الله جنتی و امثالهم را در دستور کار قرار دادند که از مسخره کردن خود آمریکایی‌ها نشان دارد.

✅اصلاح‌طلبان مظهر افراد ضعیف و تسلیم‌پذیر هستند

وی با بیان اینکه این نوع اظهارات برخی دولتمردان بی‌اساس است، گفت: البته که دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان مایل هستند افراد ضعیف و تسلیم‌پذیر در ایران بر سر کار بیایند و مظهر این افراد، اصلاح‌طلبان هستند.

قدیری ابیانه ادامه داد: آن‌ها احتمالا یک گشایش مختصری تا خرداد ١۴٠٠ ایجاد خواهند کرد تا اصلاح طلبان بتوانند ادعای موفقیت کرده و از این طریق، انتخابات ریاست‌جمهوری را در ایران پیروز شوند اما پس از آن، مسیر تشدید تحریم‌ها طی خواهد شد.

وی با بیان اینکه این دولت و دولتمردان آن نشان دادند که تسلیم‌پذیر بوده و در مدیریت ضعیف هستند، گفت: متاسفانه اقدامات دستگاه‌های اجرایی نیز مشکوک است. از باب نمونه، در عین حال که کمبود کالا در کشور وجود دارد، تاخیرهای طولانی در ترخیص همین کالاها از گمرک رخ داده و این موارد، علاوه بر اینکه نشانه ضعف در مدیریت است و ما را به اهداف خاصی در پشت پرده نیز می‌رساند.

✅کشور اسیر خودتحریمی است

سفیر سابق ایران در کشورهای مکزیک و استرالیا با طرح این سوال که عدم ترخیص کالاهای موجود در گمرک چه ربطی به تحریم دارد، افزود: بهترین دستاوردی که دولت در این هفت سال برای خود تعریف کرده برجام بوده که آن هم هیچ و پوچ از آب در آمد، حالا باید پرسید هدف دولت از فشار معیشتی بر مردم چیست؟

وی ادامه داد: دولت باید توضیح دهد که چرا این همه کالای مورد نیاز مردم در گمرک رسوب شده است در حالی که همه مراحل واردات و حتی توزیع کالاها در اختیار دستگاه‌ها دولتی بوده و هیچ دستگاهی جز دولت در آن دخالت ندارد. از این رو این پرسش ذهن مردم را به خود مشغول کرده که آیا عملکرد قوه مجریه بخشی از خود تحریمی نیست؟

قدیری ابیانه با بیان اینکه از منظر بین‌المللی این همه ذوق‌زدگی از پیروزی بایدن، آمریکا و هم پیمانش را در تشدید تحریم‌ها ترغیب می‌کند، تصریح کرد: همانطور که اظهارات آقای روحانی که در میانه مذاکرات گفته بود حتی آب خوردن ما هم به توافق با آمریکا بستگی دارد و وزیر خارجه تأکید کرد که هر توافقی بهتر از عدم توافق است و این مواضع به ضرر ایران تمام شد، این نوع ذوق‌زدگی‌ها نیز به ضرر ملت و کشور است.

ana.press/i/529752

۹۹/۰۸/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">