پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۱۱ دی ۱۳۹۹، ۰۹:۰۷ ق.ظ

۰

حماسه ۹ دی سمبل پیوند امت با ولایت

پنجشنبه, ۱۱ دی ۱۳۹۹، ۰۹:۰۷ ق.ظ

📰مصاحبه با روزنامه حمایت 📆۱۰ دی ۹۹

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان در تلاش بوده‌اند تا وحدت میان مردم و نظام را خدشه‌دار کنند. حماسه نهم دی ماه یکی از نمونه‌های درک بالای مردم از فتنه دشمن است که به سمبل پیوند امت با ولایت تبدیل شده است.

خبرگزاری میزان _ روزنامه حمایت نوشت: بعد از انقلاب اسلامی، فتنه‌های دشمن علیه نظام اسلامی همچنان ادامه دارد، اما با وجود رهبری که استاد دشمن‌شناسی است، بدون شک شاگردان مکتب ایشان هم با داشتن چنین استادی، در برابر فتنه و فتنه‌گر قد علم می‌کنند که نمونه آن حماسه یوم‌الله ۹دی بود. شناخت صحیح رهبر معظم انقلاب از راهبرد دشمن و همچنین همراهی و درک بالای مردم در مقابل فتنه‌های دشمنان همواره نظام را در برابر توطئه‌های متخاصمین، حفظ کرده است. گرامی‌داشت حماسه بزرگ نهم دی ماه برای مردم ایران از اهمیت بسزایی برخوردار است و امسال دی‌ماهی متفاوت خواهیم داشت. نهم دی‌ماه و ۱۳ دی ماه سالگرد شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی است که با بزرگداشت این دو مراسم قطعا وحدت مردم برای شکست دشمن و مقاومت برای شکست تحریم‌ها و نابودی دشمن، بیش از پیش خواهد شد. در همین رابطه با دکتر محمدحسن قدیری ابیانه، استراتژیست و سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک به گفتگو نشسته‌ایم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:👇

محمدحسن قدیری ابیانه درباره ماهیت خصومت و خط خبری کینه‌توزانه دشمنان نظام درخصوص یوم‌الله نهم دی ماه، اظهار داشت: خانم رایس وزیر خارجه دولت بوش، جمله‌ای را مطرح کرده بود که قابل توجه است، وی گفته بود که ما مدت‌های طولانی برنامه‌ریزی می‌کنیم، نیرو‌ها و بودجه زیادی را علیه ایران اختصاص می‌دهیم، اما همه نقشه‌ها با یک سخنرانی رهبری، خنثی می‌شود. یکی از مراکز پژوهشی آمریکایی مطرح کرده بود که رهبر ایران نقشه راه دشمنان را می‌شناسد و این مشکل آمریکا با ایران و شکست پروژه‌هاست. این اندیشکده آمریکایی می‌نویسد که رهبر ایران در هر کنشی، دست ما را خوانده و اهداف پشت پرده را می‌داند بنابراین درایت رهبری از عوامل خنثی‌شدن توطئه‌هاست. اما اگر مردم حمایت نکنند، این درایت کفایت نمی‌کند. کمااینکه در قسمت‌های زیادی از نهج‌البلاغه، شاهد گلایه حضرت علی (ع) از مردم هستیم که به رهنمود‌های ایشان توجهی نمی‌کردند.  

استراتژیست و سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک در ادامه با اشاره به حادثه عظیم و بصیرت‌گونه نهم دی ۸۸، افزود: نهم دی ۸۸، مظهر حمایت مردم از رهبری و حضور به‌موقع، پرشور و پرتعداد مردم در صحنه بود که یک توطئه سنگینی که سال‌ها برای آن برنامه‌ریزی شده بود و تمام عوامل داخلی و خارجی را برای به ثمر نشستن آن بسیج کرده بودند، به شکست کشاند. در حقیقت نهم دی، سمبل پیوند امت با رهبر و امام جامعه بود. هرجا مردم در صحنه بودند آنجا موفقیت بالایی حاصل شده و حتی در خود انقلاب که اگر حضور و جانفشانی‌ها مکمل رهبری امام (ره) بود.

این استراتژیست مسائل سیاسی در ادامه بیان داشت: البته اگر مردمی در صحنه حاضر باشند و رهبر درستی نداشته باشند هم کار به جایی نمی‌رسد. نمونه‌های بسیاری در دنیا داریم که حتی انقلاب به پیروزی رسیده، اما به دلیل نبود رهبری، این انقلابات به انحراف کشیده شدند. در همین راستاست که دشمنان نظام، رسانه‌های زیادی ایجاد کردند و بر ابعاد آن افزودند، تا اذهان مردم را نسبت رهبری خدشه‌دار کنند و پیوند بین رهبری و امت را تضعیف کرده و از بین ببرند. بعد از انقلاب در صحنه‌هایی، چون جنگ، تحریم، در تشییع پیکر امام و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، حضور در راهپیمایی‌های روز قدس و ۲۲ بهمن و در یکی از مهم‌ترین و تاریخی‌ترین حضورها، حضور مردم در یوم‌الله نهم دی ۸۸، حضور مردم بینظیر بود. چون این حضور‌ها توطئه خبیثانه و گسترده دشمن را خنثی کرده، بنابراین دشمنان حق دارند که از ملت ایران و رهبری داهیانه امام (ره) و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ناراحت باشند، زیرا همبستگی این دو عنصر، موجب قدرت‌گیری بیشتر نظام اسلامی شده است.

*استقبال جریان فتنه از تشدید تحریم‌ها!*

وی در ادامه درباره راهبرد دشمنان نظام برای براندازی در سال ۸۸، اظهار داشت: یکی از مقامات عالیرتبه C.I.A، در پاسخ به سوالی در رابطه با اینکه به دنبال جذب چه کسانی در ایران به عنوان عامل خود هستند، گفته بود ما به دنبال جذب کسانی هستیم که به «خمینیستی بودن» شهره باشند و در بین مردم هم محبوبیت داشته و از سوابق انقلابی برخوردار باشند. البته باید اذعان کنیم این‌ها در مواردی موفق هم شدند. «مایکل لدین» که معروف به پدر انقلاب‌های رنگی است، در گفت‌وگویی در سال ۹۸ و بعد از گذشت ۱۰ سال از فتنه ۸۸، مدعی می‌شود که من به موسوی کاندیدا‌ی سال ۸۸ نامه نوشتم و گفتم از طرف دولت آمریکا صحبت می‌کنم، ما از شما حمایت می‌کنیم به ما بگویید چه کاری در حمایت از شما انجام دهیم و چه کاری را انجام ندهیم که به ضرر شما تمام نشود. لدین در ادامه می‌گوید از طرف ستاد این کاندیدا، پیام رسید که بشدت تحریم‌ها را تشدید کنید، اما حمایتتان را از ما عملی نکنید.

b2n.ir/478947

 در کتاب خاطرات «باراک اوباما» رییس‌جمهور وقت آمریکا هم ادعا شده که در حمایت از فتنه سبز که از آن به عنوان جنبش سبز یاد می‌کنند، موضوع اعلام حمایت از این جنبش را در شورای امنیت کاخ‌سفید مطرح کردیم. اما نظر این شد که اگر حمایت مستقیم کنیم به ضرر آن‌ها تمام می‌شود و آن‌ها تا توانستند تحریم‌ها را تشدید کردند. 

از نظر تبلیغاتی تمام رسانه‌های استکباری، ارتجاع عرب و تمامی ضدانقلاب‌ها از منافقین و چریک‌‎های فدایی گرفته تا سلطنت‌طلب‌ها و بهایی‌ها و وهابی‌ها، تبلیغات خود را به نفع فتنه بسیج کرده بودند و مبالغ هنگفتی را در این زمینه هزینه کردند. در اسناد ویکی‌لیکس آمده که «محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین وعده حمایت ۵۰ میلیون دلاری از فتنه داده بود این در حالی است که دست آن‌ها همه‌جا برای دریافت کمک دراز است حال ببینید کشور‌های دیگر چه کردند.  

قدیری‌ابیانه در ادامه تأکید کرد: در فیلمی که در زندان مخفیانه ضبط شده بود تاج‌زاده که به خاطر مشارکت در فتنه دستگیر و زندانی شده بود در یک گعده خصوصی با هم‌جناحی‌هایش پیرامون انتخابات صحبت می‌کند و به دوستانش می‌گوید "من خودم انتخابات برگزار کرده‌ام، امکان ندارد ۱۱ میلیون تقلب شده باشد، حتی اگر یک میلیون هم تقلب شود باز ما باخته‌ایم."

aparat.com/v/I1gnS

 او در حالی در این گعده به شکست اعتراف می‎کند که در انظار عمومی، ادعای تقلب را مطرح کرده و کاندیدای جریان به اصطلاح سبز را پیروز انتخابات معرفی می‌کند. خاتمی رییس دولت اصلاحات هم که ۸ سال رییس‌جمهور بوده و همواره به تئوری‌پردازی جمهوریت و جامعه مدنی و جردم سالاری می‌پرداخت، پیروزی کاندیدای خودشان را تبریک می‌گوید، اما در صحبت‌هایی که اتفاقا فایل صوتی این سخنان نیز مخفیانه ضبط و منتشر شده، می‌گوید که "من از اول به تقلب اعتقادی نداشتم". 

سوال این است که اگر به تقلب اعتقادی نداشتی چرا پیروزی موسوی، کاندیدای شکست خورده اما مورد حمایت خود را تبریک گفتی؟! یعنی او با عمل خود، همه شعار‌هایی که داده بود را زیر سوال برد، زیرا در جمهوریت اگر نامزدی یک رای بیشتر آورده باشد پیروز است، چه برسد به تفاوت ۱۱ میلیون رایی!  

وی در ادامه به حضور اقشار مختلف مردم در راهپیمایی با بصیرت‌ نهم دی ماه ۸۸، اشاره کرد و اظهار داشت: در راهپیمایی نهم دی، تعداد زیادی از کسانی که در اوایل فتنه، فریب دشمن را خورده بودند و تقلب را باور داشتند شرکت کردند. این افراد نه تنها از فریب خوردن ابراز ندامت می‌کردند بلکه از رای به کاندیدای جریان سبز هم پشیمان بودند.  

*دشمنان حق دارند از یوم‌الله نهم دی عصبانی باشند*

قدیری‌ابیانه همچنین گفت: یک موسسه آمریکایی با نام «ترور فری تومارو» که متعلق به جناح راست آمریکا و متخصص در نظرسنجی افکارعمومی خاورمیانه است، سه هفته قبل از انتخابات ۸۸ نتایج نظرسنجی از مردم ایران را منتشر می‌کند و می‌گوید، احمدی‌نژاد ۲۴ درصد بیشتر از موسوی حتی در زادگاه موسوی، رای دارد.

bayanbox.ir/id/2557478803300275737?info

 این موسسه سه ماه بعد از انتخابات نیز مجددا نظرسنجی می‌کند و نتیجه را منتشر می‌کند که بیانگر آن است ۸۰ درصد مردم از نتیجه انتخابات راضی هستند. 

worldpublicopinion.org/pipa/pdf/sep09/IranUS_Sep09_rpt.pdf

این نظرسنجی یعنی حتی افراد قابل توجهی که به موسوی رای داده بودند در این نظرسنجی، انتخابات را صحیح دانسته و از نتیجه آن راضی هستند. 

به هرحال دشمن تلاش خود را برای ضربه زدن به انقلاب، تغییر ذهنیت مسئولین و مردم، و فریب آن‌ها به کار می‌گیرد. این توطئه‌ها کماکان ادامه دارد و هرگاه بتوانند، فتنه به پا می‌کنند. اما خوشبختانه در تمام مراحل، این فتنه‌ها خنثی شده لذا دشمنان ما اعم از داخلی و خارجی، حق دارند از نهم دی عصبانی باشند، زیرا نهم دی مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان و توطئه‌گران بود.  

mizanonline.com/002t1V

👈 *ملاحظات*

روزنامه در انتشار متن مصاحبه از بردن اسامی افرادی که از آنها به فتنه گر یاد شدهواست اجتناب کرده است، لیکن در متن فوق اسامی افزوده شده است.

ضمنا لینک مطالبی که به آن استناد شده نیز اضافه شده.

۹۹/۱۰/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">