پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۲۴ ق.ظ

۰

قدیری ابیانه دکترای علوم دفاعی استراتژیک گفت: مکتب سلیمانی مکتب اعتقاد راسخ و کامل به اسلام و قرآن کریم است، مکتب سلیمانی قائل به رسالت جهانی برای اسلام و مکتب باور، ارادات و اطاعت از خط امام و رهبری است. این مکتب علاوه بر خدمت به ملت و دفاع و صیانت از امنیت و آسایش ملت، مکتب به ضلالت کشاندن دشمنان جهانی است.

محمدحسن قدیری ابیانه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: چند بار توفیق دیدار با سردار شهید سلیمانی را داشتم. ایشان فردی بود که بسیار مطمئن صحبت می‌کرد و در اوج مهربانی با صلابت و تأثیرگذار بود؛ مردی بود که نه تنها از مرگ نمی‌ترسید بلکه عاشق شهادت و به‌دنبال آن بود.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی از دشمن نمی‌ترسید و علاوه بر دشمن‌شناسی، معتقد و عاشق اصل ولایت و شخص ولی فقیه بود. برای انجام وظیفه خطر را به جان می‌خرید و در صحنه‌هایی حضور پیدا می‌کرد که برای دوست و دشمن باورپذیر نبود. حضور سردار در هر صحنه‌ای آن‌چنان رعب و وحشت در دل دشمن می‌انداخت که پا به فرار می‌گذاشتند نمونه‌اش را در مبارزه سردار با داعش شاهد بودیم.

این تحلیلگر مسائل بین‌المللی بیان کرد: آمریکایی‌ها و سایر دشمنان از او حساب می‌بردند و می‌دانستند که سردار سلیمانی نقشه‌هایشان را با صلابت خود بر هم می‌ریزد و شکست را بر دشمنان تحمیل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی به ملت خود و مسلمین جهان عشق می‌ورزید؛ کسانی که به این درجه برسند خداوند درهای بصیرت را به روی آن‌ها باز می‌کند و راه صحیح را به آنان نشان می‌دهد. تشخیص او از مسائل ایران و جهان تشخیصی درست و مبتنی بر داده‌ها و واقعیت‌ها و فراتر از آن بود؛ او نه فقط برای ملت ما بلکه برای مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان هم یک اسطوره‌ بود و شهادتش این موقعیت را تثبیت کرد.

قدیری‌ابیانه تصریح کرد: برگزاری مراسم مختلف و تشییع او و ابومهدی‌ المهندس در ایران و عراق سیلی محکمی به دشمن بود، دشمن هرگز چنین تشییع عمومی را با آن شور و هیجان باور نمی‌کرد.

وی اشاره کرد: سردار سلیمانی نسبت به ملت خودمان مهربان و دلسوز بود و تمام عمر خویش را در دفاع از ایران و ایرانی و اسلام وقف کرد. سردار شهید سلیمانی از یک روستای دورافتاده برخاست و به یک چهره جهانی تبدیل شد و محبت او در دل تمام مسلمین جهان جای گرفت.

*خون شهید سلیمانی ضامن اخراج آمریکا از منطقه است*

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا تأکید کرد: خون شهید سلیمانی و ابومهدی‌المهندس ضامن اخراج آمریکا و استکبار از منطقه است و این امر محقق خواهد شد. قطعاً انتقام خون این شهید و شهدای همراه نیز گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی با شهادتش زنده‌تر شد و راه و رسم سلیمانی که مقام معظم رهبری از آن با عنوان «مکتب سلیمانی» یاد کردند، زنده خواهد ماند و مسیر را به همه نشان خواهد داد.

قدیری‌ابیانه با بیان اینکه مکتب حاج قاسم همان مکتب اسلام و تشیع است، افزود: این مکتب در گذشته در صدر اسلام حمزه و مالک اشتر و در حال حاضر با فرماندهی عالی شهید سلیمانی و در رده‌های پایین‌تر شهید حججی را تربیت کرد.

وی اظهار کرد: وقتی ساواک حضرت امام خمینی(ره) را در قم دستگیر کرد ساواکی‌ها مضطرب و وحشت‌زده و امام در کمال آرامش بود، ما چنین صحنه‌ای را در هنگام اسارت شهید حججی نیز دیدیم، او با صلابت و دشمن مضطرب بود. یقین دارم که دشمن برای ترور شهید سلیمانی نیز در اضطراب کامل به سر می‌برد.

این دکترای علوم دفاعی استراتژیک عنوان کرد: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری که انتقام خون این شهید از قاتلین و عاملین آن گرفته خواهد شد، قاتلین او تا لحظه مرگ در اضطراب به سر خواهند برد و روی آسایش نخواهند دید.

وی تشریح کرد: مکتب سلیمانی مکتب اعتقاد راسخ و کامل به اسلام و قرآن کریم است، مکتب پاسداری از جمهوری اسلامی است که آن را از اوجب واجبات می‌داند. مکتب اعتقاد کامل و راسخ به اصل ولایت فقیه و پیروی و عمل به آن، مکتب عشق ورزیدن به ایران و ایرانی و اسلام و مسلمانان است. مکتب سلیمانی قائل به رسالت جهانی برای اسلام و مکتب باور، ارادات و اطاعت از خط امام و رهبری است. این مکتب علاوه بر خدمت به ملت و دفاع و صیانت از امنیت و آسایش ملت، مکتب به ضلالت کشاندن دشمنان جهانی است.

*مکتب سلیمانی همان مکتب ولایت و عاشوراست*

قدیری‌ابیانه با اشاره به اینکه مکتب سلیمانی همان مکتب ولایت و عاشوراست، گفت: این مکتب با عمل گسترش یافت، امروز سلیمانی جزو محبوب‌ترین چهره‌های جهان اسلام است و در بین ملل آزاده جزو سرداران آزادی بخش و ضداستکبار شناخته می‌شود.

وی اضافه کرد: سردار سلیمانی یک رزمنده و فرمانده بی‌نظیر بود و هم در دیپلماسی و قدرت مذاکره توان بسیار بالایی داشت. ملاقات او با پوتین موجب حضور گسترده روسیه با تمام تجهیزات در مبارزه با داعش شد.

*تأثیر شهادت سردار در وحدت امت اسلامی*

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل در خصوص تأثیر شهادت سردار در وحدت امت اسلامی خاطرنشان کرد: تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی در سراسر کشور و موجی که در همه اقشار جامعه ایجاد کرد خود موجب وحدت بیشتر ملت شد و این وحدت و صلابت را در دنیا به نمایش گذاشت.

وی اشاره کرد: به‌دلیل شرایط استثنایی حاکم بر آمریکا، اختلافات بین ترامپ و رقبا این موضوع به‌صورت گسترده در رسانه‌های آمریکا و جهان به نمایش گذاشته شد؛ یعنی رقبای ترامپ برای بی‌اعتبار کردن او این صحنه‌ها را به نمایش گذاشتند و اگر این‌گونه نبود آن را سانسور می‌کردند. رسانه‌های طرفدار ترامپ هم با توجه به انعکاس این مراسم در بقیه رسانه‌ها ناچار شدند این صحنه‌ها را به نمایش بگذارند و جهانیان شاهد چنین شور و حضوری شدند.

قدیری‌ابیانه عنوان کرد: پوسترهایی که در ونزوئلا چاپ شد سردار سلیمانی را به همراه مبارزین ضداستکباری جهان از جمله فیدل کاسترو چگوارا و چاوز و چهره‌های تاریخی مبارزه با استعمار و استکبار در آمریکای لاتین به تصویر کشیدند. امروز سردار سلیمانی مظهر و پیشتاز مبارزه با استکبار جهانی است که توانسته حضور نظامی آمریکا و هم‌پیمانانش شامل اروپا، ناتو و ارتجاع عرب را در کشورهای مختلف به شکست بکشاند.

وی تصریح کرد: خاورمیانه مورد نظر آمریکا شکست خورد و خاورمیانه جدیدی سربرآورده است که تا اخراج آمریکا از این منطقه پیش خواهد رفت البته تأثیر شهید سلیمانی و مکتب او فراتر از منطقه خاورمیانه و آسیاست.

*شباهت سردار سلیمانی به شهید چمران*

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا در خصوص بصیرت شهید سلیمانی اظهار کرد: حاج قاسم نگاهی الهی داشت و عمق دشمنی‌ها را حتی در پس پرده می‌دید و به ایمان و صلابت ملت ایران اعتقاد داشت لذا فتنه‌هایی مانند فتنه ۸۸ و قبل و بعد از آن او را دچار اضطراب نمی‌کرد. سردار می‌دانست که این فتنه‌ها با درایت و هدایت رهبری و با مشارکت مردم خنثی خواهد شد.

وی اضافه کرد: سردار سلیمانی در همه صحنه‌ها پیروز میدان بود؛ او علاوه بر سرآمدی در امور نظامی، ضمن تسلط بر مسائل بین‌الملل، دشمن‌شناس و از جان گذشته بود و از این جهت شباهت‌های زیادی به شهید چمران داشت.

قدیری‌ابیانه گفت: سردار سلیمانی از شکست دشمن مطمئن و یک عارف خداباور بود؛ وقتی کسی در این باورمندی ذوب می‌شود پرده‌ها از جلوی چشمش کنار می‌رود و حقایقی را می‌بیند که دیگران نمی‌بینند. سردار سلیمانی هر جا نیاز بود اعم از جبهه‌های جنگ با دشمن خارجی، مقابله با ضدانقلاب و تجزیه‌طلبان، عرصه سازندگی و حتی درعرصه کمک به سیل زدگان و زلزله‌زدگان حضور پیدا می‌کرد و همیشه بر اساس تکلیف قدم برمی‌داشت.

وی در پایان توضیح داد: حضور سردار در تمامی صحنه‌ها آرامش‌بخش بود، حاج قاسم شیفته خدمت بود نه قدرت، و قصدی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری نداشت اما اگر زنده بود و نامزد ریاست جمهوری می‌شد قطعاً با رأی بسیار بالای ملت برگزیده می‌شد و از این بابت نیروهای قدرت‌طلب که احساس خطر می‌کردند در صدد خدشه‌دار کردن چهره او در داخل ناموفق بودند. همانطور که تیم یکی از سیاست‌مداران [احمدی نژاد] سعی در تخریب شخصیت سردار سلیمانی را داشت که جز رسوایی برای خودش نتیجه‌ای در برنداشت.

isna.ir/amp/99101308977

۹۹/۱۰/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">