پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۹، ۰۶:۴۷ ق.ظ

۰

📆۱۰ اسفند ۱۳۹۹

با محمدحسن قدیری ابیانه سفیر پیسین ایران در استرالیا و مکزیک گفت‌وگویی ترتیب داده‌ایم که در ادمه می‌خوانید.

✅ *تهران نیوز: آیا دولت بایدن برنامه‌ای برای لغو تحریم‌ها علیه ایران دارد؟*

قدیری ابیانه: حقیقت آن است که بایدن بنا ندارد تحریم‌های وضع شده علیه ایران را لغو کند، همچنان که اوباما و ترامپ هم چنین قصدی را نداشتند، حتی اوباما خود را ملزم به لغو تحریم‌ها در برجام ندانسته و آن‌ را اجرایی نکردند.

یادمان نرفته است که اوباما پس از تصویب برجام در مصاحبه‌ای هدف آمریکا از برجام را حفظ ساختار تحریم‌ها عنوان کرده و گفت با توجه به اینکه تحریم‌ها در حال فروپاشی بود، آمریکا برای حفظ آن‌ها برجام را امضا کرد.

اکنون نیز آمریکای بایدن قصد لغو تحریم‌های وضع شده علیه جمهوری اسلامی ایران را ندارد، بلکه خواستار این است که اجماعی از کشورها را برای حفظ و تشدید تحریم‌ها ایجاد کند.

در حقیقت بین بایدن و ترامپ در اصل دشمنی با ملت و کشور ایران تفاوتی وجود ندارد، بلکه تفاوت در روش اعمال دشمنی‌ها و اجرای روش موثرتر بر علیه ما است، بنابراین هدف تغییر نکرده بلکه تاکتیک متفاوت شده است.

✅ *تهران نیوز: با این تفاسیر ایران چطور می‌تواند در صدد رفع تحریم‌ها برآید؟*

قدیری ابیانه: درست است که لغو تحریم‌ها دست آمریکایی‌ها است و آن‌ها قصد و هدفی برای این کار ندارند، اما جمهوری اسلامی ایران می‌تواند با اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توانمندی‌های داخلی در صدد خنثی کردن تحریم‌ها برآید.

بنابراین در صورت روی کار آمدن دولت انقلابی، دشمن‌شناس و باورمند نسبت به توانمندی‌های کشور و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تحریم‌های آمریکایی‌ها خنثی شده و اینگونه موجب عقب‌نشینی دشمن از مواضع خود خواهد شد.

نباید فراموش کرد اگر چه آمریکایی‌ها خود از اعمال تحریم‌ها علیه ایران متضرر می‌شوند، اما پیرو سیاست "یک سوزن به خود بزن، یک جوال دوز به دیگری" هستند.

بنابراین اگر آن‌ها بدانند جمهوری اسلامی ایران از تحریم‌ها آسیب جدی دیده و به عبارت خودمانی جوال‌دوز کارایی ندارد حاضرند به خود هم سوزن بزنند، اما اگر ایران قادر به خنثی‌سازی تحریم‌ها شود، دیگر دلیلی برای این کار ندارند.

به طور مثال آمریکایی‌ها به دنبال فلج کردن حمل و نقل کشور ایران از طریق تحریم بنزین بودند، اما پس از آنکه به واسطه صرفه‌جویی و احداث پالایشگاه‌های جدید توسط سپاه نه تنها از واردات بی‌نیاز شدیم بلکه امکان صادرات بنزین برای ایران فراهم شد، آنگاه موضوع تحریم بنزین منتفی شد.

✅ *تهران نیوز: با این تفاسیر مهمترین سیاست بایدن در قبال برجام چیست؟*

قدیری ابیانه: سیاست بایدن در قبال برجام این است که بدون دادن امتیاز و با استمرار تحریم‌های هسته‌ای، به دنبال تصاحب امتیازات بیشتری برای کشور خود باشد.

در حقیقت پشت پرده لفاظی‌ها و بازی بایدن با کلمات این است که ضمن حفظ تحریم‌ها، ایران را وادار به عقب‌نشینی از مواضع خود کرده و با فریب دولت امتیازات بیشتری برای کشورش کسب کند.

متاسفانه باید گفت آمریکایی‌ها معتقدند که می‌توان به راحتی دولت آقای روحانی را فریب داده و از آن امتیاز گرفت و درست هم فکر می‌کنند.

✅ *تهران نیوز: بزرگترین نقطه ضعف دولت در موضوع برجام چیست؟*

قدیری ابیانه: متاسفانه یکی از مشکلات بزرگ آقای روحانی این است که کدخدا را قوی‌تر از خدا می‌داند و اعتقادی به اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی برای دور زدن تحریم‌ها ندارد.

روحانی در 7.5 سال گذشته بر خلاف شعارهایی که سر داده اقدام عملی مناسبی برای تحقق اقتصاد مقاومتی انجام نداده است.

سیاست‌های روحانی در مقاطع مختلف به زیان کشور بوده است از جمله آنکه در موضوع ارز 4200 تومانی طی یک سال 18 میلیارد دلار به هدر رفت.

✅ *تهران نیوز: با این تفاسیر مهمترین نقاط ضعف دولت در حوزه اقتصادی کدامند؟*

قدیری ابیانه: در بیان نقاط ضعف دولت در حوزه اقتصادی همین بس که در شرایط جنگ اقتصادی آمریکا بر علیه ایران با هدایت وزارت خزانه‌داری این کشور، متاسفانه فرصت دیدار با روحانی به وزرای کابینه او داده نمی‌شود و این یعنی دولت ما دولت تدبیر، کار و تلاش نیست.

اینکه در مسئله مهمی مانند افزایش قیمت سوخت آقای روحانی به عنوان رئیس‌جمهور، شورای عالی امنیت ملی و هیات دولت اظهار بی‌اطلاعی کرده و می‌گوید صبح آن روز از موضوع باخبر شده، فاجعه است.

از سویی اگر اینگونه نبوده و رئیس جمهور پیشتر از موضوع باخبر بوده و اقدامی در جهت پیشگیری و پیش‌بینی اتفاقات تلخ پس از موضوع نکرده، خود فاجعه‌ای دیگر است.

tnnw.ir/x7ycG

✍️ *محمد حسن قدیری ابیانه:*

💻 ghadiri.ir

📱 @ghadiri1404

📱 @Gozideha1404

🖼 Instagram.com/ghadiri.ir/GvBZJlk1EAW7t4boyFoseS

📲 chat.whatsapp.com/GvBZJlk1EAW7t4boyFoseS

📺 Aparat.com/dr.ghadiri

📩 mh.ghadiri@gmail.com

✍️ @GhadiryAbyaneh

۹۹/۱۲/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">