پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۹، ۰۸:۴۰ ب.ظ

۰

ضرورت تهدید به خروج از ان.پی.تی در گام بعدی

📆جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۹

دیپلمات و سفیر سابق ایران در مکزیک تصریح کرد که لغو صدور قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس بین‌الملل انرژی اتمی نتیجه موضع محکم و منطقی مقام معظم رهبری و مصوبه مجلس شورای اسلامی بود.

به گزارش خبرگزاری آنا ، در نشست امروز شورای حکام سه کشور اروپایی امضاکننده برجام (انگلیس، فرانسه و آلمان) با اشاره به تفاهم ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کردند که صدور قطعنامه علیه ایران را متوقف می‌کنند.

تروئیکای اروپایی امضاکننده برجام پس از امتناع از صدور قطعنامه انتقادی علیه ایران در شورای حکام آژانس اتمی یک بیانیه مشترک صادر کردند.

سه کشور اروپایی در آغاز این بیانیه با ادعای پایبندی کامل به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تأکید کردند که این توافق، در صورت اجرایی شدن در راستای تأمین منافع امنیتی همه طرف‌ها است.

تروئیکای اروپایی در ادامه این بیانیه، مدعی شدند که همچنان از نقض ادامه‌دار تعهدات هسته‌ای ایران در ماه‌های اخیر به‌خصوص گام‌های تنش‌آمیز برداشته‌شده از سوی این کشور از تاریخ نوامبر ۲۰۲۰ نگران هستیم.

در همین ارتباط، محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس روابط بین‌الملل در گفت‌وگو با آنا تصریح کرد که عقب‌نشینی شورای حکام آژانس بین‌الملل انرژی اتمی و لغو صدور قطعنامه علیه ایران یک پیروزی برای مردم ایران است و تحقق آن‌هم به دلیل مواضع خردمندانه مقام معظم رهبری و مصوبه منطقی و محکم مجلس شورای اسلامی است.

قدیری ابیانه ادامه داد که اروپایی‌ها با پیشنهاد صدور قطعنامه علیه ایران به شورای حکام می‌خواستند دولت ایران را وادار به عقب‌نشینی کنند غافل از اینکه دولت حتی اگر بخواهد عقب‌نشینی کند به خاطر مصوبه مجلس شورای اسلامی و مواضع رهبری نمی‌تواند. حتی اگر دولت این کار را بکند کلاً نظارت‌های آژانس بین‌المللی با ایران دچار مشکل می‌شود.

*در گام بعدی ایران باید تهدید به خروج از ان.پی.تی کند*

وی تأکید کرد: من این عقب‌نشینی شورای حکام را نتیجه موضع انقلابی دولت نمی‌دانم بلکه نتیجه موضع انقلابی مجلس و رهبری می‌دانم و معتقد هستم که تهدید ما از عدم عمل به پروتکل الحاقی باید جدی‌تر شود. ما باید به آژانس بین‌المللی اعلام کنیم که کوچک‌ترین حرکتی علیه منافع ایران باعث می‌شود که تهران از کلیت پیمان عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای (ان.پی.تی) خارج بشود.

ana.press/fa/news/36/568941

۹۹/۱۲/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">