پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۹، ۰۲:۴۶ ب.ظ

۰

قدیری ابیانه تحلیلگر مسائل بین‌الملل با بیان اینکه آمریکا و اروپا نگاهی سلطه‌طلبانه نسبت به عراق دارند، گفت: در همین راستا اختلاف‌افکنی بین قومیت‌ها و دامن زدن به تجزیه‌طلبی جزو سیاست‌های قطعی کشورهای غربی است و بدون شک سفر پاپ نمی‌تواند در این سیاست‌های استکباری تغییری به وجود آورد.

دکتر محمدحسن قدیری ابیانه در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه عراق یک کشور اسلامی است و پاپ فرانسیس مایل بود به یک کشور اسلامی سفر کند، اظهار کرد: عراق کشوری است که گروه کوچکی از مسیحیان در آن زندگی می‌کنند و توسط داعش به آنان ظلم زیادی شده و این مسئله نیز در انتخاب عراق به عنوان مقصد سفر پاپ موثر بوده است. 

وی با اشاره به دیدار پاپ با آیت‌الله سیستانی به عنوان مهم‌ترین دیدار او در سفرش به عراق، خاطرنشان کرد: در حالی که معمولا وقتی پاپ به کشوری سفر می‌کند، سران مذهبی آن کشورها به دیدار او می‌روند، اما در سفر پاپ به عراق، او به دیدار آیت‌الله سیستانی رفت. اتاق بسیار ساده و مواضع خوب آیت‌الله سیستانی ستودنی است و می‌توان از این سفر در راستای گفت‌وگوی مذاهب الهی بهره برد. واتیکان همواره به دنبال این بوده است که در کشورهای اسلامی، مسیحیت را ترویج دهد، هرچند گرایش اسلامی در حال حاضر در عراق بسیار پررنگ است. 

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل با اشاره به دیدارهایی که پاپ در گذشته با رهبران الازهر داشته و در خصوص همکاری‌های بین مذاهب صحبت کرده است، بیان کرد: متاسفانه واتیکان تا حد زیادی تحت سلطه غرب است و همواره مواضعش طوری بوده است که به استکبار برنخورد و اگر موضعی در برابر غرب گرفته است، موضعی نصیحت‌گونه بوده و حالت مبارزه با سلطه نداشته که این یکی از ضعف‌های واتیکان است. 

قدیری عنوان کرد: صهیونیست‌ها تا به حال توانسته‌اند در جهان غرب و بسیاری دیگر از کشورهایی که تحت سلطه آنان است، مسلمانان را به عنوان دشمن مسیحیان و خودشان را به عنوان دوست مسیحیان معرفی کنند، در حالیکه معجزاتی که در قرآن برای حضرت مسیح(ع) و حضرت مریم(س) ذکر شده، از معجزاتی که در انجیل برای این دو بزرگوار ذکر شده بیشتر است و در عین حال صهیونیست‌ها و یهودیان هیچ اعتقادی به فرستاده خدا بودن حضرت مسیح (ع) و معجزات او و حضرت مریم (س) ندارند و حتی باور ندارند که مسیح پدر نداشته و به اذن خدا متولد شده است‌. 

وی با اشاره به تفاوت‌هایی که بین ‌اعتقادات مسلمانان و یهودیان نسبت به مسیحیت وجود دارد، تاکید کرد: یکی از کارهایی که ما باید انجام دهیم، انتقال نگاه مسلمانان نسبت به مسحیان است و توضیح این موضوع به جهان که نگاه یهودیان نسبت به مسیحیان چیست و اگر این موضوع برای جهانیان روشن شود، موجب به انزوا کشیده شدن شدید صهیونیست‌ها در جهان مسیحیت و جهان غرب خواهد شد. 

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل با بیان اینکه آمریکا و اروپا نگاهی سلطه‌طلبانه نسبت به عراق دارند، ادامه داد: در همین راستا اختلاف‌افکنی بین قومیت‌ها و دامن زدن به تجزیه‌طلبی جزو سیاست‌های قطعی کشورهای غربی است و بدون شک سفر پاپ نمی‌تواند در این سیاست‌های استکباری تغییری به وجود آورد. 

قدیری اضافه کرد: واتیکان هم بنا ندارد که با استکبار جهانی در بیفتد، بلکه همواره حتی هم‌سویی هم با نظام استکبار داشته است. در طول تاریخ، واتیکان در بسیاری از مناطق جهان پیش قراول استعمار بوده است الان هم در تلاش است که در نقاط مختلف دنیا، مسیحیت را ترویج دهد و حتما این سیاست را در عراق دنبال خواهد کرد.

۹۹/۱۲/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">