پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۴۸ ق.ظ

۰

آیا ظریف نامزد ریاست جمهوری می‌شود؟

دوشنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۴۸ ق.ظ

📆۲۴ اسفند ۹۹

قدیری‌ابیانه بیان کرد: اگر شورای نگهبان به وظیفه خودش و فرمایشات امام خمینی عمل کند؛ نباید آقای ظریف را تایید صلاحیت کند. زیرا ایشان چندین بار از غربی‌ها خواسته کاری کنند که رقبای اصلاح طلبانان پیروز نشوند. این اقدام وی که از بیگانگان بخواهد کاری کنند که جناح اصلاح طلب پیروز شود؛ بر ضد استقلال کشور و جرم است.

خبرنگار سیاسی پرسون، گفت‌وگویی با محمد حسن قدیری‌ابیانه، سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا و کارشناس مسائل استراتژیک داشته که به شرح ذیل است.

قدیری ابیانه با بیان این که آمریکا اندک گشایشی در جهت تاثیرگذاری بر انتخابات ایران به نفع اصلاح طلبان اعمال می‌کند، گفت: صحبت از آزاد شدن دلارهای بلوکه شده ایران در کره جنوبی و عراق در همین راستا قابل تحلیل است. همچنین امکان رفع تحریم آقای ظریف و یا سایر دیپلمات‌های ایرانی نیز وجود دارد.

وی افزود: زمانی که ظریف اعلام می‌کند *هر توافقی بهتر از عدم توافق است*؛ نباید هم انتظار گرفتن امتیاز و برگشتن پول های خودمان را داشته باشیم. در صورتی که دولت اصلاح طلبان تداوم یابد وضع اقتصادی کشور بدتر می‌شود. اگر اصلاح طلبان در انتخابات پیروز شوند که بعید است، تمامیت ارضی ایران به خطر می‌افتد. وعده 100 روزه و دروغ آقای روحانی در 7 سال و نیم محقق نشد. موضع صحیح را جان کری، وزیر خارجه دولت اوباما اتخاذ کرد که می‌گفت؛ *عدم توافق بهتر از یک توافق بد است.*

این کارشناس مسائل استراتژیک ادامه داد: اصلاح طلبان مدعی‌اند اگر یک نظامی رییس جمهور شود جنگ می‌شود. در حالی که فرد آشنا با قوانین نظامی بهتر از وقوع جنگ جلوگیری می‌کند. البته قصدم تایید رییس جمهور شدن یک فرد نطامی نیست؛ بلکه داشتن اطلاعات نظامی بهتر از نداشتن آن است.

قدیری‌ابیانه در رابطه با احتمال حضور ظریف، در رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری بیان کرد: اگر شورای نگهبان به وظیفه خودش و فرمایشات امام خمینی عمل کند؛ نباید آقای ظریف را تایید صلاحیت کند. زیرا ایشان چندین بار از غربی ها خواسته کاری کنند که رقبای اصلاح طلبان پیروز نشوند. این اقدام وی که از بیگانگان بخواهد کاری کنند که جناح اصلاح طلب پیروز شود؛ بر ضد استقلال کشور و جرم است.

وی تصریح کرد: مواضع آقای ظریف نشان از عدم صلاحیت وی برای تصدی مقام وزارت خارجه دارد. ایشان روحیه دفاعی ندارند و فردی منفعل است. آدمی با چنین ویژگی نمی‌تواند قدمی برای منفعت کشور بردارد. برای مثال در دانشگاه تهران اعلام می‌کند آمریکا در 10 دقیقه توان نابودی سیستم نظامی ایران را دارد. در حالی که خود آمریکایی ها می گویند اگر این کشور وارد جنگ با ایران شود طی ۳۰ سال نیز نمی تواند پیروز شوند. ضمن این که آقای ظریف به گفته خودش روی مسائل اقتصادی اشراف ندارد.

سفیر سابق ایران در استرالیا در پایان تاکید کرد: اگر آقای ظریف نامزد ریاست جمهوری شود نباید احراز صلاحیت شود.

purson.ir/fa/content/257537

۹۹/۱۲/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">