پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۱ فروردين ۱۴۰۱، ۰۳:۳۵ ب.ظ

۰

 ۱۴۰۱/۰۱/۰۱📆

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: ما خانم‌های هنرپیشه‌ای داریم که هزینه آرایش آنها از حقوق بعضی از کارمندان بیشتر است البته برخی از آنها هم وضع‌شان خوب نیست.

به گزارش منیبان، متن مصاحبه قدیری ابیانه، فعال سیاسی اصولگرا، در گفتگو با خبرنگار سیاسی منیبان به شرح زیر است:

📡 *جناح اصولگرا در انتخابات اخیر پیروز شد، این پیروزی‌ چه تاثیری بر عملکرد اصولگرایان گذاشت؟*

✅خوشبختانه با پیروزی آقای رئیسی به عنوان رئیس جمهور تحولی اساسی در انتخاب، مسئولان رخ داد و فعالیت‌های خیلی دلسوزانه و خستگی‌ناپذیر را در رئیس جمهور مشاهده می‌کنیم. دولت آقای رئیسی سعی کرده از افراد دانا، تحصیلکرده، دلسوز و در عین حال از اقشار نسبتاً متوسط استفاده کند و سراغ افراد میلیاردر نرفته و سعی کرده، کسانی را انتخاب کند که معتقد به مبانی انقلاب اسلامی هستند. درباره مصادیق انتخاب ها باید بگویم برخی از آنها را نمی‌شناسم تا بگویم چه توانایی‌‌ای دارند. بعضی‌هایشان خوب هستند، آنهایی هم که نمی‌شناسم به معنی بد بودنشان نیست، نمی‌شناسم و اطلاعاتی ندارم، باید به آنها فرصت بدهیم تا عملکردشان را نشان دهند. این دولت، قطعاً دولت ضد فساد است. مثلاً وزیر کار به جنگ رانت‌خواران و نجومی‌ بگیران در وزارت خانه متبوع خود رفته است؛ از او راضی هستم.

🔍 *چه کسی از عبدالملکی انتقاد کرده است؟*

📡 *اما اظهارات و اقدامات عبدالملکی با انتقاداتی همراه است؟*

✅چه کسی انتقاد کرده است؟

📡 *چهره های اصولگرا و نمایندگان مجلس!*

✅مبارزه با فساد و درگیری با رانت‌خواران مهم است. آنهایی که رانت‌خواری می کنند و حقوق‌های نجومی می‌گیرند که ساکت نمی‌نشینند، جوسازی می‌کنند.

🔍 *تصویب عدم پرداخت مالیات توسط هنرمندان، لکه ننگ برای مجلس است*

✅وزیر ارشاد را ضعیف می‌دانم. او پیگیر معافیت هنرمندان از مالیات بود که این کار درست نیست. چرا باید هنرمندان مالیات ندهند؟ ما خانم‌های هنرپیشه‌ای داریم که هزینه آرایش آنها از حقوق بعضی از کارمندان بیشتر است. البته برخی از آنها هم وضع‌شان خوب نیست. به نظرم طرح این موضوع از سوی وزیر ارشاد و تصویب‌ آن در کمیسیون تلفیق، نقطه سیاه برای مجلس است. همه جای دنیا از هنرپیشه و فوتبالیست و ... مالیات می‌گیرند. در اسپانیا به خاطر فرار مالیاتی برای مسی حکم دادگاه صادر شد. این انتقاد به وزارت نفت هم وارد است که چرا حقوق‌هایش را مثل بقیه شفاف نکرده و در اختیار وزارت اقتصاد قرار نداده است. بنده معتقد هستم که هر چه زودتر همه حقوق‌ها شفاف شود و این نقد را در زمینه شفافیت، به مجلس و دولت دارم. اینکه فقط دستگاه‌های مشمول مثل وزارت اقتصاد میزان حقوق‌ها را بداند خوب است اما کافی نیست، بیت‌المال متعلق به همه مردم است و همه مردم باید از میزان برداشت هر فردی از بیت‌المال، آگاه باشند و این مهم هنوز اتفاق نیفتاده است. اگر بخواهیم جلوی فساد را بگیریم حتماً باید شفافیت، عملی شود. اقدامی خوبی در حال انجام است که دستگاه‌های دولتی موظف شدند حقوق‌هایشان را حداقل برای وزارت اقتصاد شفاف کنند که البته کافی نیست.

وزارت اقتصاد شروع کرده به پیگیری اینکه مجوز کسب و کار در فاصله زمانی کوتاهی صادر شود تا این موضوع از دست کارشناسان خارج شود. این موضوع جلوی بسیاری از مفاسد، رشوه‌خواری و رانت‌خواری‌ها را می‌گیرد. البته مقاومت‌هایی هم در دستگاه‌های دولتی در برابر آن وجود دارد ولی این موضوع رتبه کسب و کار ایران را به شدت بالا خواهد برد. متأسفانه دستگاه‌های دولتی به جای اینکه به تسهیل کسب و کار کمک کنند، در بسیاری از موارد مانعی برای کسب و کارها، هستند.

یکی از کارهای اساسی دولت این است که به ایجاد کسب و کار، کمک زیادی کرده است و زمینه فساد در دستگاه‌های دولتی را کاهش خواهد داد و از این جهت باید به دولت، آفرین گفت. دولت تلاش کرد که ارز 4200 تومانی را حذف کند که اقدام بسیار خوبی بود چون هرگونه ارز ترجیحی حتی ارز نیمایی منشا فساد و رانت است چه برسد به ارز 4200 تومانی.

🔍 *پیش بینی های مجلس روی کاغذ است/ عدم شفافیت آرا که نمایندگان به آن رأی ندادند جزو نقاط منفی آنها است*

📡 *اقدامات مجلس را چطور می بینید؟*

✅علی‌رغم مشکلات اقتصادی که وجود دارد، مجلس با یکسری از افزایش حقوق‌ها موافقت کرد در حالی که افزایش حقوق یعنی چاپ پول بدون پشتوانه و در نتیجه کاهش بیشتر ارزش پول ملی و افزایش سریع‌تر قیمت‌ها که قشری که حقوق نمی‌گیرد و محروم و مستضعف هست را به‌ شدت تحت فشار می‌گذارد و زیر دست و پا له می‌کند. یعنی در شرایط فعلی یک رابطه مستقیم بین افزایش حقوق‌ها و گسترش فقر برای اقشاری که حقوق نمی‌گیرند، وجود دارد و مجلسی‌ها برای اینکه رضایت اقشار حقوق‌بگیر را نسبت به شخص خودشان جلب کنند، با این افزایش حقوق‌ها موافقت می‌کنند و چون بودجه نیست که افزایش حقوق را تأمین کند، به مشکل برمی‌خوریم. پیش‌بینی درآمدها در قانون بودجه را بالا می‌برند در حالی که این پیش‌بینی روی کاغذ است و معمولاً محقق نمی‌شود و باعث کسری بودجه بیشتر دولت شده و به اقتصاد کشور، لطمه می‌زند.

افزایش پیش‌بینی درآمدها در بودجه یک ترفند غلط است که در تمام مجالس گذشته از آن استفاده کردند و همواره حتی در شرایط قبل از تحریم هم، دولت‌ها را با کسری بودجه مواجه کرده که این هم جزو نقاط منفی مجلس است. عدم شفافیت آرا که نمایندگان به آن رأی ندادند جزو نقاط منفی آنها است.

🔍 *در شرایط ریاضت اقتصادی هستیم*

✅ تمکین به خواست اقشاری که جلوی مجلس و جاهای دیگر تجمع می‌کنند این هم کار اشتباهی است چرا که این پیام را منتقل می کند که اگر می‌خواهید مثلاً حق‌تان گرفته شود، شما هم باید به تجمع بپیوندید. بنابراین ما شاهد گسترش این تجمعات در جاهای مختلف هستیم. ما دل‌مان می‌خواهد وضع ایرانی‌ها و از جمله حقوق‌بگیران از مردم همه جای دنیا، بهتر باشد ولی بستگی به وضعیت اقتصادی کشور دارد. ما در شرایط ریاضت اقتصادی هستیم. در چنین شرایطی در دنیا معمولاً حقوق‌ها را فریز و متوقف می‌کنند و افزایش نمی‌دهند بلکه گاهی کاهش می‌دهند. الان پرداخت همین حقوق‌ها کافی هم نیست و کفاف زندگی خیلی ها را نمی‌دهد و دولت مجبور است، پول بدون پشتوانه چاپ کند.

بخشی از فقری که امروز در جامعه وجود دارد ناشی از تعداد زیاد کارمندان و حقوق‌هایی بوده که دولت مجبور است پرداخت کند. اینها می‌گویند حقوق ما را زیاد کنید در حالی که اقشاری که حقوق‌بگیر نیستند، اقشار محروم، فقیر، بیکار، زنان سرپرست خانوار و ... اینها از تورم آسیب می‌بینند بدون اینکه حقوق بگیرند یا حقوق‌شان افزایش پیدا کرده باشد. لذا این مسئله را رسانه‌ها باید برای مردم و حقوق‌بگیران تشریح کنند، اگر همین حقوق‌بگیرانی که تقاضای افزایش حقوق دارند بدانند که نتیجه افزایش حقوق آنها این خواهد بود که تعداد کسانی که برای امرار معاش به زباله‌گردی می‌پردازند افزایش پیدا کند، حتماً راضی به این امر نخواهند بود. رسانه‌های ما این ضعف را دارند که این موضوع را برای مردم تشریح نکرده‌اند. حقوق‌های نجومی هر چه زودتر باید حذف شود و برخورد با کسانی که اجحاف کردند باید هر چه زودتر نه فقط انجام شود بلکه آنچه که اضافه گرفتند، هم باید برگردانده شود.

🔍 *اقدامات رئیسی و مجلس کمتر از انتظار مردم است/ پیروزی اصولگرایان به نفع مردم است*

یکسری اقدامات اساسی و خوب توسط شخص آقای رئیسی، دولت و مجلس انجام شده اما این مقدار، کمتر از انتظار مردم است. یکی از انتقادهایی که به دولت وارد است و من هم آن را تأیید می‌کنم این است که، بسیاری از کسانی که جزو نیروهای اصلاح‌طلب هستند هنوز در خیلی از رده ها حضور دارند.

دولت در سیاست خارجی موفق بوده و پیروزی اصولگرایان در انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا به شدت به نفع مردم است.

https://www.moniban.news/fa/tiny/news-72839

۰۱/۰۱/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">