پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۱، ۰۸:۰۴ ق.ظ

۰

بدهی نجومی آمریکا

چهارشنبه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۱، ۰۸:۰۴ ق.ظ

«سایت بدهی‌های آمریکا با عنوان usdebtclock.org حاوی جداولی است که بدهی این کشور را به صورت لحظه‌ای گزارش می‌کند. هرچند وضع اقتصادی آمریکا بسیار وخیم است اما نفس وجود این شفافیت جزء نقاط مثبت آمریکاست.»

آمار این سایت در روز ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که در حال حاضر بدهی دولت فدرال به بیش از ۳۰ تریلیون و ۳۵۰ میلیارد دلار رسیده‌است.

«برای تقریب به ذهن و درک بزرگی این عدد، باید بدانیم اگر درآمد سالانه نفت ایران را ۵۰ میلیارد دلار فرض کنیم، بدهی دولت آمریکا به اندازه ۶۰۷ سال درآمد نفتی ایران است! در حالی که کلا کمتر از ۲۰۰ سال از کشف نفت می‌گذرد! بدهی کل آمریکا (شامل بدهی دولت، شرکت‌ها و مردم آمریکا) قریب به ۹۰ تریلیون دلار است که معادل ۱۸۰۰ سال فروش نفت ایران است. این در حالی است که ما باید تمام دلارهایی را که آمریکا چاپ کرده و در دست مردم جهان است را نیز جزء بدهی‌های پنهان آمریکا در نظر بگیریم. این در حالی است که بدهی خارجی آمریکا بیش از ۷ تریلیون و ۷۴۶ میلیارد دلار است؛ یعنی به اندازه حدود ۱۵۰ سال درآمد نفتی ایران.»

وضع آمریکا وخیم است و محوریت اقتصاد دنیا از غرب به شرق در حال انتقال است.

 «بدهی‌های آمریکا لحظه‌ای اضافه می‌شود و در این وضعیت کرونایی هم بیش از ۵۰ میلیون نفر بیکار شدند که بعد از کرونا حداقل ۲۰ میلیون نفر اینها نمی‌توانند به سر کار برگردند. خود آقای ترامپ در زمان ریاست جمهوریش اعلام کرد اگر امروز کرونا پایان می‌یافت، ۱۰ سال طول می‌کشید تا اقتصاد آمریکا به وضعیت قبل از کرونا برگردد. بیش از نیم میلیون نفر از مردم آمریکا کارتن‌خواب هستند و بیش از ۴۰ میلیون نفر هم زیر خط فقر زندگی می‌کنند که اکثر اینها توانایی بیش از یک وعده غذا را ندارند. البته با شرایط فعلی کسانی که به زیر خط فقر سقوط کرده‌اند خیلی بیش از این است.»

وضعیت گرانی سوخت بر اثر تحریم نفت و گاز روسیه به دنبال جنگ بین روسیه با اوکراین و تأثیر آن بر تورم بی‌سابقه در آمریکا و گرانی‌های ناشی از آن هم بر وخامت اوضاع اقتصادی این کشور افزوده است.

۰۱/۰۱/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">