پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۱۶ شهریور ۱۴۰۱، ۰۹:۰۲ ب.ظ

۰

کدام پیام اربعین دشمنان را هراسان کرده است؟! + صوت🎵

چهارشنبه, ۱۶ شهریور ۱۴۰۱، ۰۹:۰۲ ب.ظ

قدیری ابیانه مطرح کرد:🔍

*کدام پیام اربعین دشمنان را هراسان کرده است *+ 🎵صوت

سفیر اسبق کشورمان در استرالیا و مکزیک با اشاره به ظرفیت‌های جهانی راهپیمایی اربعین در تقویت قدرت نرم امت اسلام گفت: برگزاری باعظمت این راهپیمایی به این دلیل مهم است که پیام اربعین تداوم مبارزه با ظلم بر دو پایه عدالت و معنویت است و هراس دشمنان نیز از این مراسم میلیونی به واسطه این دو اصل است.

محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس عالی مدیریت استراتژیک و سفیر پیشین کشورمان در استرالیا و مکزیک، در گفت‌وگو با ایکنا درباره دلایل هراس دشمنان از راهپیمایی اربعین و گسترش آن گفت: برای پاسخ به این سؤال ابتدا خاطره‌ای را از امام(ره) باید تعریف کنم؛ حضرت امام(ره) زمانی که در پاریس بودند و قصد ورود به ایران داشتند، برخی از مقامات غربی به ایشان گفتند الان برای سفر به ایران قدری زود است و کمی این سفر را به تأخیر بیندازید. امام(ره) خودشان می‌فرمایند من از همین‌جا فهمیدم که باید بلافاصله به ایران سفر کنم و آن را اعلام کردند. در واقع دلیل و حجت امام(ره) برای سفر سریع به ایران توصیه دشمن برای عدم انجام این کار بود.

وی افزود: همین ترس و نگرانی غربی‌ها از اربعین نشان می‌دهد باید این مراسم هر سال باشکوه و عظمت بیشتری برگزار شود. اربعین بزرگترین راهپیمایی تاریخ است و فوران عشق و محبت مردم عراق و اوج اعتقاد و معنویت را در آنجا می‌توان دید. شاید این مراسم شیعی باشد اما از برادران اهل سنت و ادیان دیگر نیز در این راهپیمایی شرکت می‌کنند و لذا این عظمت را باید به نمایش گذاشت زیرا هم دشمن را ناامید و هم خودی‌ها را امیدوارتر می‌کند و این امیدواری بر تداوم مبارزه بر دو پایه عدالت و معنویت تأثیر به‌سزایی می‌گذارد.

قدیری ابیانه اظهار کرد: برخلاف مکتب اسلام که مبارزه را بر این دو پایه قرار داده، برخی مکاتب یا فقط عدالت را پایه مبارزه قرار می‌دهند و برخی جریان‌ها نیز صرفا معنویت‌گرا هستند و به عدالت توجهی ندارند و اتفاقا استعمارگران با وجود مخالفت با معنویت، وقتی معنویت و دین پیرو و اهمیت پیدا کرد، سعی کردند حاکمیت و سلطه خود را در پوشش معنویت و با تحریف ادیان ادامه دهند و در دوره استعمار شاهد نقش‌آفرینی کشیشان در این راستا و در خدمت تداوم سلطه استعمارگران بودیم اما اربعین جلوه خلوص نیت، معنویت، دفاع از عدالت و قدرشناسی از امام حسین(ع) و یارانش است و این درهم تنیدگی ارزش‌ها اهمیت آن را به شدت بالا برده است.

🔍 *اربعین؛ ادامه جریان ظلم‌ستیزی جهانی*

قدیری ابیانه درباره ظرفیت جهانی و انسانی اربعین و قدرت جذب حداکثری این مراسم و تقویت قدرت نرم امت اسلام گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دین و دین‌مداری رو به افول و روز به روز تعداد دینداران در حال کاهش بود و حتی در کشورهای اسلامی اگر جریانی به دنبال عدالت‌طلبی و مبارزه علیه استعمار بود به مارکسیسم پناه می‌برد و آن را علم مبارزه می‌دانست با اینکه خودشان مسلمان بودند. اما با پیروزی انقلاب اسلامی ورق برگشت و از آن پس هر کس می‌خواست با ظلم مبارزه کند پرچم اسلام را بلند می‌کرد و اسلام‌گرایی نماد مبارزه با استعمار و استکبار شد.

وی با بیان اینکه این جریان همچنان ادامه دارد، گفت: مراسم‌هایی مانند عاشورا و اربعین جلوه‌هایی را به نمایش می‌گذارند که مشابه ندارد؛ اولا تعداد شرکت‌کنندگان در آنها چندین میلیونی است، ثانیا حضور افراد از ملیت‌ها و اقشار و سنین مختلف است، ثالثا غلیان مهربانی و برادری در این مراسم به وضوح قابل مشاهده است و خدمت‌رسانی به راهپیمایان در عجیب‌ترین و خالصانه‌ترین شکل خودش به انجام می‌ر‌سد و چنین چیزی در هیج مراسم و مناسبتی دیده نمی‌شود. لذا ضروری است هنرمندان ما این فضای پر از مهر و مودت را برای سایر جهانیان به تصویر بکشند تا از این طریق این مراسم را بیش از پیش معرفی کنند.

سفیر پیشین کشورمان در استرالیا و مکزیک اظهار کرد: امروز جهان غرب از معنویت فاصله زیادی گرفته وبه نوعی تهی از معنویت شده و حتی بعضا به ضد معنویت روی آورده و آنها امروز نیاز دارند که معنویتی بیاید و آنها را از این وضعیت فروپاشی اجتماعی خارج کند و اگر ما هنرمندانه بتوانیم اربعین را به تصویر بکشیم و از این مسیر نهضت امام حسین(ع) و اصل اسلام ناب محمدی را به جهان بشناسانیم شاهد پیوستن فوج فوج انسان‌ها به اسلام خواهیم بود.

🔍 *نکاتی که زائران ایرانی باید رعایت کنند*

قدیری ابیانه درباره ضرورت توجه زائران اربعین به شیطنت‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان برای به حاشیه بردن این مراسم به ویژه با توجه به تحولات اخیر عراق گفت: زائران ایرانی حتما باید وارد مسائل داخلی عراق نشوند و از مجموعه ملت عراق حمایت کنند و محبت عراقی‌ها را با محبت پاسخ دهند. در آنجا هم اگر اختلافی بین ما با یک عراقی ایجاد شد باید با مهربانی برخورد کنیم و نگذاریم دشمنان بهانه‌ای برای ایجاد تفرقه عرب و عجم یا شیعه و سنی پیدا کنند و از عراقی‌ها برای سفر به ایران و پذیرایی از آنان در آینده دعوت کنیم

این کارشناس مسائل منطقه ابراز کرد: نباید فراموش کنیم این عراقی بود که صدام حسین مردمش را به جنگ با ملت ایران واداشت و اتفاقات امروز در اربعین و روابط برادرانه عراقی‌ها با ایرانی‌ها نشانه یک تغییر عمیق و گسترده است. در عین حال باید مراقب تحرکات دشمن برای تغییر نگاه مردم عراق نسبت به ایرانی‌ها بود و نباید در دام این تحریکات افتاد و همانطور که هدف اربعین حسینی تحکیم وحدت است زائران ایرانی نیز باید در مسیر تقویت همبستگی دو ملت حول محور اسلام ناب رفتار کنند.

گفت‌وگو از مهدی مخبری

https://iqna.ir/fa/news/4083839

۰۱/۰۶/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">