پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۱۹ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۲۱ ب.ظ

۰

۱۹ مهر ۱۴۰۱

قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه رسانه‌ها می‌توانند مثبت را منفی و منفی را مثبت جلوه دهند، ادامه داد: سواد رسانه جزو مواردی است که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد و باید آن را آموزش داد تا مردم بتوانند احساسات و عصبانیت خود را کنترل کنند.

به گزارش خبر24؛ محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اغتشاشات اخیر، اظهار کرد: برای همگان روشن است که ماجرای خانم مهسا امینی بهانه‌ای بیش نیست و همه می‌‌دانند که این خانم سکته کرده و مورد ضرب و شتم قرار نگرفته است. رعایت حجاب از نظر قانونی و شئونات اجتماعی با اهمیت است و پلیس هم در جلسه‌ای عمومی ایشان را شرکت دادند تا برای این خانم و دیگران توضیحات لازم را بدهند.

👈متن کامل در

24-news.ir/vdcceoqs12bqxe8.ala2.html

وی با تاکید بر اهمیت داشتن سواد رسانه، گفت: سواد رسانه جزو مواردی است که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد، امروز باید سواد رسانه را در آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و رسانه‌ها و ‌‌... آموزش داد. یکی از دیگر مسائل مهم عادت دادن مردم به تفکر و تعقل در رابطه با هر موضوعی است، باید آموزش داد تا مردم بتوانند احساسات و عصبانیت خود را کنترل کنند. توصیه‌های زیادی در اسلام شده است که موقع عصبانیت تصمیم نگیرید اما رسانه‌ها امروز قدرت بالایی دارند و می‌توانند افراد را فریب دهند.

🔎 *قدرت رسانه در وارونه سازی جریانات بسیار بالا است*

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه رسانه‌ها می‌توانند مثبت را منفی و منفی را مثبت جلوه دهند، ادامه داد: بسیاری از کسانی که در این اغتشاشات شرکت کردند و شعار "زن، زندگی، آزادی" دادند حاضر نیستند ناموس آنها عریان در جامعه حاضر شود و حاضر نیستند کسی به ناموس آنان نگاه توام با شهوت بیندازد اما نارضایتی‌ها در این اغتشاشات جنبه‌های مختلف دارد، یکی از این جنبه‌ها مسائل اقتصادی است.

وی بااشاره به وضعیت اقتصادی و مشکلات مردم، تصریح کرد: قطعا وضعیت اقشار جامعه از نظر اقتصادی دچار مشکل است اما مهمتر از آن مطالبات اقتصادی محقق نشده است که این مطالبات براساس توهماتی است که در اذهان عمومی در رابطه با اندازه درآمدهای کشور از جمله در مقایسه با کشورهای دیگر وجود دارد. شایان ذکر است تصور عموم مردم از درآمدهای نفتی و سایر درآمدها، دها، صدها و هزاران برابر واقعیت است که متاسفانه رسانه‌های ما این موضوع را برای مردم روشن نکردند.

🔎 *تصورات غلط در شکل‌گیری فتنه‌ها موثر است*

قدیری ابیانه افزود: در بودجه مصوب ۱۴۰۱، پیش بینی شده است که روزانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه صادر شود که این اتفاق نیفتاد اما این در ذهن مردم رقم بزرگی است حال آنکه این مقدار یعنی کمتر از نصف یک بشکه در هر ماه به ازای هر ایرانی و نه بیشتر است و رسانه‌ها در مورد آن آگاه سازی نکردند، گاهی رفاهیات را با کشور نفت خیز مثل امارات مورد مقایسه قرار می‌دهند در حالی که یکسال صادرات نفت به ازای هر تبعه اماراتی مساوی با یک قرن صادرات نفت یک ایرانی است و در واقع جمعیت بومی امارات حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بوده اما جمعیت ایران بیش از ۸۶ میلیون نفر است، مردم ایران اینها را نمی‌دانند و فکر می‌کنند دولت باید چنین رفاهی را مثل کشورهای دیگر فراهم کند.

کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد: ما باید این مهارت را به مردم و حتی به دانش آموزان خود یاد دهیم که وقتی اعداد درشت می‌شنوند، آن را برای خود ملموس کنند، این ضعف مسئولین و رسانه‌های ما است که نتوانستند این اندازه‌ها را برای مردم به صورت ملموس شفاف کنند، تصور مردم از ابعاد ثروت کشور صدها هزاران برابر واقعیت است و در نتیجه چنین تصوری، این ذهنیت را ایجاد می‌کند که حکومت باید نیازهای مردم را تامین کند و با این ثروت می‌تواند چنین کند، در صورتی که در همه جهان چه غنی و چه فقیر مردم می‌دانند که باید هزینه‌های واقعی دولت‌ها را تأمین کنند، این در حالی است که رسانه‌ها ما به جای روشن کردن این مسائل دائما به مطالبات دامن می‌زنند، مطالباتی که در حد اقتصاد کشور ما نیست. معتقدم این تصورات غلط در شکل‌گیری فتنه‌ها موثر است هرچند سررشته این جریانات در دست دشمنان کشور و سازمان‌های جاسوسی بیگانه است.

🔎 *هدف آمریکا تجزیه ایران و تصاحب منابع ملت ایران است*

این کارشناس مسائل بین‌الملل بیان داشت: چطور می‌شود کسانی خود را دلسوز مرگ خانم مهسا امینی نشان دهند، دست به کشتن، آتش زدن و سر بریدن می‌زنند در حالی که کاملا مشخص است مرگ این خانم بر اثر سکته بوده و فیلم و مدارک مستند وجود دارد. خانم کلینتون اعلام کرده بود که ۵ هزار ایرانی را برای همین فتنه‌ها آموزش دادند که اینها در بین مردم هستند و ماموریت انجام می‌دهند. حال آنکه آمریکا قبل و بعد از کلینتون نیز کادرسازی کرده و دیگر کشورهای دشمن نیز چنین کردند. آمریکا با پرداخت چند میلیون‌ دلار و توزیع آن بین اوباش توانست 

دولت مصدق را سرنگون کند که در حال حاضر میلیاردها دلار هزینه‌ کرده و افرادی را استخدام می‌کند تا به ملت ایران لطمه بزند اما همیشه شکست خورده است.

قدیری ابیانه در پایان با بیان اینکه غربی‌ها و دشمنان داخلی و خارجی ما از مرگ مهسا امینی خوشحال شدند، گفت: آنها خوشحال شدند چرا که توانستند به این بهانه اغتشاش کنند که اگر این اتفاق برای این خانم نمی‌افتاد چیز دیگری را بهانه می‌کردند، دشمنی آمریکا تنها با نظام ما نیست بلکه هدف آمریکا تجزیه ایران و تصاحب و مصادره منابع نفت و ثروت ملت ایران است اما باید بدانند نظام جمهوری اسلامی ایران قوی‌تر از پیش شده است و قطعا نیروی انتظامی ما با این حوادث قوی‌تر و محبوب‌تر شده و می‌شود.

24-news.ir/vdcceoqs12bqxe8.ala2.html

۰۱/۰۷/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">