پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

جمعه, ۱۳ آبان ۱۴۰۱، ۰۸:۰۸ ق.ظ

۰

جمعی از دیپلمات‌های پیشین با صدور بیانیه‌ای به نفع دشمن قلم زدند و نشان دادند که منافع ملی برایشان اولویت ندارد.

آنها تقصیر به نتیجه نرسیدن برجام را تقصیر ایران عنوان کردند حال آنکه ایران در مذاکرات بر ضمانت اجرایی طرف‌های خارجی تأکید کرده است که لازمه هر توافقی است.

آقای ظریف و دولت گذشته برجامی را امضاء کردند که ضمانت اجرا نداشت و لذا با وجود اینکه ایران همه تعهداتش را به صورت یکجانبه عمل کرد، طرف‌های غربی به هیچیک از تعهدات خود عمل نکردند بلکه آمریکا با خروج از برجام بر تحریم‌ها افزود.

این دیپلمات‌های سابق، ایران را از بکارگیری مکانیسم ماشه می ترسانند که بر اثر آن تحریم‌های معلق شده شورای امنیت سازمان ملل بازخواهد گشت حال آنکه این دولت روحانی و تیم اصلاح طلب وزارت خارجه توسط آقای ظریف بود که به مکانیسم تحقیرآمیز ماشه تن داد.

مگر آنها که به قول این تعداد از دیپلمات‌های سابق وزارت‌خارجه با عقب‌نشینی‌ها از حقوق مسلم ملت برجام را امضاء کردند چه دستاوردی برای ایران داشت؟

متاسفانه در وزارت خارجه نه تنها در بین دیپلمات‌های سابق بلکه فعلی افراد خودباخته‌ای وجود دارند که در بهترین حالت از توان تحلیل درست اوضاع محرومند.

ضروری است وزارت امور خارجه نسبت به تصفیه این وزارت خانه از نیروهای خودباخته اقدام نماید که البته در این رابطه عملکرد مناسبی نداشته‌اند.

دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا

۰۱/۰۸/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">