پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۲۴ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۲۸ ق.ظ

۰

قدیری ابیانه کارشناس سیاست خارجی و استراتژیست گفت: بحران‌زایی آمریکا در ایران را باید یکی از آخرین توطئه‌ها و دسیسه‌های این کشور علیه ایران و مردمش عنوان کرد.

پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ گفتگو با دکتر قدیری ابیانه

به گزارش بصیرت، محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس سیاست خارجی و سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک در خصوص آنچه طی هفته‌های اخیر در کشور به وقوع پیوسته و نقش و تلاش دشمن برای جلوگیری از پیشرفت‌های ایران گفت: اگر ارزیابی درستی از جهان داشته باشیم متوجه می‌شویم آمریکا به شدت در سطح جهانی و نیز داخلی‌اش رو به افول است و با معضلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند به طوری که به دلیل بحران‌های مالی چاره‌ای جز چاپ دلار بدون پشتوانه ندارد. از سوی دیگر به دلیل تحریم‌های یک‌جانبه و شدید آمریکا علیه برخی کشورها، کشورهای تحت تحریم در تلاش هستند تا به نوعی در تجارت جهانی از شبکه مالی دلار رهایی بیابند و با ارزهای ملی دو یا چند جانبه خود معامله کنند که قطعا ضربه سخت و محکمی به دلار خواهد بود به طوری که منجر به تضعیف هر چه بیشتر اقتصاد آمریکا می‌شود.

وی در ادامه بحث خاطرنشان کرد: پر واضح است که دنیا در حال چند قطبی شدن است به گونه‌ای که اقتصاد جهان از غرب به شرق می‌رود. در این قطب‌های رو به شکل‌گیری قطب اسلامی هم رو به شکل‌گیری است البته به رهبری ایران به اذعان استراتژیست‌های دوست و دشمن. با جرات می‌توان گفت آمریکا رو به افول است و ایران رو به صعود، لذا ایران در وضعیتی قرار دارد که می‌تواند در زمینه‌های مختلف جهش‌های بزرگی داشته باشد به طوری که به قول دشمن توانسته تحریم‌های کمرشکن را پشت سر بگذارد. در این بین که ایران رو به توسعه و پیشرفت است قطعا آمریکا قادر به تحمل کردن موفقیت ایران و رشد و جهش ما نیست، لذا تمام تلاش خود را به کار گرفته تا جلوی روند جهانی و رشد جمهوری اسلامی را بگیرد که البته همواره شکست خورده است. 

محمد حسن قدیری ابیانه در این باره توضیح داد: بحران‌‌زایی آمریکا در ایران را باید یکی از آخرین توطئه‌ها و دسیسه‌های این کشور علیه ایران و مردمش عنوان کرد. پیداست که این فتنه ها علی رغم اینکه دشمن با هدف و تصور تجزیه ایران به راه می‌اندازد و از آن حمایت می‌کند برای ما از این جهت حائز اهمیت است چرا که دوست از دشمن مشخص می‌شود.

وی در این باره توضیح داد: به این دلیل می‌گویم این فتنه‌انگیزی از آخرین دست و پا زدنهای آمریکا علیه ملت ایران است چرا که روی فتنه اخیر سرمایه‌گذاری بسیار بزرگی کرده بودند به طوری که از همه جهت امکانات داخلی و خارجی و رسانه‌های ضد انقلاب را با حمایت‌های مالی و نظامی برای تجزیه‌طلبی بسیج کردند اما به دلیل هوشیاری و آگاهی مردم ایران شکست خوردند.

این کارشناس سیاست خارجی توضیح داد: به هر حال آمریکا تلاش می‌کند تا نیروهای آموزش دیده را در میدان نگه دارد که به معنی از دست دادن الباقی نیروهایی است که به خدمت گرفتند. پر واضح است که دلیل دشمنی آشکار تروریستی با ایران نگرانی بابت پیشرفت‌های روز افزون ماست. مسلما آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی در گام‌های بعدی برنامه‌ریزی و تلاش می‌کنند این فتنه را به شکل دیگری ادامه دهند اما مقداری از نیروهای خود را هر بار از دست می دهند کما اینکه در این فتنه تعداد قابل توجهی دستگیر شدند و تعداد دیگری نیز شناسایی می‌شوند که دستگیر خواهند شد البته برای آمریکا مهم نیست که این آدم‌های خودفروخته در ایران حتی اعدام شوند، چرا که آنها این افراد را با دادن وعده‌هایی به میدان کشاندند اما هرگز به وعده‌های داده شده عمل نمی‌کنند وعده‌هایی مثل خروج از کشور و زندگی در خارج از کشور.

وی در این باره توضیح داد: حتی اگر به وعده خود عمل کنند و فتنه‌گران از کشور خارج شوند قطعا زندگی خفت‌باری خواهند داشت چرا که کشورهایی که مردم خود آنها دچار مشکلات عدیده‌ای هستند به دنبال رفاه برای ایرانی‌های پناهنده نیستند لذا کسانی که با این سراب به خارج از کشور رفتند و روی بازگشت به ایران را ندارند قطعا مشکلات متعددی را در پیش روی خواهند داشت در حالی که می‌توانستند در ایران با کار و تلاش توسعه میهن و آبادی این سرزمین را رقم بزنند.

منبع: سایت بصیرت

https://basirat.ir/fa/news/341

۰۱/۰۸/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">