پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۰۸ ق.ظ

۰

قدیری ابیانه تحلیلگر مسائل سیاسی و اقتصادی با بیان اینکه *هرچه درآمد ارزی بیشتر باشد، پشتوانه پول افزایش یافته و ارزش آن بیشتر می‌شود،* گفت: *تصوری که دولت می‌تواند و باید نیازهای مردم را برآورده کند، موجب تنبلی شده است.*

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از شاهرود، محمدحسن قدیری‌ابیانه در جمع استادان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود با بیان اینکه ریشه و بستر فتنه‌ها و اغتشاشات اقتصادی است، اظهار کرد: ضدانقلاب آمارهای غلط منتشر می‌کند تا مردم را ناامید و در آنها تصور اشتباه ایجاد کند و این تصور موجب می‌شود توقعات بالا برود و مردم به این باور برسند که حکومت می‌تواند احتیاجات آنها را تمام و کمال برطرف کند، اما نمی‌کند.

وی اضافه کرد: حتی طرفداران و مدافعان سرسخت انقلاب نیز گاهی این شبهه را دارند که چرا وضعیت اینگونه است؟

سفیر پیشین ایران در مکزیک و استرالیا عنوان کرد: با اینگونه القائات نقش دولت در اذهان عمومی خیلی پررنگ می‌شود و همه مطالبه‌گر می‌شوند، در حالی که واقعیت درآمد دولت چیز دیگری است.

قدیری ابیانه یادآور شد: *متأسفانه تریبون‌ها توقع‌زایی می‌کنند که دولت باید این و آن را بدهد؛ اما سؤال اینجاست که دولت از کجا بیاورد؟*

۲ آذر ۱۴۰۱

وی با برشمردن برخی شاخص‌ها افزود: *قبل از انقلاب اسلامی امید به زندگی ۵۲ سال بود، اما اکنون این شاخص به ۷۶ سال رسیده، در حالی که سن بازنشستگی بالا نرفته، اما در دنیا امید به زندگی که بالا می‌رود سن بازنشستگی هم بالا می‌رود.*

سفیر پیشین ایران در مکزیک و استرالیا مطرح کرد: به‌عنوان مثال آلمان سن بازنشستگی را به ۶۷ سال و آمریکا به ۶۷ سال و ۸ ماه رسانده و ما حتی سن بازنشستگی را کمتر از ۳۰ سال می‌کنیم و به ۲۵ سال می‌رسانیم و افراد کم‌تجربه و بی‌تجربه را وارد کار می‌کنیم و کوله‌باری از تجربه از بین می‌رود.

🔎 *انتقاد از تعداد بالای بازنشستگان در ایران*

قدیری ابیانه بیان کرد: *در دنیا به ازای هر هفت شاغل یک نفر بازنشسته است و در ایران تعداد بازنشستگان بیش از شاغلین است* 

و باید توجه کرد که با بازنشستگی افراد، دولت کوچک نمی‌شود، چراکه بدون اینکه کار کنند از دولت حقوق می‌گیرند.

وی توضیح داد: در ایران ۴ میلیون حقوق‌بگیر شاغل داریم، ۴ و نیم میلیون بازنشسته و در این راستا هشت و نیم میلیون حقوق‌بگیر داریم.

🔎 *تصور تأمین هزینه‌های مردم توسط دولت موجب تنبلی شده است*

سفیر پیشین ایران در مکزیک و استرالیا افزود: بنابراین برای حقوق این تعداد افراد شاغل و بازنشسته به‌ناچار دولت‌ها مجبور بوده‌اند پول بدون پشتوانه چاپ کنند و در نتیجه ارزش پول ملی پایین آمد و به این ترتیب قیمت‌ها افزایش یافت و تورم ایجاد می‌شد و قدرت خرید مردم ضعیف شد.

قدیری ابیانه با بررسی چالش‌های دولت جدید مطرح کرد: دولت جدید بابت سود اوراق مشارکتی که دولت‌های قبل گردن گرفته‌اند ماهانه ۱۰ تا ۱۲ هزار میلیارد تومان باید پرداخت کند.

وی خاطرنشان کرد: *هرچه درآمد ارزی بیشتر باشد، پشتوانه پول افزایش یافته و ارزش آن بیشتر می‌شود، در مقابل هرچه هزینه‌های ارزی ما بیشتر شود ارزش پول پایین‌تر می‌آید؛ بنابراین باید هزینه ارزی کاهش و درآمد ارزی بالا برود.*

سفیر پیشین ایران در مکزیک و استرالیا با توصیه به مردم برای خرید جنس داخلی گفت: هرچه از اجناس داخلی بخریم به نفع اقتصاد، اشتغال و ارزش پول ملی است و مقام معظم رهبری نیز توصیه می‌کنند که در خرید جنس داخلی تعصب داشته باشید.

این تحلیلگر سیاسی و اقتصادی اظهار کرد: *هرچقدر اسراف کنیم، پول از دستمان خارج می‌شود،* به‌عنوان مثال با صرفه‌جویی در مصرف برق، بنزین و گاز قادر خواهیم بود به ۱۰ برابر قیمت صادر کنیم.

قدیری ابیانه مطرح کرد: قاچاق نفت سفید ۱۰۰ برابر و گازوئیل پتجاه برابرو بنزین ده‌ها برابر به قاچاقچیان سود می‌رساند و میزان *مصرف گاز ما به اندازه نصف کل گاز اروپا است*، این درحالی است که در شرایط کمبود گاز و برق، گاز و برق کارخانه‌ها را قطع می‌کنیم تا گاز منازل را تأمین کنیم.

وی بیان کرد: *تصوری که دولت می‌تواند و باید نیازهای مردم را برآورده کند موجب تنبلی شده است*. ساعت مفید کاری در ادارات ما به طور متوسط ۲۲ دقیقه است، در حالی که در کره‌جنوبی ۹ و نیم ساعت است! که اگر این ساعت مفید افزایش یابد واقعاً خیلی در بهبود شرایط می‌تواند تأثیرگذار باشد.

سفیر پیشین ایران در مکزیک و استرالیا تبیین کرد: هلند از قطره قطره آب استفاده و لبنیات بسیاری از کشورهای جهان را تأمین می‌کند، اما همه نشسته‌ایم و فقط می‌گوییم دولت. حال آنکه با تحت فشار کردن آبیاری می توانیم زمین‌های زیر کشت و برداشت محصولات را صددرصد افزایش دهیم.

قدیری ابیانه عنوان کرد: بازخورد افرادی که عنوان می‌کنند باید دولت هزینه‌های مردم را تأمین کند این می‌شود که جوان ما که فکر می کند نیازهایش را دولت می‌تواند و باید تأمین کند با تلنگری به خیابان می‌رود یا کارمندی که تصور می‌کند مسئولان همه دزدند به خود اجازه می‌دهد که دزدی کند، در نتیجه رشوه به جای زیرمیزی، رومیزی شده است!

وی تشریح کرد: *به جای اینکه هر روز از دولت بپرسیم چه کاری برای ما کرد باید از خود بپرسم که من چه کرده‌ام؟*

سفیر پیشین ایران در مکزیک و استرالیا از صدا و سیما خواست در تنویر افکار عمومی، خواستار تبیین آمارهای مربوط به درآمدهای کشور و دولت در این رسانه شد.

https://ana.press/fa/news/816350

۰۱/۰۹/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">