پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۷ آذر ۱۴۰۱، ۰۷:۴۶ ب.ظ

۰

اختصاصی ساعدنیوز/ آیا مذاکره با آمریکا راه حل پایان اغتشاشات است؟

  شنبه، 5 آذر 1401

مدتی است که کشور دستخوش ناآرامی ها و آشوب های خیابانی است و کشورهای غربی و معاندین در تلاش هستند تا آتش این آشوب ها سرد نشود. رهبر انقلاب در دیدار با بسیجیان از اراده محکم نظام بر تداوم مسیر مقاومت گفتند. ساعدنیوز در گفتگو با دکتر محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل ایران به این موضوع پرداخته است.

کسانی که می گویند که اگر با آمریکا مذاکره کنیم، مشکل مان در خیابان با اغتشاشگران حل می شود، اذغان می کنند که اغتشاشگران سرسپرده آمریکا هستند و توسط کاخ سفید هدایت می شوند.

ساعدنیوز: رهبر معظم انقلاب اسلامی ساعاتی قبل در دیدار با بسیجیان فرمودند: "عده ای ادعای فهم سیاسی هم می کنند، اما تهدیدات آنان در روزنامه ها و فضای مجازی ما را متأسف می کند. آنان می گویند برای اینکه اغتشاش ها را تمام کنیم، باید مشکل مان را با آمریکا حل کنیم یا می گویند باید صدای ملت را بشنویم. با آمریکا چگونه مشکل حل می شود؟ آیا با نشستن و مذاکرات و از آمریکا تعهد گرفتن مشکل حل می شود؟" تحلیل تان از این فرمایش معظم له چیست؟

دکتر محمد حسن قدیری ابیانه: بسم الله الرحمن الرحیم؛ کسانی که می گویند که اگر با آمریکا مذاکره کنیم، مشکل مان در خیابان با اغتشاشگران حل می شود، اذغان می کنند که اغتشاشگران سرسپرده آمریکا هستند و توسط کاخ سفید هدایت می شوند. این اعتراف مهمی است و باعث ننگ اغتشاشگران است که تبلیغات و تعالیم بیگانگان در ذهن شان چنان رسوب کرده است که تحت هدایت آنها قرار گرفته اند.

البته، حکایت این افراد غیر از افرادی است که عامدانه و آگاهانه به استخدام سرویس های جاسوسی بیگانه درآمده اند و مأمور هستند. کسی که بعد از شکست تیم ملی ایران در برابر انگلیس، با پرچم انگلیس به خیابان می آید و خوشحالی می کند، به صورت کامل مسخ شده است. البته به شرط این که مأمور نباشد!

همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، طی این 43 سال هر زمان ما مذاکره ای با آمریکا بر سر مسأله ای داشتیم و توافقاتی حاصل شد، هیچ وقت آمریکایی ها به تعهدات شان عمل نکردند. همان طور که زدند زیر برجام. برجام در دولت اوباما تصویب شد و دولت آقای روحانی با غرب باوری و اعتماد به غرب و امید به این که غربی ها به تعهداتشان عمل خواهند کرد، برجام را امضاء کرد و حتی برای اثبات حسن نیت خود، به صورت یک طرفه تمامی تعهدات ایران را به انجام رساند!
آمریکا نه در دوران اوباما، نه در دوران ترامپ و نه در دوره بایدن به تعهداتش عمل نکرد. برخی تیم مذاکره کننده دولت سیزدهم را مورد انتقاد قرار می دهند در حالی که حرف این تیم کاملاً منطقی است. وقتی سابقه بدعهدی آمریکا به این روشنی است، چرا باید بدون اخذ ضمانت توافقی با آمریکا نهایی شود.

من بارها در مصاحبه هایی که با ساعدنیوز و رسانه های دیگر داشتم این موضوع را مورد تصریح قرار داده ام که مذاکره با آمریکا هیچ فایده ای ندارد. حتی اروپایی ها هم که از بدعهدی آمریکا گلایه می کردند، خودشان به تعهداتشان عمل نکردند. امروز رهبران غربی در آتش اغتشاشات در خیابان های ایران می دمند و خودشان را به عنوان دلسوز ملت ایران معرفی می کنند. این همان اروپایی هایی هستند که به صدام بمب های شیمیایی و میکروبی دادند و امروز میزبان منافقین هستند که بیش از هفده هزار ایرانی را به شهادت رساندند.

فقط احمق ها هستند که ادعای دلسوزی اینها را باور می کند. دشمن روی حماقت این عده حساب باز کرده است. دروغ های فرآوانی درباره جریانات اخیر منتشر کرده اند. دست شان به اندازه ای خالی شده است که برای پیشبرد اهدافشان به افراد بی سوادی مثل علی کریمی دخیل بسته اند. کسی که خانه اش بیش از 1000 میلیارد تومان می ارزد و یارانه برقش ماهانه 10 میلیون تومان است. این فرد خودش را دلسوز معرفی میکند! اینها خودشان از مملکت خارج شده اند و مردم را ترغیب به اغتشاش می کنند و جان مردم را به خطر می اندازند.

این مذاکرات هیچ فایده ای ندارد و تنها فایده اش این است که یک عده که هنوز نفهمیده اند بدانند که "مذاکره با آمریکا بی فایده است"!

ساعدنیوز: به عنوان یک دیپلمات به نظر حضرتعالی این سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی به معنای پایان مذاکرات احیای برجام است؟

دکتر محمد حسن قدیری ابیانه: من معتقدم که مذاکره با اروپا و آمریکا بر سر برجام هیچ فایده ای ندارد. این مطلب را من بارها در مصاحبه هایم گفته ام. این مذاکرات هیچ فایده ای ندارد و تنها فایده اش این است که یک عده که هنوز نفهمیده اند بدانند که "مذاکره با آمریکا بی فایده است!

ادامه مذاکرات در دولت سیزدهم هم به خاطر همین عده از اصلاح طلبان و رسانه های معاند بود که نگویند دولت سیزدهم با مذاکرات مخالف است. اگر مذاکره نمی شد و تحریم جدیدی وضع می شد، همانطور که شد، همه مخالفان اعم از داخلی و خارجی دولت را نقد می کردند که به دلیل عدم مذاکره این تحریم های جدید وضع شده است.

اروپایی ها هم نشان دادند که استقلال کافی را ندارند تا تصمیم مستقلی خارج از اراده آمریکا اتخاذ کند. البته ماهیت اروپایی ها با آمریکا تفاوتی ندارد ولی قدرت آمریکا را ندارند. امروز قدرت در حال انتقال از غرب به شرق است.
البته ادامه مذاکرات با اروپایی ها منعی ندارد، ولی من معتقدم که حتی اگر توافقی هم حاصل شود و حتی رئیس جمهور امریکا زیر آن را امضاء کند باز آمریکا عمل نخواهد کرد.

https://saednews.com/fa/post/akhtsasi-saednews-aia-mzakre-ba-amrika-rae-hl-paian-aghtshashat-ast  

۰۱/۰۹/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">