پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۱۶ آذر ۱۴۰۱، ۰۱:۱۵ ق.ظ

۰

قدیری ابیانه:🎓 *جنبش‌های دانشجویی باید در مسیر تأمین منفعت ملت و انقلاب باشند/ دانشجو باید خود را مدیون مردم بداند*

📆۱۵ آذر ۱۴۰۱

عطنا - محمد حسن قدیری ابیانه،کارشناس سیاست خارجی و سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک با بیان اینکه *شکل گیری هر جنبشی باید با بار مثبت همراه باشد،* گفت: *جنبش‌های دانشجویی باید در مسیر تأمین منفعت ملت و انقلاب باشند، دانشجویانی که در چند وقت اخیر کنشگری‌های نادرستی انجام دادند در زمین دشمن بازی کردند.*

وی با اشاره به اینکه *اولویت اول دانشجو باید تحصیل باشد،* عنوان کرد: *افرادی که از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل می‌شوند باید خود را مدیون ملت بدانند* چون هزینه تحصیل آنان از جیب مردم پرداخت می‌شود بنابراین باید خدمت‌گزار مردم باشند.

جنبش‌های دانشجویی باید در مسیر تأمین منفعت ملت و انقلاب باشند/ دانشجو باید خود را مدیون مردم بداند

قدیری ابیانه در خصوص ویژگی‌های یک جنبش دانشجویی بیان کرد: *یک دانشجو باید واقع‌بین و آرمان‌گرا باشد و جنبش‌های دانشجویی باید در مسیر استقلال کشور باشند و جنبه‌های ضد سلطه را در بر بگیرند و همچنین باعث پیشرفت همه‌جانبه کشور شوند.*

این کارشناس با اشاره به اینکه دانشجویانی که سودای زندگی در خارج را در سر دارند، نمی‌توانند به نفع ملت کاری انجام بدهند، افزود: متأسفانه سراب و تصویری اشتباه از یک زندگی رؤیایی برای دانشجویان در خارج کشور ساخته شده است که به همین جهت هزینه‌های زیادی برای مهاجرت پرداخت می‌کنند.

وی با بیان اینکه *دانشجو باید به خود به‌عنوان بخشی از راه‌حل در کشور نگاه کند*، عنوان کرد: اگر دانشجو خود را صورت‌مسئله بداند دائم می‌خواهد مطالبه گری کند، *دانشجو ابتدا باید مشکلات را به‌درستی بشناسد و خود را درصدد حل آن قرار بدهد.*

قدیری ابیانه با اشاره به اینکه *دانشجویی که دست به تخریب اموال عمومی بزند شایستگی استفاده از اموال عمومی برای تحصیل را ندارد،* تصریح کرد: *بیت‌المال متعلق به همه است و دولت نباید از جیب مردم هزینه افرادی را بدهد که در زمین دشمن بازی می‌کنند و باعث اغتشاش در کشور می‌شوند. یکی از مجازات دانشجویانی که دست به اغتشاش زدند باید محرومیت از تحصیل باشد.*

قدیری ابیانه با تأکید بر اینکه *اعتراض باید با زبان منطقی و در چهارچوب قانون بیان شود،* گفت: یکی از راه‌هایی که مقام معظم رهبری بر آن تأکید فرموده‌اند که متأسفانه در خیلی از دانشگاه‌ها اجرایی نشده کرسی‌های آزاداندیشی است.

وی با اشاره به اینکه *جای دانشجو در زندان نیست و جای اراذل اوباش هم در دانشگاه نیست،* ادامه داد: qکرسی‌های آزاداندیشی ظرفیت خوبی برای شنیدن نظرات است، در چنین جایی نظرات صیقل می‌خورد، نماینده‌های تشکلات و جنبش‌های مختلف در دانشگاه‌ها می‌توانند با حضور یک خبره نظرات را مطرح ‌کنند.

این کارشناس بابیان اینکه اگر دانشجویی تخلفی بکند جرم آن باید سنگین‌تر از اراذل اوباش بی‌سوادی باشد که اغتشاش انجام می‌دهد، گفت: در کانادا که مدعی دموکراسی است پیرامون اعتصابات معلم‌ها، دولت تصمیم گرفت که هرکس در کلاس حاضر نشود را بابت هر روز 4 هزار دلار جریمه کند یا نخست‌وزیر انگلیس گفته است که اگر فردی اعتراضات غیرقانونی انجام بدهد پلیس شدیداً آن را سرکوب و دولت از پلیس حمایت کند.

وی با اشاره به اینکه در کشور ما به دلیل ضعف رسانه‌ها و تبلیغات یک توهم فراگیر شکل‌ گرفته است، عنوان کرد: در مورد بودجه کشور تصورات اشتباهی در بین مردم شکل گرفته که صدها و هزاران برابر واقعیت است، خیلی‌ها بر این باورند که دولت‌ می‌تواند و باید همه نیازهای مردم را تأمین کند، همین موضوع باعث شکل‌گیری یک توقعاتی شده که در اندازه اقتصاد کشور نیست.

https://atna.atu.ac.ir/001HCd

۰۱/۰۹/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">