پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۲۴ آذر ۱۴۰۱، ۰۷:۴۵ ب.ظ

۰

محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با‌ خبرنگار «رسالت» عنوان کرد: هر آنکس که جرمی مرتکب می‌شود می‌بایست مجازات آن را نیز تحمل کند. به طور کل مجازات پس از ارتکاب جرم دو جنبه دارد؛ نخست اجرای عدالت به منظور جبران خسارت و سپس عبرت برای افراد مشابه است.

📆 ۲۴ آذر ۱۴۰۱

گروه سیاسی

محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با‌ خبرنگار «رسالت» عنوان کرد: هر آنکس که جرمی مرتکب می‌شود می‌بایست مجازات آن را نیز تحمل کند. به طور کل مجازات پس از ارتکاب جرم دو جنبه دارد؛ نخست اجرای عدالت به منظور جبران خسارت و سپس عبرت برای افراد مشابه است. وی‌ در تشریح اقدام قاطعانه دستگاه قضا افزود: افرادی که دست به جنایت می‌زنند باید مجازات عمل شوند تا سایر افرادی که همواره در پی تشویق و حمایت از این افراد بودند، آگاه شوند. به طورحتم اقدام قاطع دستگاه قضائی و اجرای حکم برخی اغتشاشگران جنبه بازدارنده خواهد داشت. 

او تصریح کرد: تنها افرادی که به طور مشخص دست به جنایت می‌زنند، مجرم نیستند بلکه کلیه کسانی که به تشویق و حمایت از این افراد برخاسته‌اند نیز به نوعی مرتکب جرم شده‌اند و می‌بایست پاسخگو باشند. به طورمثال آقای بازیگری که از اقدام فرد قاتل حمایت می‌کند و به سبب هم‌نامی خود با او افتخار می‌کند، جرم مرتکب شده است و باید پاسخگو باشد. چنین افرادی هیچ‌گاه از هم‌نامی خود با شهدای گرانقدر کشور افتخار نکرده‌اند اما همواره در پی حمایت از اغتشاشگران هستند. بدیهی‌است که چنین امری موجب تشویق و ترغیب سایر افراد است و از این رو ضرورت دارد تا با بررسی و اقدام قاطع دستگاه قضائی کشور همراه شود.  

قدیری ابیانه تصریح کرد: آقای فوتبالیستی که با هدف ضربه به نظام، تمامی رستوران‌ها و فعالیت‌های خود را متوقف و تعطیل می‌کند نیز همچون سایر اغتشاشگران مرتکب جرم شده است و می‌بایست پاسخگو باشد.

او متذکر شد: گاه مجازات چنین افرادی می‌بایست توقیف اموال باشد تا نسبت به عمل خود آگاه شوند. با توقیف اموال اغتشاشگران و حامیان می‌توان بخشی از ضررهای وارد شده به اموال و اماکن عمومی را جبران کرد. این افراد خسارت‌های بسیار به اماکن عمومی و اموال عمومی وارد کرده‌اند و حال می‌بایست از محل اموال آن‌ها چنین خسارت‌هایی را‌ جبران کرد. 

کارشناس مسائل سیاسی اظهارکرد: متأسفانه امروز شاهد حمایت برخی افراد از جریان اغتشاش هستیم که خود در گذشته درصدد کسب جایگاه سیاسی بوده‌اند و امروز با‌ خودفروختگی حامی جریان آشوب شده‌اند. چنین افرادی تفاوتی با اغتشاشگران ندارند و می‌بایست محاکمه شوند. 

او بیان کرد: حامیان جریان‌های آشوب و فتنه در خارج از کشور را نیز‌ می‌بایست در چارچوب‌ روابط بین الملل محاکمه کنیم و اجازه ندهیم هرطور که دل‌شان می‌خواهد، اظهارنظر کنند و برای کشور هزینه ایجاد کنند. 

وی اذعان داشت: متأسفانه برخی رسانه‌های داخلی صدای دشمن شده‌اند و درصدد قهرمان سازی از افراد اغتشاشگر هستند. اگر روزنامه‌ای در انگلیس‌ و آمریکا چنین مواضعی علیه کشور خودش اتخاذ می‌کردند،چطور‌با‌ آن‌ها برخورد می‌شد؟ به طورحتم فوری تعطیل و محاکمه‌ می‌شدند. 

وی در پایان این گفت‌وگو بیان کرد: عده‌ای درصدد آنند که خود را رئوف‌ نشان دهند و با ادعای احترام به آزادی بیان، خود را در جبهه اغتشاشگران قرار می‌دهند. به طورحتم بر پلنگ تیز دندان نمی‌توان ترحم کرد و دستگاه قضای کشور می‌بایست نسبت به آنان که درصدد قهرمان سازی از اغتشاشگران هستند، برخورد قاطع را در دستور‌کار قرار دهد.

https://resalat-news.com/?p=78361

۰۱/۰۹/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">