پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۱ دی ۱۴۰۱، ۱۰:۳۸ ب.ظ

۰

شکل‌گیری قطب بزرگ اسلامی به رهبری ایران

پنجشنبه, ۱ دی ۱۴۰۱، ۱۰:۳۸ ب.ظ

محمدحسن قدیری ابیانه، سفیر سابق ایران در مکزیک با بیان اینکه *دوست و دشمن معتقدند قطب بزرگ اسلامی به رهبری ایران در حال شکل‌گیری است*، گفت: برای سرعت بخشی به نظم نوین جهانی باید قدرت اقتصادی و نظامی کشورهای مخالف سیاست‌های آمریکا تقویت شود که ما نیز از این قاعده مستثنا نیستیم.

محمدحسن قدیری ابیانه؛ سفیر سابق ایران در مکزیک تاریخ 📆انتشار: ۱۰:۳۴ - ۰۱ دی ۱۴۰۱

📆2022 December 22

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سخنرانی ویدئویی برای نخستین کنگره «جنبش کودکان و جوانان روس»، گفت: نه تنها روسیه اکنون در بستر تغییرات بزرگ و گسترده می گذرد، بلکه سراسر جهان در حال تغییر است که به باور من به سوی شرایط بهتر پیش می رود.

به گفته وی، در جهان بهبود یافته آینده همه کشورها و ملت ها واقعاً برابر و همگان از حق محترم شمرده شدن، پیروی از سنت ها، سخن گفتن به زبان بومی، ارج نهادن به پیشینیان و امکان خودشکوفایی فردی با وجود شرایطی که در آن رشد کرده و جامعه و کشور اصلی خود، برخوردار خواهند بود.

شواهد از این موضوع حکایت دارد که آمریکا دیگر نفوذ، قدرت و اقتدار سابق را ندارد

محمدحسن قدیری ابیانه، سفیر سابق ایران در مکزیک با بیان اینکه سخنان اخیر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در جمع جوانان این کشور دال بر حرکت جهان به سمت نظم نوین جهانی به صورتی واقعی و نه بر مبنای خواست آمریکاست، به «راهبرد معاصر» گفت: ساختاری که بوش پدر به عنوان نظم نوین جهانی از آن پرده برداشت، در زمان بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق بود و نه تنها خواست آمریکا محقق نشد، بلکه استعمارگری و دخالت های بیجای آمریکا در موضوعات داخلی کشورها به این منجر شد که جهان به سمت چند قطبی شدن حرکت کند.

وی با بیان اینکه اکنون مراحل زیادی از روند چندقطبی شدن طی شده است، افزود: شواهد از این موضوع حکایت دارد که آمریکا دیگر نفوذ، قدرت و اقتدار سابق را ندارد و این مؤلفه ها را که می توانست قدرت استعمارگری آمریکا را در جهان افزایش دهد، در بخش های مختلفی به شدت از دست داده است؛ لذا آمریکا امروز از نظر نظامی، اقتصادی، سیاسی و بین الملل در موضع ضعف قرار دارد.

سفیر سابق ایران در مکزیک عنوان کرد: با توجه به اینکه در دنیای امروز از نظر نظامی قدرت های دیگری نیز شکل گرفته اند که از توان نظامی زیادی برخوردارند، این امتیاز از آمریکا و غربی ها گرفته شده است. هر چند آمریکا، انگلیس و فرانسه بمب های اتم زیادی دارند که در مجموع می توانند زمین را چند بار شخم بزنند، اما کشورهای دیگر مانند روسیه، چین، هند، پاکستان و کره شمالی نیز بمب اتم دارند؛ این نشانه ها دال بر سقوط موقعیت تک ابرقدرتی آمریکاست. فرار ذلت بار آمریکا از افغانستان با وجود هزینه 2 هزار و 300 میلیارد دلاری در این کشور مؤید شکست و محقق نشدن منافع آمریکا در منطقه است.

قدیری ابیانه گفت: حمله ایران به پایگاه نظامی آمریکا در بغداد (عین الاسد) و انجام ندادن کمترین واکنش نظامی یا اقدامی در برابر ایران نشان از ضعف آمریکا می دهد. علاوه بر این، دلار آمریکا که روزی انحصار تجارت جهان را در دست داشت، امروز به شدت ضربه خورده است.

وی تصریح کرد: افزوده شدن پول معتبر دیگری به نام یورو به ارز بین المللی همچون دلار لطمه دیگری بر اقتصاد آمریکا بود. معاملات کشورهای اروپایی بر پایه یورو به شدت آمریکا را زیر فشار قرار داده، به طوری که شاهدیم امروز بخشی از ذخایر کشورها از دلار به یورو تبدیل شده است.

سفیر سابق ایران در مکزیک تأکید کرد: تحریم های مالی و بانکی اعمال شده از سوی آمریکا بر کشورهای مختلف جهان باعث شده است این کشورها به رهایی از سلطه دلار متمایل باشند، به طوری که چین و روسیه در معاملات ۱۲۰ میلیارد دلاری میان خود بر آن شدند با پول های ملی خود تجارت داشته باشند؛ موضوعی که به شدت در حال سرایت به سایر کشورهاست. اگر دلار انحصار خود را از دست بدهد، شاهد لطمات بسیار بزرگی بر پیکره اقتصاد آمریکا خواهیم بود، لطماتی که می تواند زمینه را برای حرکت به سوی تغییر نظم نوین جهانی بدون سلطه آمریکا سرعت بخشد.

قدیری ابیانه گفت: با توجه به اینکه بدهی های دولت آمریکا مرزهای منفی اقتصادی را درنوردیده، بدهی دولت آمریکا به بیش از 30 تریلیون دلار رسیده است و بدهی کل آمریکا که شامل دولت، ایالت ها، مردم و شرکت های آمریکایی می شود به بیش از 93 تریلیون دلار رسیده است؛ سرانه بدهی هر آمریکایی به بیش از 72 هزار و 500 دلار رسیده که می توان گفت، آمریکا در مشکلات داخلی غرق می شود، لذا نظم نوین جهانی در سمت و سوی دیگری شکل می گیرد.

وی توضیح داد: از نظر داخلی آمریکا در اوج بحران است، به نحوی که وقوع جنگ داخلی در این کشور پیش بینی می شود. بی تردید قدرت های بزرگی همچون چین، روسیه، هند، برزیل و آفریقای جنوبی جهان را به سمت دیگری از نظم نوین جهانی می برند، هر چند نباید از این موضوع غافل شد قطب بزرگ اسلامی به اعتراف دوست و دشمن به رهبری ایران در حال شکل گیری و واقعیتی انکار ناپذیر است .

قدیری ابیانه معتقد است: برای سرعت بخشی به تغییر نظم جهانی و حرکت به سمت نظم نوین جهانی باید قدرت اقتصادی و نظامی کشورهای مخالف سیاست های آمریکا تقویت شود که ما نیز از این قاعده مستثنی نیستیم. تقویت نیروهای مقاومت و همکاری میان قطب ها و کشورهای مختلف در این موضوع بسیار حائز اهمیت است، زیرا همکاری کشورهای یاد شده برای اجماعی تقابلی با آمریکا به تغییر نظم کنونی جهانی و حرکت سریع تر به سمت نظم نوین جهانی و شکل گیری جهان چند قطبی منجر می شود. همان گونه که پوتین گفت، چند قطبی شدن جهان در نهایت به نفع ملت هاست.

https://rahbordemoaser.ir/fa/news/164594

۰۱/۱۰/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">