پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۱۶ اسفند ۱۴۰۱، ۰۹:۵۳ ب.ظ

۰

📆14 اسفند 1401

⏰از دقیقه ۹ به بعد

مشاهده فیلم👇

📺 http://www.telewebion.ir/episode/0x5ae4196 

متن کوتاه خبر👇

جایگاه و نقش ویژه هویت ملی در حفظ ارزش‌های اسلامی

قدیری ابیانه:« ما باید مظاهر هویت اسلامی خود را در ابعاد مختلف به همگان بشناسانیم »

محمدحسن قدیری ابیانه، اولین رایزن مطبوعاتی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا و فوق لیسانس معماری، روز چهاردهم اسفند در استودیوی شبکه جام جم حضور پیدا کرد و در این برنامه از هنر معماری و مبحث هویت ملی سخن گفت.

وی گفت: تحصیلات من در مقطع فوق لیسانس در فلورانس ایتالیا بوده است. معماری هم بخشی از هویت ما است. من هم رایزن فرهنگی و هم سفیر، در کشورهای استرالیا و مکزیک بودم و در این کشورها، ساختار بیرونی شهر، مانند نمای ساختمان‌های قدیمی یا ظاهر تاکسی‌هایشان را تغییر نمی‌دهند، ولی آن‌ها را از درون نوسازی می‌کنند. 

وی افزود: معماری در جنوب و نقاط آفتاب‌خیز، با نقاط شمالی متفاوت است. در ایتالیا، پنجره‌های چوبی و مشبکی وجود دارد که روی پنجره‌ها کشیده می‌شود که آن را پرسیانا می‌نامند. ما قبلا هم در ایران چنین چیزی داشتیم. هدف از بیان چنین مثالی این بود که بگویم ما در ایران سوختمان را به ارزانی عرضه می‌کنیم و در متیجه نوع ساختمان‌ها تناسبی با آب و هوا ندارد.

قدیری ابیانه اظهار داشت: زمانی که در استرالیا سفیر بودم، قصد داشتند که در شهر سیدنی یک دانشگاه معماری بسازند. از دانشجویان برای کشیدن طرح ساختمان کمک گرفتند و طرح ایرانیانی برنده شد که در نقشه خود از بادگیر استفاده کرده بودند. این بدین خاطر است که سوخت در آنجا گران بوده و مردم ارزش آن را می‌دانند. در حالی که در اینجا بادگیر تنها برای خانه‌های بسیار قدیمی دیده می‌شود. و مردم توجه زیادی به استفاده به صرفه از سوخت نمی‌کنند. 

وی افزود: در مسیحیت مراسمی به نام غسل تعمید وجود دارد. ایده مبنی بر این است که همه انسان‌ها گناهکار به دنیا آمده و باید برای پاک شدن، غسل داده شوند. اما در اسلام ما چنین باوری نداریم. به عقیده ما بچه‌ای که حتی ثمره ارتباطی غلط بوده باشد هم بی‌گناه است. کافی است این دو دیدگاه را با هم در کفه ترازو قرار دهیم و به راحتی می‌توان دید که وجدان، حق را به اسلام می‌دهد. 

وی در ادامه گفت: در ایتالیا، تشکل‌های اسلامی وجود نداشت و مبحث نژادپرستی زیاد دیده نمی‌شد، اما در انگلیس و فرانسه و آلمان چنین نبود و لذا به سمت ایجاد تشکلات و تجمعات خود کردند. این کشورها خودبرتربین بودند و به همین دلیل، دست به اقدامات متعددی در برابر اسلام می‌زدند. اما در ایتالیا و مکزیک این روحیه وجود نداشت و لذا مهاجرین مسلمان در این کشورها جذب شدند. برای مردم مکزیک نیز همین اتفاق افتاد. 

قدیری ابیانه اظهار کرد: ما باید مظاهر هویت اسلامی را در ابعاد مختلف به همگان بشناسانیم. برای مثال لازم است که تاریخ کشور را با علاقه به بچه‌ها یاد بدهیم و یا آن‌ها را به اردوهای گردشگری زیادی ببریم و با پیشینه‌شان آشنا کنیم. 

وی در آخر گفت: تاریخ اسلام به هزار و ۴۰۰ سال و تاریخ ایران به چند هزار سال پیش بازمی‌گردد. ما با وجود این اغنای فرهنگی دیگر نیازی به جایی مانند آمریکا نداریم که قدمت کشورشان به ۳۰۰ سال‌ هم نمی‌رسد! لذا این مهم است که ما هویت ملی خود را بشناسیم و آن را تحت هر شرایطی حفظ کنیم. 

۰۱/۱۲/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">