پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۴ آبان ۱۳۹۱، ۱۲:۳۱ ب.ظ

۰

دگرگونی کلی سیمای ایران در گرو حس مسئولیت‌پذیری نخبگان

گروه سیاسی: سفیر اسبق ایران در مکزیک با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر تولید علم در جهت نیازهای داخلی و افزایش اقتدار ملی گفت: ارزش بودن علم‌آموزی در کشور که ناشی از فرهنگ اسلامی است می‌تواند با وجود احساس نشاط و امید و مسئولیت نسبت به آینده کشور در میان نخبگان سیمای ایران را به کلی دگرگون کند.

 محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس عالی مدیریت استراتژیک و سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا در گفتوگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) در تبیین بیانات مقام معظم رهبری در دیدار نخبگان و اینکه ایشان احساس مسئولیت نخبگان جوان نسبت به آینده کشور را فتح الفتوح انقلاب اسلامی مطرح کردند، گفت: به عقیده من نگاه مقام معظم رهبری به نخبگان کشور و به طور کلی دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی نگاه راه‌حلی است. به عبارتی ایشان این اقشار را بخشی از صورت مسئله نمی‌دانند بلکه بخشی از راه‌حل و سرمایه کشور و حتی جهان اسلام تلقی می‌کنند و معتقدند که احساس مسئولیت و نشاط و امید به آینده در بستر همت و تلاش و استعداد ایرانیان زمینه تحولی عظیم را برای کشور فراهم می‌کند.

وی اظهار کرد: بر مبنای همین نگاه ایشان همواره جوانان را برای حرکت به سمت جلو ترغیب کرده‌اند. نخبگان کشور به خصوص اگر جوان باشند طلایه‌داران پیشرفت کشور محسوب شده و می‌توانند راه را برای پیشرفت همه‌جانبه کشور به خصوص در ابعاد علمی هموار نمایند.

قدیری ابیانه درباره دلایل تأکیدات فراوان مقام معظم رهبری بر دانایی‌محوری و نقش آن در افزایش تولید قدرت ملی گفت: علم باید در خدمت مردم، عدالت، امنیت و معنویت باشد و در راستای این چهار محور تولید قدرت کند و در حقیقت موتور پیشرفت، رفاه، سلامت و آسایش در کشور باشد.

وی ادامه داد: بنابراین تولید علم باید توأم با هدف متعالی باشد زیرا می‌توان علم را در مسیر غلط و شیطانی هم مورد استفاده قرار داد. کما اینکه شاهد هستیم که غرب از آنجا که ملاکش تنها قدرت‌طلبی و سلطه است از علم برای ایجاد ابزار کشتار و تحمیل فقر و بیماری به سایر ملت‌ها و سلب امنیت استفاده می‌کند لذا علم‌آموزی باید معطوف به اهداف متعالی باشد.

کارشناس عالی مدیریت استراتژیک عنوان کرد: براین مبنا فعالیت‌های علمی در کشور باید در جهت تقویت اقتدار و قدرت برای ملت و کشور باشد تا بتواند کشور را در مقابل فشارها و سلطه‌جویی‌های دیگران مقاوم سازد و کشور را به پیش ببرد و نباید اجازه داد که تلاش‌های علمی نخبگان ما در جهت مد نظر دشمنان کشور مورد استفاده قرار گیرد.

سفیر اسبق ایران در مکزیک تصریح کرد: در نتیجه این فعالیت‌ها باید معطوف به رفع معضلات و مشکلات داخلی باشد تا موانع را از پیش پای ملت بردارد. لذا شناسایی این نیازها و تمرکز انرژی در این امور لازمه پیشرفت است.

وی تأکید کرد: غربی‌ها با گذاشتن مشوق‌ها و ایجاد مراکزی سعی می‌کنند اولا نخبگان سایر کشورها را به خدمت خود درآورند، ثانیا اگر نخبگانی هم حاضر به حضور در غرب نشدند به لحاظ رسانه‌ای و تبلیغاتی مجبور سازند به قصد کسب به اصطلاح افتخارات علمی انرژی آنها را صرف اموری کنند که نتیجه آن تلاش‌های علمی برای رفع نیازهای غرب مفید واقع شود.

قدیری ابیانه افزود: ما باید تلاش کنیم مرزهای علمی را بشکنیم، تحریم‌ها را پشت سر بگذاریم تا سطح اقتدار کشور را افزایش دهیم و ایران اسلامی را به مهد علم در جهان تبدیل کنیم. این موقعیتی است که زمانی جهان اسلام از آن برخوردار بوده است اما بر اثر اشتباهات مسلمانان از یک طرف و توطئه‌های دشمنان اسلام از طرف دیگر آن را از دست داد.

وی اظهار کرد: لذا حرکت علمی کشور امری مبارک است که حضرت امام خمینی(ره) هم در پیامی که به مناسبت پذیرش قطعنامه 598 سازمان ملل صادر کردند بر آن تأکید کرده بودند. وجود بیش از 4 میلیون دانشجو در ایران و ارزش بودن علم‌آموزی در کشور که ناشی از فرهنگ اسلامی است و احادیث و آیات زیادی در این رابطه ذکر شده است می‌تواند با وجود احساس نشاط و امید و مسئولیت نسبت به آینده کشور در میان نخبگان سیمای ایران را به کلی دگرگون کند.

کارشناس عالی مدیریت استراتژیک با بیان اینکه یکی از عوامل مهم بیداری اسلامی آگاهی مردم این کشورها از پیشرفت‌های کشورمان بوده، گفت: این پیشرفت‌ها از راهی کم‌هزینه ما را به عنوان الگوی پیشرفت آنها قرار می‌دهد و حتی می‌تواند سایر ملت‌ها را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر تولید علم در جهت نیازهای داخلی و افزایش اقتدار ملی گفت: ارزش بودن علم‌آموزی در کشور که ناشی از فرهنگ اسلامی است می‌تواند با وجود احساس نشاط و امید و مسئولیت نسبت به آینده کشور در میان نخبگان سیمای ایران را به کلی دگرگون کند.

وی در ادامه درباره نقش دانایی‌محوری در دهه چهارم انقلاب اسلامی در داخل برای رفع نیازهای داخلی و در بعد خارجی در صدور ارزش‌های انقلاب و الگو ساختن ایران اسلامی برای جهان اسلام اظهار کرد: در بعد داخلی می‌توان گفت عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمینه تولید علم و به عبارتی دانایی‌محوری در سطوح کلان و خرد کلید پیشرفت همه‌جانبه کشور خواهد بود.

قدیری ابیانه درباره ابعاد خارجی دانایی‌محوری نیز عنوان کرد: اصولا یکی از عوامل مهم بیداری اسلامی در جهان اسلام آگاهی از بخشی از پیشرفت‌های کشورمان بوده است. مردم این کشورها مشاهده کردند ایران اسلامی علی‌رغم تحریم‌ها عرصه‌هایی از علم و فناوری را فتح کرده است که حتی دشمن هم تصور آن را نمی‌کرده است.

وی ادامه داد: امروز اخبار پیشرفت‌های علمی و فناورانه کشورمان در رسانه‌ها به عنوان خبری عادی در کشور تلقی می‌شود چون به روندی مستمر در کشور تبدیل شده است. اهمیت این پیشرفت‌ها و دستاوردها برای ملت‌هایی که تحت سلطه قرار دارند چشمگیر بوده و تأثیرات مهم و ویژه‌ای دارد.

این کارشناس عالی مدیریت استراتژیک تأکید کرد: پیشرفت‌های کشورمان علیرغم تهدیدها و تحریم‌ها اتکای به نفس مسلمانان را بیشتر کرده است و باعث حرکت آنان به سمت رهایی از زیر بار سلطه شده است.

وی افزود: طبیعتا هر دستاورد علمی کشور را باید به اطلاع مسلمانان جهان رساند و رسانه‌های خارجی زبان ایران باید اهمیت زیادی به اطلاع‌رسانی در این زمینه بدهند. این پیشرفت‌ها نه تنها می‌تواند مسلمانان را به شدت جذب ما کند و از راهی کم‌هزینه ما را به عنوان الگوی پیشرفت آنها قرار دهد بلکه می‌تواند سایر ملت‌ها را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

قدیری ابیانه اظهار کرد: هر دانشجوی ایرانی باید سعی کند ابوعلی سینای دوران خود باشد. هوش، استعداد و توانایی‌های مغزی نیز همچون ماهیچه‌های بدن قابل تقویت است. هر چه از بازوان بیشتر کار بکشیم و آن را به کار بگیریم عضلانی‌تر و قوی‌تر خواهد شد و مغز نیز این گونه است.

وی اظهار کرد: اگر افراد بتوانند استعدادهای خود و توانمندی‌هایی که خداوند در ذات بشر قرار داده است کشف کنند و به این باور برسند که انسان اشرف مخلوقات عالم است می‌توانند توطئه استکباری «نمی‌توانیم» را به کنار گذاشته و عبارت «ما می‌توانیم» را هجی کنند و آن را عملیاتی سازند.

قدیری ابیانه تصریح کرد: در آن‌ صورت خواهیم دید که نخبگان کشور محدود به دیدارکنندگان اخیر با مقام معظم رهبری نخواهند بود، بلکه هر جوان علاقمند به علم‌آموزی می‌تواند یک نخبه بالقوه باشد که با تلاش می‌تواند بالفعل شود.

وی در پایان اظهار کرد: به عبارتی اگر دیگران توانسته‌اند به پیشرفت و دستاورد علمی و فناورانه‌ای برسند پس ما هم می‌توانیم و اگر دیگران نتوانسته‌اند پس این برعهده ما مسلمانان است که آن را محقق سازیم.

۹۱/۰۸/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">