پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۱۵ فروردين ۱۴۰۲، ۱۱:۴۹ ق.ظ

۰

 📆 سه شنبه، 15 فروردین 

📡ساعدنیوز: پوشش و حجاب امروز یکی از بزرگترین دغدغه های فرهنگی کشور است. نظرات مختلفی درباره قوانین مربوط به حجاب و نحوه اجرای آنها مطرح می شود. محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل فرهنگی در گفتگو با ساعدنیوز تشریح می کند.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز، دکتر محمد حسن قدیری ابیانه تحلیلگر مسائل اجتماعی ایران معاصر در گفتگو با خبرنگار ساعدنیوز و در واکنش به وقایع اخیر در حوزه پوشش و حجاب در کشور گفت: 

به اعتقاد من کسانی که کشف حجاب می کنند، نسبت به اکثریت جامعه تعدادشان خیلی کم است. هرچند همین تعداد اندک از افرادی که کشف حجاب می کنند نیز مطلوب ما نیست. ما باید به دنبال بررسی ریشه های این مسأله باشیم. به نظر می رسد که بخش اعظمی از کشف حجاب ها در کشور ریشه در تبلیغات دشمنان ایران و تأثیرپذیری افراد و نیز عدم اطلاع و آگاهی این افراد از جوامعی است که کارشان را با کشف حجاب آغاز کردند و امروز در منجلاب فساد، فحشا و برهنگی و روابط نامشروع غرق هستند. این برهنگی و فحشا در واقع ابزاری بوده برای مشغول کردن اکثریت جامعه در غرب به مسائل حاشیه ای توسط عده معدود یک درصدی که بر منابع ثروت و قدرت در این کشورها تسلط دارند.

قدیری ابیانه با اشاره به این که کشورهای غربی در گذشته ای نه چندان دور حجاب را رعایت می کردند، افزود: غرب که زمانی خودش قوانین خاص پوشش و حجاب را داشت، امروز از ازدواج همجنسبازان، قانونی کردن روابط جنسی با حیوانات، تبلیغات برای عادیسازی روابط جنسی با کودکان و با محارم صحبت می کند. حتی پزشکان پنتاگون می گویند که کودک 7 ساله توانایی این را دارد که درباره جنسیت خودش تصمیم‌گیری کند و بگوید که می خواهد دختر باشد یا پسر! و لذا بر اساس این تصمیم کودکان می‌توان به آنها هورمون‌های خاص تزریق کرد. حتی در سوئد و دیگر کشورهای به اصطلاح پیشرفته دنیا بحث از رابطه جنسی با اجساد را پیش می کشند. در واقع، گروه هایی هستند که خواستار این هستند که علاوه بر زنا با محارم، رابطه با اجساد را هم مجاز گردد. همان طور که ملاحظه می کنید این موضوع به هیچ وجه حدیقفی ندارد.

سفیر اسبق ایران در استرالیا در ادامه با اشاره به موضع مبهم افراد خواستار کشف حجاب درباره حد و حدود پوشش در جامعه تصریح کرد: این افرد مشخص نمی کنند که منظورشان از کشف حجاب آیا فقط برداشتن روسری است یا برهنگی کامل را نیز شامل می‌شود؟ آیا این برهنگی مختص خانم ها است یا آقایان هم آزادند چنین کاری بکنند؟ آیا این افراد با حضور مردی برهنه در مقابل یک مدرسه دخترانه موافق اند یا نه؟ دلیل ابهام موضع این افراد آن است که می دانند که اگر اظهارنظر کنند مجبورند یک حدی را مشخص کنند. خب، آمدیم یک حدی را مشخص کردیم؛ چه کسی باید بر روی رعایت شدن این حدود نظارت کند؟ آیا تذکر کافی است یا دستگیری و مجازات هم باید در دستور کار باشد؟ اصلاً کسی که برهنگی را پیشه کرده است ممکن است بگوید که تو به چه حقی برای من حد و حدود مشخص می کنی؟!

این کارشناس فرهنگی با اشاره به آینده فرهنگی غرب افزود: پیشبینی خود من این است که در غرب در آینده عده ای خواستار داشتن روابط جنسی در معابر و پارک ها و انظار عمومی خواهند شد هرچند امروز این مسأله به هر صورت در جوامع غربی تک و توک وجود دارد. من تجربه زندگی در غرب را داشته ام و از نزدیک وضعیت فرهنگی جوامع غربی را رصد کرده ام. شخصاً شاهد این مسائل بوده ام. بنابراین، تعیین حد و حدود برای پوشش امری کاملاً منطقی و اصولی است. خوشبختانه ضدانقلاب ناشیانه اهداف خودش را به زبان آورده است. آنها می گویند که آزادی مدنظرشان این است که در دریا یا استخر لخت شوند و حتی اگر همسرشان دلش خواست با یک مرد دیگری هم رابطه داشته باشد مانعی ندارد. اخیراً در ایتالیا و چند کشور غربی دیگر، یک زن با چند مرد به صورت همزمان ازدواج کرده است.

قدیری ابیانه با یادآوری مواضع برخی اصلاح طلبان درباره حجاب و پوشش در جامعه گفت: آقای حجاریان شجاعت داشت و زمانی مواضع خودش را به روشنی بیان کرد. او گفت که "حقوق همجنسبازان جزو حقوق بشر است و باید در قوانین نظام اسلامی هم این مسأله لحاظ شود چنانکه در غرب این کار می شود." این در حالی است که در غرب زوج های همجنس بازی که به صورت رسمی با همدیگر ازدواج می کنند، حق دارند که کودک یتیم یا بی سرپرست را به فرزندی قبول کنند و اتفاقاً این زوج ها به دلیل عدم امکان زاد و ولد، در اولویت پذیرش فرزند هستند. واقعاً سرنوشت کودک معصومی که بیخبر از همه جا قرار است در یک خانواده همجنسباز بزرگ شود چه خواهد بود؟ مسلمانان و حتی معتقدان به ادیان الهی دیگر در کشورهای غربی نگرانی های جدی ای درباره آینده بچه های خود در صورت یتیم شدن دارند که مبادا روزی کودک شان بعد از فوت والدین دچار این سرنوشت شوم شود!

سفیر سابق ایران در مکزیک در ادامه به اهمیت قانونمداری در مسأله حجاب اشاره کرد و افزود: به هر صورت، این یک سؤال جدی است که چه کسی باید حد و حدود حجاب و پوشش را مشخص کند؟ آیا هر کس خودش می تواند این کار را بکند؟ آیا قانون و مجلس وظیفه دارند این حدود را مشخص کنند؟ آیا حکم خدا مبنای تعیین حدود حجاب و پوشش است؟ قدر مسلم آن است که مسأله پوشش و حجاب هم در قانون و هم در حکم الهی مورد تأکید قرار گرفته است. از سوی دیگر، پژوهش ها و مطالعاتی که در مراکز علمی برجسته دنیا به عمل آمده حاکی از آن است که مردان از لذت بصری بیشتری نسبت به زنان برخوردارند به این معنا که مرد با دیدن تحریک می شود. این البته مسأله ای نیست که به تربیت خانوادگی مربوط باشد بلکه در ذات خلقت آدمی ریشه دارد. بنابراین، وقتی زنان خودشان را آرایش و خودنمایی می کنند چه بخواهند چه نخواهند، چه بدانند و چه ندانند زمینه تحریک مرد را فراهم می کنند! البته من معتقدم که این کار از سوی زنان بی حجاب به صورت دانسته انجام نمی شود بلکه چون زنان ذاتاً متوجه این تأثیر بر روی مرد نیستند به چنین کاری دست می زنند.

قدیری ابیانه در ادامه به دلایل گرایش برخی از زنان به کشف حجاب و خودنمایی پرداخت و تأکید کرد: به اعتقاد من، گرایش برخی از خانم ها به سمت بی حجابی ریشه در احساس کمبودها و خودناباوری آنها دارد. کسی که خودش را باور دارد، هرگز حاضر نیست که با آرایش و خودنمایی توجه دیگران را به خود جلب کند. جذابیت فیزیکی در غرب امروز علاوه بر یک ارزش زناشویی تبدیل به یک ارزش اجتماعی و اقتصادی شده است و زنان تلاش می کنند تا با آرایش و خودنمایی نظرات و احترام اجتماعی را به خودشان جلب کنند. البته این ارزش بعد از رفتن جوانی پایدار نیست و زنانی که به این نوع ارزش تکیه دارند، در دوران میانسالی به بعد دچار بحران می شوند.

فرض کنید یک خانمی پزشک است چه در ایران چه در خارج از ایران. ارزش این خانم در بیمارستات به لباس سفیدی است که پوشیده و نقش مهمی است که در رابطه با سلامت ایفا می کند و لذا پزشکان در بیمارستان نیازی به آرایش یا جذابیت فیزیکی احساس نمی‌کنند. بنابراین، ارزش حقیقی زن به علم و ایمان و عمل صالح او است نه اندامش. البته جذابیت فیزیکی نعمتی است که خداوند به برخی داده و آن هم کارکردش در روابط خصوصی زناشویی است ولاغیر.

این کارشناس مسائل اجتماعی و فرهنگی در پایان با اشاره به وضعیت حجاب و پوشش در کشور گفت: من معتقدم که وضعیتی که امروز در کشور در حوزه پوشش و حجاب حاکم شده موقتی است و نمیتواند پایدار باشد. چون هم حکومت و هم مردم در این مورد احساس تکلیف می کنند. البته باید مراقب بود چرا که اگر مردم وارد صحنه شوند همه یک نوع برخورد نمی کنند و طبیعتاً این می تواند به وقوع برخوردهایی منجر شود که نه مورد پسند حکومت است نه اصولگرایان. بنابراین مجلس باید وارد صحنه شود و قوانین محکم و مدونی در این حوزه وضع کند که دیگر شاهد بروز مشکلاتی در این حوزه نباشیم. حجاب در تمامی ادیان الهی و کتب آسمانی از انجیل گرفته تا تورات و قرآن مورد تأکید قرار گرفته است. رسانه ها باید عواقب بیحجابی را برای جامعه تشریح کنند. مطمئن هستم که حتی بانوانی هم که اقدام به کشف حجاب می کنند، راضی نیستند که جامعه به سمتی برود که غرب در آن گرفتار آمده است.

https://saednews.com/.post/ghrb-az-kshf-hjab-bh-zna-ba-mharm-o-rabth-jnsy-ba-ajsad-rsydh-ast-htto

۰۲/۰۱/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">