پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۲۱ فروردين ۱۴۰۲، ۰۹:۴۵ ب.ظ

۰

رابطه ایران و عربستان نشانه‌ای از افول آمریکا است

دوشنبه, ۲۱ فروردين ۱۴۰۲، ۰۹:۴۵ ب.ظ

قدیری ابیانه از شکل‌گیری قطب‌های جدید در جهان برای حرکت به دنیایی چندقطبی گفت و بیان کرد: آمریکا به‌شدت در حال افول است و در این راستا رابطه ایران با عربستان نشانه‌ای از افول ایالات متحده است.

📆 ۱۴۰۲/۰۱/۲۱

برنامه «گفتگوی سیاسی» رادیو گفت‌وگو با موضوع تبیین افول آمریکا در بستر تقویت روابط سیاسی ایران با اعراب خلیج‌فارس و با حضور دکتر قدیری ابیانه کارشناس مسائل بین‌الملل به روی آنتن رفت.

قدیری ابیانه با بیان اینکه تقویت روابط ایران با اعراب خلیج‌فارس در بستر افول آمریکا محقق شده است، گفت: در حقیقت افول آمریکا باعث شده است کشورهای عربی نتوانند به آن تکیه کنند. آمریکایی‌ها می‌خواهند با زور بر دنیا مسلط باشند و این مسئله برای بسیاری از کشورها آشکار شده است.

وی ریشه افول آمریکا را مرتبط با سال‌ها قبل دانست و اظهار کرد: شعار ترامپ بازگشت آمریکا به اقتدار سابق بود و این نشان می‌دهد آمریکا اقتدار سابق را ندارد و این روند به‌سرعت در حال طی‌شدن است. از سوی دیگر چین در حال تبدیل‌شدن به قدرت بزرگی است و اعتراض آمریکایی‌ها به چینی‌ها این است که چرا در اقتصاد، از آمریکا سبقت گرفته‌اید و این نشان از زورگویی آمریکا دارد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو از شکل‌گیری قطب‌های جدید در جهان برای حرکت به دنیایی چندقطبی گفت و بیان کرد: آمریکا به‌شدت در حال افول است و در این راستا رابطه ایران با عربستان و تصمیمات اخیر این کشور برای کاهش میزان صادرات نفت نشانه‌ای از افول ایالات متحده است؛ زیرا کشورهای عربی خلیج‌فارس نمی‌توانند به آمریکا اعتماد کنند.

وی به تحقیر عربستان سعودی توسط آمریکا اشاره کرد و افزود: ترامپ در زمان ریاست‌جمهوری عربستان را گاو شیرده خطاب کرد و بایدن هم که رسماً اعلام کرد با بن سلمان ولیعهد عربستان کاری ندارد و فقط با پادشاه این کشور ملاقات می‌کند.

قدیری ابیانه با بیان اینکه کشورهای هم پیمان با آمریکا برای کاهش وابستگی به دلار تلاش می‌کنند، اظهار کرد: این موضوع به حدی جدی است که در کاخ سفید نسبت به آن هشدار داده شد. در این هشدارها گفته شد استفاده از تحریم‌های مالی علیه کشورها باعث می‌شود به دمبال رهایی از وابستگی به دلار بتشند و این به ضرر آمریکا است.

وی افزود: یک زمانی وقتی ایران تحریم شد روسیه و چین هم به تحریم کشورمان رأی دادند؛ اما امروز این کشورها هم تحریم هستند. این مسئله باعث شده امروز کمپ کشورهای تحریم شده شکل بگیرد و در این راستا چین و روسیه تصمیم گرفتند روابط تجاری خود که ۱۲۰ میلیارد دلار در سال می‌شود را با پول ملی خودشان انجام دهند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه عربستان و امارات و کشورهای مرتجع منطقه تمام تلاش خود را در تقویت ضد انقلابیون و تروریست‌ها در عراق، سوریه، لبنان انجام دادند، گفت: آنها حتی برای سرکوب حماس از صهیونیست‌ها حمایت کردند؛ اما در همه موارد شکست خوردند. عربستان و متحدان خود امروز امید به پیروزی در هیچ‌کدام از جبهه‌ها ندارند و در کنار افول آمریکا در عرصه بین‌الملل باعث شده است تصمیم بگیرند وارد رابطه با ایران شوند.

خبرنگار : زهرا جودکی

http://radiogoftogoo.ir/NewsDetails/?m=175104&n=1180147

۰۲/۰۱/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">