پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۳ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۱:۴۳ ب.ظ

۰

قدیری ابیانه با بیان اینکه عید فطر بعد از یک ماه خودسازی و عبادت در ماه مبارک رمضان می‌تواند موجب همبستگی بیشتر مردم ‌شود، گفت: عید فطر فرصتی برای گسترش فرهنگ صلح و دوستی و برادری در بین مردم کشور و سایر کشورهاست

محمد حسن قدیری ابیانه، کارشناس روابط بین الملل و سفیر پیشین ایران در استرالیا و مکزیک درباره مهم‌ترین آثار عید فطر که باعث گسترش فرهنگ صلح، دوستی و برادری در جامعه می‌شود به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت: عید فطر مورد قبول همه مسلمان جهان با هر گرایشی است در واقع عید فطر بعد از یک ماه جهاد اکبر و خودسازی توام با کمک‌ به محرومین رقم می خورد و می‌دانیم کمک به محرومان از مواردی است که پاداش فردی بزرگ به همراه دارد و می‌تواند نجات دهنده بشر در عبور از پل صراط باشد.

وی تصریح کرد: عید فطر بعد از یک ماه خودسازی و عبادت در ماه رمضان می‌تواند موجب همبستگی بیشتر مردم شود. طبیعتا در این ماه بحث گذشت و رأفت نسبت به دیگران از اهمیت خاص برخوردار است به همین دلیل است که مقام معظم رهبری؛ تعداد زیادی را در این ماه مشمول عفو قرار دادند. نیکو است که ما نیز با تاسی از این ویژگی حسنه از خطایای دیگران بگذریم و تلاش کنیم از طریق اسلامی ریشه گناه را بخشکانیم.

قدیری ابیانه درباره ترویج فرهنگ دستگیری و کمک به دیگران در روز عید فطر گفت: کمک کردن به دیگران نوعی خودسازی است در واقع شخصی که به دیگران کمک می‌کند خود را ارتقا می‌دهد و می‌سازد؛ کمک به دیگران انواع مختلفی دارد گاهی فردی گرسنه است برای او غذا تهیه می‌کنیم گاهی فردی بیمار است و دارو نیاز دارد و توان خریدن دارو ندارد و برای او دارو تهیه می‌کنیم، افردای هستند مایل به کار و تلاش و هر چقدر تلاش می‌کنند کار مناسب پیدا نمی‌کنند، ایجاد کار و تلاش برای کار پیدا کردن این افراد یک ثواب بزرگ و مستمر است.

این کارشناس روابط بین الملل با اشاره به شیوه‌های گوناگون کمک به افراد در کشور‌های مختلف خاطر نشان کرد: در برخی از کشور‌ها افراد بازنشسته با هم توافق می‌کنند که روز‌هایی از هفته با مراجعه به بیمارستان ها به بیمارانی که همراه ندارند، کمک کنند؛ انجام این کار‌های زیبا در کشور شدنی است.

قدیری ابیانه با اشاره به اختصاص فضایی از شهر برای کمک به مردم در قالب "دیوار مهربانی" از آن به عنوان یک اقدام خوب از سوی شهروندان یاد کرد و گفت: دیوار مهربانی اقدام خوبی بود که باید در مساجد محلات رایج شود.

وی با اشاره به امکان بهره از مساجد به عنوان مجتمع‌های فرهنگی برای نمایش فیلم و برگزاری کلاس‌های آموزشی اظهار کرد: بسیاری از مساجد دارای سالن های اجتماعات مجهز و بزرگی هستند که می توان از این امکان جدا از برگزاری مراسم ترحیم برای اجرای برنامه های فرهنگی نیز بهره برد. امروز که موضوع جهاد تبیین مطرح است بهتر آن است که از امکانات و فضاهای مذهبی موجود در راستای تحقق مفهوم جهاد تبیین در عرصه های مختلف بهره برد.

http://www.shabestan.ir/detail/News/1263043

🕌

۰۲/۰۲/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">