پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۲:۱۰ ب.ظ

۰

ریشه حوادث اخیر برای روحانیون چه بود؟

پنجشنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۲:۱۰ ب.ظ

خشونت و حمله به روحانیون از مرحله خشونت کلامی عبور کرده و به خشونت فیزیکی رسیده است که متاسفانه در یک سال اخیر شاهد اخبار مختلفی مبنی بر حمله به روحانیون بوده ایم که مهمترین آن همین چند روز قبل در استان مازندران اتفاق افتاد.

📌 *چه باید کرد ؟!*

محمد حسن قدیری ابیانه، تحلیلگر و فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با ایران، درباره اقدامات لازم برای جلوگیری از حمله به روحانیت گفت: درباره این مساله بدون شک هرچه سریع‌تر باید دو مساله در دستور کار اعم از مجازات‌های عبرت‌آموز و همچنین اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

وی افزود: در خصوص مجازات‌های عبرت‌آموز من معتقد هستم که قوه قضاییه باید نسبت به مجرمین دست از سیاست رأفت اسلامی بردارد. متاسفانه بارها دیده شده است که یک نفر جرمی را انجام داده و بعد از بررسی‌های صورت گرفته، مشخص شده که آن فرد تجاوز به عنف، سرقت و... در پرونده‌اش داشته است.

قدیری ابیانه با تاکید روی این مسئله که _ما باید برای کسانی که دست به چنین جنایت‌هایی می‌زنند، چوبه دار برپا کنیم" تشریح کرد: امروز باید هرچه سریع‌تر برای آن فردی که آیت‌الله سلیمانی را به قتل رساند، یا برای آن دو اوباشی که جوان آمر به معروف را شهید کردند، یا آن کسانی که رئیس پلیس آگاهی سراوان را به همراه همسرش به قتل رساندند، سریع حکم اعدام صادر و بدون اطاله دادرسی این احکام را اجرا کنیم. 

وی افزود: ما باید خیلی زود و با مجازات‌های قاطع اقدام کنیم تا همین مساله باعث عقب‌نشینی افراد از جنایت‌هایشان شود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی درباره این مسئله که در زمینه پیشگیری باید چه اقداماتی انجام شود تصریح کرد: حقیقت این است که ما در کشورمان مشکلات عدیده‌ای داریم که مهم ترین آن مشکل معیشت در زندگی مردم است. همین مساله باعث شده است که عده ای که از قدرت تحلیل کافی برخوردار نیستند، فکر کنند که نظام و جمهوری اسلامی مقصر است.

قدیری ابیانه با بیان اینکه فشار روی عده ای از مردم باعث شده است که مقابل نظام بایستند و دست به کارهای احمقانه بزنند تصریح کرد: وقتی بدبینی از سوی مردم به وجود می‌آید، اول از همه دامن روحانیت را می‌گیرد چراکه روحانیت ریشه در نظام دارد و تصور آن دسته از مردم این است که حتما آنها مقصر هستند.

وی افزود: برای مثال در کشور ما از نظر اهل سنت، شیعیان حق آنها را می‌خورند، از نظر قومیت‌های مختلف، فارس‌ها حقشان را می‌خورند، از نظر شهرستانی‌ها، تهرانی‌ها مقصرند و از نظر برخی از تهرانی‌ها هم آخوندها می‌خورند و... بنابراین وقتی از پیشگیری می‌گوییم دقیقا روشن کردن مسائل مختلف برای مردم است و جهاد تبیین که حضرت آقا فرمودند نیز دقیقا همین است. 

این تحلیلگر سیاسی خاطر نشان کرد: یکی از مشکلاتی که ما داریم تصور مردم از ثروت و درآمد جمهوری اسلامی است. به عبارتی تصور مردم از درآمد های نفتی، ده ها و گاهی صدها و هزاران برابر بیشتر از درآمد واقعی کشور ما است و به نوعی می‌توان گفت که توهمی بیش نیست.

قدیری ابیانه با بیان اینکه اگر امروز پیش‌بینی‌های صورت گرفته درباره صادرات نفت محقق شود، به ازای هر ایرانی نصف بشکه درآمد خواهیم داشت افزود: گاهی مردم، ایران را با همسایه‌های عربی مقایسه می‌کنند درحالی که جمعیت این کشورها و میزان صادرات آنها اصلا قابل مقایسه با ایران نیست. قطر 400 هزار نفر، امارات یک میلیون 400 هزار نفر و ایران 85 میلیون جمعیت دارد. صادرات یک سال یک تبعه قطر مساکی دو قرن صادرات نفت یک ایرانی است. حالا شما این جمعیت ها را با کشور خودمان مقایسه کنید.

وی افزود: آیا رسانه های ما برای مردم این موضوعات را مشخص کرده اند؟ یا مردم درباره درآمد دولت قیمت‌های نجومی در نظر می‌گیرند در صورتی که مجموع درآمد دولت سال گذشته (بودجه عمومی) به ازای هر نفر حدود یک میلیون و 200 هزار تومان در ماه بوده است که به عبارتی این موضوع حاکی از کسری بودجه زیاد دولت است فلذا تصور مردم غیر واقعی بوده که همین مسئله باعث می شود تا همه مشکلات را گردن مدیریت و نظام بیاندازند.

📌 *مسیر اشتباه مادر کیان پیرفلک*

قدیری ابیانه با بیان اینکه اخیرا همه مطالبه‌گر و ناراضی هستند تشریح کرد: دولت های معاند نیز که خود موثر در این شرایط کشور هستند، در حال خط دهی به رسانه های معاند برای تشویش اذهان عمومی هستند. برای مثال یکی از متونی که من اخیرا دیدم از مادر کیان پیرفلک است که چرا کارگران به استقبال آقای رییسی رفته‌اند؟ و گفته مردم این چهره‌ها و کسانی که در این مراسم حضور داشتند را از یاد نخواهند برد و این افراد باید عواقب کارهایشان را به جان بخرند.

وی اضافه کرد: خیلی زشت است که یک زن ضد انقلاب این حرف‌ها را می‌زند. جان این زن در خطر است. این افراد با این صحبت‌ها خود را در لیست ترور منافقین قرار می دهند تا آنها را ترور کرده و گرن جمهوری اسلامی بیاندازند و فتنه‌ای مثل مهسا امینی درست کنند.

این تحلیلگر با بیان اینکه ما باید بدانیم که این مشکلات اقتصادی نتیجه چیست ؟ تشریح کرد: مثلا گرانی خودرو که باعث شد وزیر صمت نیز استیضاح شود، یکی از عوامل مربوط به آن، کاهش ارزش پول ملی بود. تنها وزات صمت در آن تاثیر ندارد. افزایش تقاضای ارز یکی از دلایل کاهش ارزش پول ملی است بنابراین همه کسانی که برای تفریح به خارج می‌روند، سیگار خارجی می کشند ، لوازم آرایشی حارجی مصرف می‌کنند و یا غذای خارجی برای سگ و گربه می خرند و... در این مسأله مقصر هستند.

قدیری ابیانه در پایان با بیان اینکه فقط نباید گفت که دولت و نظام مقصر است خاطرنشان کرد: ما دچار یک نوع خودتحریمی شده‌ایم و نه تنها به خاطر تحریم‌ها برای صادرات کالاهای خود موانعی پیش‌رو داریم، بلکه بازار ۸۵ میلیونی خود را در اختیار کشورهایی قرار داده ایم که ما را تحریم کرده‌اند.

منبع: ایران

۰۲/۰۲/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">