پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

جمعه, ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۳:۰۳ ب.ظ

۰

📆۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک با اشاره به تعامل با همسایگان، سیاست کلی جمهوری اسلامی ایران، بر جدیت دولت سیزدهم بر همکاری با کشورهای منطقه، گفت: ایران امروز یک قدرت فرامنطقه‌ای است.

محمد حسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک در گفتگو با خبرگزاری بسیج در خصوص سیاست‌های منطقه‌ای ایران، اظهار کرد: سیاست نظام جمهوری اسلامی از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تعامل با همسایگان بود.

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک افزود: حتی اگر نظام حاکم بر برخی همسایگان مورد تأیید جمهوری اسلامی ایران نباشد، باز هم سیاست ایران تعامل با همسایگان است. اما این نظام‌ها و حکام آن‌ها تحت تأثیر استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا، اروپا و رژیم صهیونیستی بودند و دشمنی آن‌ها با ایران مبنایی نداشته و به نفع آن‌ها نبوده است.

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک با تأکید براینکه دولت سیزدهم با جدیت سیاست همکاری با کشور‌های منطقه را دنبال کرده است، تصریح کرد: آنچه باعث شده این سیاست با گذشت بیش از چهار دهه جواب بدهد، افول در جبهه مقابل بوده است.

📌 *آمریکا اعتبارش را در بین هم‌پیمانان خود از دست داده و با بحران شدید مواجه است*

قدیری ابیانه با اشاره به اینکه آمریکا به شدت تضعیف شده است، گفت: آمریکا حتی اعتبارش را در بین همپیمانان خود از دست داده و با بحران شدید مواجه است.

📌 *انتقال اقتصاد جهان از غرب به شرق از جمله شکست‌های آمریکاست*

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک با بیان اینکه ناتوانی در عکس العمل نسبت به بمباران عین الاسد، فرار مفتضحانه از افغانستان، شکست اهداف آمریکا در سوریه و عراق، از ناکامی‌ها و شکست‌های آمریکاست، اضافه کرد: انتقال اقتصاد جهان از غرب به شرق یکی دیگر از شکست‌های آمریکاست و برخی از کشور‌های منطقه دیگر نمی‌توانند برروی حمایت آمریکا حساب کنند.

قدیری ابیانه با تأکید براینکه بسیاری از تبلیغات آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران جهت نداشته است، تصریح کرد: به طور مثال نظام قطر یک نظام سلطنتی است، ولی وقتی قطر مورد تحریم کشور‌هایی مانند عربستان سعودی قرار گرفت، این محاصره را شکست و با قطر برای نجات از این بحران‌ها همکاری کرد.

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک با اشاره به اینکه رابطه ایران با عمان نمونه خوبی از این دست روابط است، اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران صرفاً یک کشور قدرتمند نیست، بلکه یک قدرت منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای است.

قدیری ابیانه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در تمام عرصه‌ها بر دشمنان پیروز شده است، تصریح کرد: لذا این شرایط باعث شد تا برخی از کشور‌های منطقه متوجه این تغییر جهانی شوند و به سمت رابطه با جمهوری اسلامی ایران گرایش پیدا کنند.

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک با تأکید براینکه تلاش دولت سیزدهم در جهت ارتباط و تعامل با همسایگان مهم بوده است، با ذکر تفاوت بین دولت آیت الله رئیسی با دولت قبل در بحث تعامل با دولت‌های منطقه، گفت: تعاملات منطقه‌ای و حتی با کشور‌های آمریکای لاتین برای دولت گذشته مهم نبود.

قدیری ابیانه با اشاره به اینکه دولت سیزدهم به بیداری و تغییر جهت برخی کشور‌های منطقه در تعامل با جمهوری اسلامی ایران کمک کرد، اظهار داشت: این دست کشور‌ها از وابستگی صفر به آمریکا به سمت همکاری با ایران حرکت می کنند.

https://basijnews.ir/00du

۰۲/۰۲/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">