پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۲۷ خرداد ۱۴۰۲، ۰۹:۳۸ ق.ظ

۰

📆۲۶ خرداد ۱۴۰۲

یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: کشورهای آمریکای لاتین از منظر منابع طبیعی کشورهای ثروتمندی محسوب می‌شوند، مثلا طبق ارزیابی‌ها ونزوئلا نسبت به هر کشور دیگری در جهان بیشترین ذخایر نفت وگاز را دارد .

محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، درخصوص سفر رئیس‌جمهور به آمریکای لاتین، بیان داشت: کشورهای آمریکای لاتین از منظر منابع طبیعی کشورهای ثروتمندی محسوب می‌شوند، مثلا طبق ارزیابی‌ها ونزوئلا نسبت به هر کشور دیگری در جهان بیشترین ذخایر نفت وگاز را دارد . 

وی ادامه داد: علاوه بر ظرفیت‌های همکاری‌های اقتصادی، ونزوئلا سعی کرده رابطه ما با کشورهای دیگررا هموار کند لذا سفر مهمی است که در دولت گذشته فراموش شده بود و اهمیتی به آن داده نمی‌شد.

وی با بیان اینکه کشورهای نفت خیز همچون ایران، کشورهای منطقه آمریکای لاتین و کشورهای خاورمیانه به دلیل دارا بودن این منابع دارای قدرت هستند،‌ تصریح کرد: کشورهای صنعتی و غربی به این منابع نیاز دارند و در نظر دارند این اهرم قدرت را به نقطه ضعف تبدیل کنند و بجای اینکه ایران و کشورهای منطقه آمریکای لاتین و کشورهای منطقه از اهرم نفت بتوانیم برای پیشرفت اهداف خود استفاده کنیم نیازمند فروش نفت خام باشیم.

وی افزود: برای اینکه ما نیازمند فروش نفت خام باشیم باید تولید ثروت نداشته باشیم و اقتصاد ما وابسته به صادرات نفت خام باشد و برای اینکه تولید ثروت نداشته باشیم باید کار نکنیم و برای اینکه کار نکنیم تلاش کردند فرهنگ کار را در کشورهای ما تخریب کنند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل اظهار داشت: برای اینکه این پولها برای تولید به کار نرود باید در مصرف بکار رود و کاری کردند که ما مصرف گرا بشویم تا پولها به کشورهای استعماری برگردد لذا کاری کردند که جنس خارجی به تشخص اجتماعی تبدیل شود.

قدیری ابیانه با بیان اینکه "بعد از انقلاب توانمان در ایجاد صنایع گوناگون ارتقا یافت" خاطرنشان کرد: در سفر رئیس‌جمهور قرار شد در این کشورها پالایشگاه ساخته شود و با نفت خام ما تناسب داشته باشد که اینگونه زمینه برای تداوم صادرات نفت خام ما فراهم می شود که بسیار سود‌آور است.

وی این سفر را برای کشورهای آمریکای لاتین نیز پرمنفعت خواند و اضافه کرد: ظرفیت‌های همکاری بین دو کشور کمک می کند تا آمریکای لاتین تا حدودی از وابستگی به غرب و آمریکا نجات پیدا کند؛ نمونه از وابستگی آنها صادرات نفت به آمریکا و پالایش آن در آنجا بود اما با ساخت پالایشگاه آنها هم نیاز کمتری به واردات فرآورده و صادرات نفت خام خواهند داشت؛ ضرر این سفر کاملا متوجه آمریکایی است که هیچگاه مایل به تولید ثروت در این کشورها نیست.

https://www.borna.news/fa/tiny/news-1486475

۰۲/۰۳/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">